Met de Octavia op vakantie !

Ik ben sinds enkele dagen terug van Spanje (ong 1400 km), enkele bevindingen :
Ik ben afgekomen in 1 keer met slechts enkele korte tussenstops. Ik had geen enkel probleem met lang achter het stuur zitten. Ik zat relax, geen rugpijn.
En door de airco was het steeds een aangename temperatuur.
De auto kleeft goed aan de weg en ook bij 140 km/h is er nog genoeg vermogen over om even te versnellen.
Van resonantie geen last gehad rond de 3000 o/min.
Het verbruik was in de terugrit 6,4 l/ 100 km.
Wel rekening houdend met een zwaar geladen wagen, kruissnelheid 140 km/h, airco volop op ,een grote fiets achterop,EN serieuze wind pal op kop in de Rhone vallei!
(Heenrit 6 l/ 100 km)
Ik had het gevoel dat de fiets toen redelijk wat wind pakte, meer dan bij m'n vorige Octavia 1 die achteraan minder afhelde.
Wij komen van een Octavia Combi 1 (66Kw zonder airco), en de Octavia 2 rijdt veel vlotter (hernemingen!!)en is veel confortabeler.
Wat de Stream Radio betreft, met momenten de achterste boxen uitgeschakeld (kids!) en dan is het geluid toch wel minder als het alleen door de voorste boxen komt.

U hoort het, ik ben een tevreden mens, en koester m'n Octavia nog meer dan voordien! [afbeelding]C:\Documents and Settings\Marc\Mijn documenten\Mijn afbeeldingen/Octavia Combi[/afbeelding]

Bijlagen

• 4688-Octavia Combi.jpg
    4688-Octavia Combi.jpg
    80,6 KB · Weergaven: 41
Je maakt me jaloers madeanki, dit jaar blijft mijn O2 vaak binnen de nederlandse grenzen (af en toe Duitsland...)
En ik heb zo'n zin om de O2 af te laden met zooi (incl. vrouw en kids... ;)
Grote bak op het dak en gaan...

Maarja... volgend jaar duz... /forum/images/graemlins/frown.gif

rickske

Actief lid
Tja madeanki jij bent al geweest,maar de onze komt nog want op 12 augustus rijden we gepakt en gezakt naar Valmeinier 1000km ver in de Franse Alpen,ben dan eens benieuwd hoe de oct.2 zich dan gaat gedragen in de bergen. /forum/images/graemlins/cool.gif

Matra_Murena

Actief lid
Ik ben de dag nadat ik de Octavia kreeg gelijk naar Zweden gereden. Het beviel uitstekend. Heerlijke zit bij lange stukken! In totaal hebben we ruim 9000 km afgelegd deze vakantie waarvan vele km's over bergpaadjes c.q. onverharde wegen wat de octavia allemaal goed gedaan heeft! De terugweg hebben we vanuit midden zweden in 1 ruk gereden (de camping waar we zouden overnachten zat vol /forum/images/graemlins/frown.gif ) Zo'n 2200 km achter elkaar met twee stops van een half uur. Geloof het of niet, we kwamen uitgerust thuis aan!

Dit jaar naar Frankrijk gereden en helaas begaf de airco het bij 35 graden. Probeer dat maar eens in Frankrijk opgelsot te krijgen. Via Skoda Assistance niet gelukt en uiteindelijk in Duitsland terecht gekomen waar het binnen 1 dag was opgelost. Verder heeft de O2 Combi 77kw Elegance het prima gedaan met de caravan erachter.

eikie

Nieuw lid
Afgelopen zomer ging helaas in Frankrijk bij mijn 2 weken oude O2 de airco kapot. Pomphuis gescheurd en vloeistof eruit gelekt. Skoda assistance gebeld en weer iets geleerd. In het buitenland worden onder de garantiebepalingen alleen urgente (mobiliteits)problemen gerepareerd. Klaarblijkelijk is een airco niet urgent in Frankrijk en kon ik 15 dagen wachten op de reparatie. Mooi niet dus! Remedie: ARKO* en verder genieten van de vakantie. O2 gewoon thuis in NL laten repareren.

*Alle Ramen Kunnen Open

Nou 2200 KM met 2x een half uur rust. Lijkt je dat echt verantwoord? /forum/images/graemlins/confused.gif

Erikje

Actief lid
dat deed ik ook toen ik 22 was en geen kinderen had, nu met 2 koters en 36 jaar ben ik een watje geworden: om de 2 uur stoppen en soms nog meer ivm pijnlijke heup en rug... (klaag, klaag)

KMA

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
dat deed ik ook toen ik 22 was en geen kinderen had, nu met 2 koters en 36 jaar ben ik een watje geworden: om de 2 uur stoppen en soms nog meer ivm pijnlijke heup en rug... (klaag, klaag)

[/ QUOTE ]

Hee, ik ook

Matra_Murena

Actief lid
Als je maar genoeg koffie hebt /forum/images/graemlins/wink.gif

Nee, valt wel mee hoor, als je maar oplet. Moest vroeger vaak ook na een lange vlucht (12 uur of meer) meteen aan het werk als stuurman... Is ook een soort autorijden, maar dan zonder vangrails zeg maar...

Maar serieus, ik had mijn vrouw als backup naast me slapen, mocht ik het zat worden om het over te nemen. Februari weer naar Zweden, Voor het eerst in de sneeuw ben benieuwd.. Maar deze keer met een rustperiode op de boot naar Noorwegen. /forum/images/graemlins/smile.gif

Heb hetzelfde gedaan vanuit Andalusie met m'n oude Fabia. Ik geloof zo'n 2300 km alleen gestopt om te tanken en een keer om te eten. M'n vriendin had het kunnen overnemen maar heb geen enkele moeite gehad. En dan te bedenken dat ik op de heenweg nog een extra overnachting heb geboekt omdat ik het niet meer trok.

Bovenaan Onderaan