AdB
Senior Member
Het kriebelt weer, het jeukt weer. Kortom: ik overweeg mijn auto in te ruilen voor een demo 'met de kop eraf' en verwacht daar voordeliger mee uit te zijn. Het feit dat de vraagprijs van zo'n demo niet veel afwijkt van een gloednieuwe (en daar wil je juist keiharde euro's besparen als particuliere niet lease-automobilist) wordt doorgaans door de verkoper verklaard door alle extra toeters, bellen en pakketten die op jouw begeerde auto zitten. Ik snap dat (tot op zeker hoogte). Maar wat ik dan weer niet snap dat bij de bepaling van de inruilprijs van mijn huidige auto niet of nauwelijks gekeken wordt naar alle extra opties die op de inruilauto zitten (waar ik notabene bij dezelfde dealer destijds extra voor heb betaald), en dat mijn keurig en netjes (door dezelfde dealer!) onderhouden auto zelfs beduidend lager wordt getaxeerd dan bv de ANWB aangeeft. Dat is toch meten met verschillende maten? Zoals mijn vader altijd zei: tel je aantal vingers achteraf na als je een makelaar of een autohandelaar de hand hebt geschud..