mennor
Forumguru
Hallo allemaal,
Sinds begin dit jaar struin ik geregeld op dit forum rond. 't Is natuurlijk halen en brengen op zo'n forum, en als skoda-newbie is dat vooral halen, tot nu toe. Toch hoop ik zo af en toe medegebruikers een goeie tip te kunnen bezorgen.
Voorstellen was er nog niet van gekomen, maar bij deze:
Menno, 39 jaar, echtgenoot, vader, opgeleid als ingenieur en als zodanig ook werkzaam. Woonachtig in het midden van het land. Na 4 Citroëns (visa, BX en Xantia, met een AX ernaast) nu een SII combi, ambition business, amethist, 2.0tdi uit 2010. Waarom deze? Tja, wij waren aan vervanging van de Xantia toe. Daarmee waren we al aardig verwend. Het eisenpakket was kort:
- Ruimte, veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel ruimte, meer dan we hadden (en dat viel nog niet mee).
- En verwachte degelijkheid, zodat we daar weer pakweg 300 dkm mee verder kunnen in jaar of tien, twaalf.
- Ook wat comfort (bij Citroën zéker geen klagen over, er valt niet te tippen aan hydropneumatiek).
- Diesel: Met mijn kilometrage is een jonge tweedehands op diesel al aantrekkelijk om particulier te rijden, en diesel rijdt ook prettig.
- Handbak. Persoonlijke voorkeur. Minstens 6 vooruit. Aan eentje naar achter heb ik genoeg.
Skoda werd door mijn schoonfamilie al zeer gewaardeerd (waaronder een zeer kritische gepensioneerde scheepsmotorenbouwer), en de SII combi vind ik ook nog wel aardig om tegenaan te kijken (niet echt een eis, maar wel mooi meegenomen). Na wat oriënteren kwamen we bij Snijders in Almelo terecht, toen die zijn demo kwijt wilde. Daar zat al van alles op en aan (o.a. hulpveren, trekhaak, elektrische achterklep, winterbanden op staal en zomerbanden op Luxon), en wat we misten (hondenrek en stoelverwarming) kwam er nog op. De deal was er een om niet te weigeren. Zodoende dus!
En na een klein jaartje rijden: beslist geen spijt van. Verbruik gaat netjes met 1:17,5 (o.b.v. tankbonnen, boordcomputer is wat optimistischer). Kleur is erg mooi, en hij rijdt heerlijk. Geen gekke storingen, alleen de achterklep was een keer van de leg. Keurig verholpen door Van Eijk in Bodegraven. Hier gaan we nog wel even mee verder!
Sinds begin dit jaar struin ik geregeld op dit forum rond. 't Is natuurlijk halen en brengen op zo'n forum, en als skoda-newbie is dat vooral halen, tot nu toe. Toch hoop ik zo af en toe medegebruikers een goeie tip te kunnen bezorgen.
Voorstellen was er nog niet van gekomen, maar bij deze:
Menno, 39 jaar, echtgenoot, vader, opgeleid als ingenieur en als zodanig ook werkzaam. Woonachtig in het midden van het land. Na 4 Citroëns (visa, BX en Xantia, met een AX ernaast) nu een SII combi, ambition business, amethist, 2.0tdi uit 2010. Waarom deze? Tja, wij waren aan vervanging van de Xantia toe. Daarmee waren we al aardig verwend. Het eisenpakket was kort:
- Ruimte, veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel ruimte, meer dan we hadden (en dat viel nog niet mee).
- En verwachte degelijkheid, zodat we daar weer pakweg 300 dkm mee verder kunnen in jaar of tien, twaalf.
- Ook wat comfort (bij Citroën zéker geen klagen over, er valt niet te tippen aan hydropneumatiek).
- Diesel: Met mijn kilometrage is een jonge tweedehands op diesel al aantrekkelijk om particulier te rijden, en diesel rijdt ook prettig.
- Handbak. Persoonlijke voorkeur. Minstens 6 vooruit. Aan eentje naar achter heb ik genoeg.
Skoda werd door mijn schoonfamilie al zeer gewaardeerd (waaronder een zeer kritische gepensioneerde scheepsmotorenbouwer), en de SII combi vind ik ook nog wel aardig om tegenaan te kijken (niet echt een eis, maar wel mooi meegenomen). Na wat oriënteren kwamen we bij Snijders in Almelo terecht, toen die zijn demo kwijt wilde. Daar zat al van alles op en aan (o.a. hulpveren, trekhaak, elektrische achterklep, winterbanden op staal en zomerbanden op Luxon), en wat we misten (hondenrek en stoelverwarming) kwam er nog op. De deal was er een om niet te weigeren. Zodoende dus!
En na een klein jaartje rijden: beslist geen spijt van. Verbruik gaat netjes met 1:17,5 (o.b.v. tankbonnen, boordcomputer is wat optimistischer). Kleur is erg mooi, en hij rijdt heerlijk. Geen gekke storingen, alleen de achterklep was een keer van de leg. Keurig verholpen door Van Eijk in Bodegraven. Hier gaan we nog wel even mee verder!