japiejo5
Actief lid
Met toch wel een beetje pijn in het hart heb ik 31/01 jl. afscheid genomen van mijn O2 BE 1.9TDi.
Waarom? Nou hierom!
http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=1290&highlight=stuurgedrag
Het was een leaseauto, dus heb geen aderlating hoeven doen qua kosten/afschrijving. Maar daar gaat het even niet om.
Wat was nu het geval.
Ik blijf er bij dat de o2 niet fatsoenlijk rechtuit reed. Om een lang verhaal kort te maken. Alles is gecontrolleerd, hij is 2 maal vierkant utigelijnd. Met of zonder winterbanden, zelfde rijgedrag. Uiteindelijk is er zelfs een expert van de leasemaatschappij langs geweest om een stukje te gaan rijden met de auto. Deze expert begreep redelijk vlot wat ik bedoelde en onderschreef dit ook nadat hij zelf gereden had.
Blijkt dat de achteras geen starre as is maar een "onafhankelijke" (zeg ik dat goed?) en dat deze af en toe de neiging heeft om mee te sturen,..waardoor je "voorin" gaat lopen corrigeren.
Nu ben iik niet zo technisch, maar ik wist wel; Ik heb nog maar 40k op de teller staan, hier ga ik niet nog 120k mee doorrijden tot einde leasecontract.
S-Point in A'dam heeft mij aan alle kanten erg geholpen en waren erg hulpvaardig. Van dit "probleem" gaven ze aan dat dit bij de auto hoorde en dat ze hier geen oplossing voor hadden. Sommige mensen hebben hier last van, sommige niet.
Nou dat heb ik dan weer!
Nu van de leasemaatschappij een andere auto mogen kiezen (de zgn. Poolauto's).
Nu ben ik een Skodafan, en stond ook vierkant achter de kwaliteit maar jemig zeg wat een verschil.
Heb een Avensis Wagong D4D 2.0 (2005) "gekozen" uit de pool. Er staan al flink wat km's op (140k) maar dat maakt ff niet uit.
Nogmaals, ik wil skoda niet afkraken maar het moet toch gezegd kunnen worden.
Grote verschillen.
Rust (Geen motor geluid tijdens het rijden)
Stuurgedrag (Gewoon keurig rechtdoor, ook met harde wind ed.)
Vering (ok ik had sportveren, maar het verschil is wel heel erg groot)
Schakelen (+ voor de Skoda, die was een stuk soepeler)
Al met Al.
Is was wel gek met de auto. Zag er goed uit, had veel opties, was fiscaal aantrekkelijk, altijd goed voor leuke discussies, en reed (op een puntje na) eigenlijk altijd er goed.
Jammer, het is ook een beetje gezichtsverlies.
Ik had altijd een grote mond richting andere (vooral de skoda-afkrakers) dat Skoda juist zo goed geworden was, en qua kwalteit echt niet minder is dat welk merk dan ook. Dat het geen oostbloktroep meer is.
Nou dit voorval is dus koren op de molen van de anti-skoda mensen.
In juni dus een nw. auto uitzoeken, de o2 valt even af (je snapt waarom)
Misschien, heel misschien -> in juni voor de Superb 2,...maar daar ga ik dan een proefrit mee maken van minimaal 3 uur.
Tot die tijd lees ik nog gezellig af en toe mee op dit forum
Waarom? Nou hierom!
http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=1290&highlight=stuurgedrag
Het was een leaseauto, dus heb geen aderlating hoeven doen qua kosten/afschrijving. Maar daar gaat het even niet om.
Wat was nu het geval.
Ik blijf er bij dat de o2 niet fatsoenlijk rechtuit reed. Om een lang verhaal kort te maken. Alles is gecontrolleerd, hij is 2 maal vierkant utigelijnd. Met of zonder winterbanden, zelfde rijgedrag. Uiteindelijk is er zelfs een expert van de leasemaatschappij langs geweest om een stukje te gaan rijden met de auto. Deze expert begreep redelijk vlot wat ik bedoelde en onderschreef dit ook nadat hij zelf gereden had.
Blijkt dat de achteras geen starre as is maar een "onafhankelijke" (zeg ik dat goed?) en dat deze af en toe de neiging heeft om mee te sturen,..waardoor je "voorin" gaat lopen corrigeren.
Nu ben iik niet zo technisch, maar ik wist wel; Ik heb nog maar 40k op de teller staan, hier ga ik niet nog 120k mee doorrijden tot einde leasecontract.
S-Point in A'dam heeft mij aan alle kanten erg geholpen en waren erg hulpvaardig. Van dit "probleem" gaven ze aan dat dit bij de auto hoorde en dat ze hier geen oplossing voor hadden. Sommige mensen hebben hier last van, sommige niet.
Nou dat heb ik dan weer!
Nu van de leasemaatschappij een andere auto mogen kiezen (de zgn. Poolauto's).
Nu ben ik een Skodafan, en stond ook vierkant achter de kwaliteit maar jemig zeg wat een verschil.
Heb een Avensis Wagong D4D 2.0 (2005) "gekozen" uit de pool. Er staan al flink wat km's op (140k) maar dat maakt ff niet uit.
Nogmaals, ik wil skoda niet afkraken maar het moet toch gezegd kunnen worden.
Grote verschillen.
Rust (Geen motor geluid tijdens het rijden)
Stuurgedrag (Gewoon keurig rechtdoor, ook met harde wind ed.)
Vering (ok ik had sportveren, maar het verschil is wel heel erg groot)
Schakelen (+ voor de Skoda, die was een stuk soepeler)
Al met Al.
Is was wel gek met de auto. Zag er goed uit, had veel opties, was fiscaal aantrekkelijk, altijd goed voor leuke discussies, en reed (op een puntje na) eigenlijk altijd er goed.
Jammer, het is ook een beetje gezichtsverlies.
Ik had altijd een grote mond richting andere (vooral de skoda-afkrakers) dat Skoda juist zo goed geworden was, en qua kwalteit echt niet minder is dat welk merk dan ook. Dat het geen oostbloktroep meer is.
Nou dit voorval is dus koren op de molen van de anti-skoda mensen.
In juni dus een nw. auto uitzoeken, de o2 valt even af (je snapt waarom)
Misschien, heel misschien -> in juni voor de Superb 2,...maar daar ga ik dan een proefrit mee maken van minimaal 3 uur.
Tot die tijd lees ik nog gezellig af en toe mee op dit forum