menu->sensoren

Skombi

Actief lid
Recentelijk ben ik overgestapt van een Leon naar een Octavia.

In de Leon is het mogelijk door een combinatie van twee knopjes tegelijk in te drukken op de climatcontrol, om in een menu te komen waarin je een heleboel waarden die sensoren in de auto meten af te lezen waaronder de snelheid in echte km's.
Is dat in de O2 ook mogelijk, ben wel benieuwd naar de tellerafwijking namelijk.

Frankie

Actief lid
Zijn al berichten over, zou je heel ff moeten zoeken. volgens mij was de conclusie dat A: men niet wist hoe dit in de O2 tevoorschijn te toveren en B: er geen tellerafwijking kan zijn tussen je analoge (aanwijzing) en de dig. display daar ze dezelfde bron zouden hebben.. wellicht dat men bedoeld dat de KM's op de analoge teller opzettelijk iets hoger worden gehouden.. Mss heb ik het fout. als je antwoord weet laat het ons dan ook ff horen !! /forum/images/graemlins/smile.gif

Skombi

Actief lid
De snelheidsmeter in de auto wordt inderdaad te hoog afgesteld om claims bij bekeuringen te vermijden. Bij mij Leon scheelde het wel zo'n 11 km/h bij 120 km/h.

Ik zal eens gaan zoeken op dit forum.

deusjevo

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Skombi</font><hr />

De snelheidsmeter in de auto wordt inderdaad te hoog afgesteld om claims bij bekeuringen te vermijden. Bij mij Leon scheelde het wel zo'n 11 km/h bij 120 km/h.

Ik zal eens gaan zoeken op dit forum.

[/ QUOTE ]

Bij mijn O1 scheelt het ook zo'n 10%

Skombi

Actief lid
nou net mijn dealer gebeld en die gaat eens met zijn neus in de boeken. Hopelijk weet hij het morgen als ik mijn mattensetje ophaal. Als er nieuws is zal ik het hier posten.

Mark

Banned
Wat ze mij altijd verteld, weet dus niet of het echt waar is, is als je 120 op de teller rijd dat dat ongeveer 110km/u je echte snelheid is.
Veel zal ook wel van het merk afhangen.
Als je echt de juiste snelheid wilt weten moet je doen zoals ze hier het al gemeld hebben, met een gps.

Knopje econ en raamontwasseming tegelijk indrukken en je komt in het "verborgen" menu. Als je een lijstje met waardes van je dealer los kunt toveren voor de O2.... daar zijn we nog naar op zoek hier.

Edwin

Lid
Knop Econ en raamontwaseming (rechtsboven van de 4 kleine knoppen). Uit menu middels Econ. Linkerknop koud/warm door de menu's heen. Menu 19 is degene welke je zoekt -&gt; snelheid.
In mijn geval 130 analoog = 124 digitaal, 85 analoog = 81 digitaal.

Is er al iemand die dit heeft getest naast een digitale meting van b.v. Tom Tom?

Ben n.l zeer benieuwd welke afwijking er is t.o.v. de digitale meting van Tom Tom

Edwin

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: JdoubleU</font><hr />

Is er al iemand die dit heeft getest naast een digitale meting van b.v. Tom Tom?

Ben n.l zeer benieuwd welke afwijking er is t.o.v. de digitale meting van Tom Tom

[/ QUOTE ]
Ik heb eens een keer gekeken wat de "U rijdt" borden aangeven, 65 op de teller was 61 a 62 op de "U rijdt" borden. Naderhand eens gekeken wat 65 op de teller op kanaal 19 is -&gt; 61 a 62...........

MMM

Lid
Afwijking gecheckt met GPS van een vdo-dayton 4150.

VDO.. &gt; O2 1.9 Tdi

50 km &gt; 53 km
80 km &gt; 84 km
100 km &gt; 105 km
120 km &gt; 125 km
150 km &gt; 155 km (uhhh ... niet in NL hoor /forum/images/graemlins/smirk.gif)
180 km &gt; 186 km
200 km &gt; ??? km (nog even kijken of ie dat wel haalt /forum/images/graemlins/confused.gif)

Daarbij nog de meetcorrectie van de vrienden van Koos Spee opgeteld, dan zou je dus bij 100 of meer kms zonder problemen 10 te hard kunnen rijden op de teller van je O2 /forum/images/graemlins/grin.gif

P.S. /forum/images/graemlins/722.gif Geen garantie /forum/images/graemlins/722.gif

Frankie

Actief lid
@LenK

Nope, nog niet.. site zegt dat je wel moet weten waar je mee bezig bent als je die beta wilt gebruiken /forum/images/graemlins/smile.gif Heb ff rondgesnuffeld en vond die "pearl" wel funny.. Ga van t weekend nog eens rommelen... Daarbij is mijn "pearl" een beetje ingezakt /forum/images/graemlins/smile.gif

Skombi

Actief lid
volgens de sensoren wijkt mijn teller 5% af. Werkt prima die clima.
Hopelijk krijg ik vandaag die lijst van mijn dealer.

KMA

Lid
Ik heb ook de snelheid op de snelheidsmeter vergeleken met die op de gps. De snelheidmeter geeft altijd 5% te veel aan.
Als ik dan 130 km/h rijdt op de snelheidsmeter dan is dat 123,5 km/h werkelijk en dus nooit op flitssnelheid (na 4 km/h correctie )

Mistraller

Senior Member
Ik zat gisteren eens met andere knoppencombinaties te spelen, samen met de ECON knop, daar zit ook nog het een en ander achter verborgen...als je de knop linksonder samen met econ even vasthoudt, dan komt er een of ander raar teken in het schermpje, en gaat de blower ineens op maximale warmte....lekker bij 35 graden. Gelukkig sprong ie na 10 seconden weer terug. Wat ik geactiveerd had, geen idee.

Bovenaan Onderaan