Mercedes-Benz G-klasse

sitechris

Donateur
Hoe gaaf. Voor het eerst heb ik kunnen rijden met een G-klasse. Een mooie en 'gut gepflegte' G500 van bouwjaar 2000 met nog geen 70k op de teller.

De rijbeleving is compleet anders dan bij een normale personenauto. Alles werkt met wat meer vertraging. Sturen gaat vrij indirect, de remmen moet je echt diep intrappen en heel verfijnd is het onderstel niet. Maar eenmaal gewend, dan is juist dit manuele karakter wat de auto zo fantastisch maakt. En natuurlijk die geweldige V8. Echt een gave auto

http://driveaholic.nl/mercedes-benz-g500/

Bijlagen

• IMG_7213 (1024x683).jpg
    IMG_7213 (1024x683).jpg
    235,5 KB · Weergaven: 39
  • IMG_7218 (1024x683).jpg
    IMG_7218 (1024x683).jpg
    250,4 KB · Weergaven: 37

ertromp

Forumguru
Super auto zo'n G. Werk al vele jaren voor onze krijgsmacht en de G laat je echt niet staan. De eerste type's bij de KL hadden 90 pk en dan denk je :nailbiting: maar elke rit is en was :D Door de jaren heen werd de auto ook nog eens steeds zwaarder door alle scherf werende voorzieningen. Ook de Amarok is een fijne auto maar imo een stuk minder terreinwaardig

• Leuk
Waarderingen: CDK

B.Stuurder

Forumguru
Vooral ten opzichte van die oude Landrovers waren het limousines. Ik had twee van die LaRo's onder mijn bevel maar wat een oude meuk was dat.

Cordoba

Forumguru
LaRo's zijn toch niet altijd Landrovers? Als ik me goed herinner waren er in mijn diensttijd ook LaRo's van Toyota of ander Aziatisch merk, de afgekorte merknaam is verworden tot 'soortaanduiding', net zoals Jeep door sommigen als aanduiding voor een 4x4 terreinauto gebruikt wordt.

Chris, mooi verhaal maar absoluut niet mijn auto: lomp, hoog, zwaar klinkt voor mij niet als de auto die ik zou willen hebben. Het zijn wel echte werkpaarden: prima voor land- en tuinbouw en voor in de bosbouw, of voor de marktkoopman die zijn marktkraam er achter hangt.

edero

Forumguru
Vlgs mij was een LaRo in het leger toch echt alleen een Landrover :pieker:!
Lelijk, lomp, of whatever, toch vindt ik de G echt een beest van een wagen, ik vindt m wel gaaf en hij mag van mij voor m'n deur staan hoor!

Canon-Eye

Forumguru
Dit lijkt me dan ook wel een aardig speeltje:
Gklasse-6x6.jpg
(al hoef ik niet zo nodig een witte - liever zandbeige...)

B.Stuurder

Forumguru
LaRo's zijn toch niet altijd Landrovers? Als ik me goed herinner waren er in mijn diensttijd ook LaRo's van Toyota of ander Aziatisch merk, de afgekorte merknaam is verworden tot 'soortaanduiding', net zoals Jeep door sommigen als aanduiding voor een 4x4 terreinauto gebruikt wordt.

Chris, mooi verhaal maar absoluut niet mijn auto: lomp, hoog, zwaar klinkt voor mij niet als de auto die ik zou willen hebben. Het zijn wel echte werkpaarden: prima voor land- en tuinbouw en voor in de bosbouw, of voor de marktkoopman die zijn marktkraam er achter hangt.

@Cordoba heb je in Noord Korea in dienst gezeten? :maakmegek:In mijn tijd waren er alleen Landrovers en de eerste Mercedessen deden hun intreden.

Cordoba

Forumguru
Die Dafjes, ik geloof YA66 ofzo, werden ook LaRo's genoemd dus echt niet alleen Landrover/Mercedes.

DAF%20YA%20126%20062.jpg

B.Stuurder

Forumguru
Die Dafjes, ik geloof YA66 ofzo, werden ook LaRo's genoemd dus echt niet alleen Landrover/Mercedes.

DAF%20YA%20126%20062.jpg
Oh ik zie het al, jij diende onder Michiel de Ruijter :deuk:
Dat is echt meer in de tijd van mijn vader tijdens zijn dienstplicht denk ik. Nooit zoiets gezien in actieve dienst. Wel leuk.

sitechris

Donateur
Als je 85 miljoen op de bank hebt staan, is 399.000 euro een koopje voor erbij. Dat is de realiteit van veel G65 rijders denk ik.

B.Stuurder

Forumguru
Toevallig zag ik van de week nog iemand rijden in de nieuwe versie de AMG GLS 63 4Matic, een zwarte met 22 inch AMG multispaaks velgen. Entertainment systeempje erin, panorama dak, enz.
http://www.mercedes-benz.nl/content...s/x166/facts/mercedesamg/performancecars.html

De bestuurder zag er echt uit als een fijn, warm en open persoon. Bijna helemaal niet als een crimineel uit de Oostbloklanden. (sarcasme uit) Wat een tronie had die vrijer zeg.
Maar je weet het nooit, je kan niemand op zijn uiterlijk beoordelen, ik bedoel iedereen kan toch €300.000 neertellen voor een SUV, gewoon met eerlijk verdiend geld.

Bovenaan Onderaan