Metaalachtig schurend geluid.

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeSko

Forumguru
Gisteren en een week geleden opgemerkt toen mijn vrouw vertrok met de auto dat er een schurend metaalachtig lawaai van het rechtervoorwiel komt, Ik dacht dat het de bescherm plaat achter de remschijf was maar zeker ben ik niet. Ik voel er in elk geval niets van tijdens het rijden. Ook Lijkt het geluid enkel voor te komen bij koude start, en dat laatste maakt het zo vreemd. Als het inderdaad die plaat zou zijn, zou het toch altijd moeten zijn? Deze staat toch los van een koud of warm vertrek van de wagen? Ook is er geen verschil in vertrekken met rechte wielen of gedraaide. Ik probeerde een video te maken om het geluid te pakken te krijgen maar ik kon het niet meer uitlokken. De plaat zit ook gewoon op zijn plek.

VAG-man

Forumguru
Dacht ik ook aan.
Krik rechter voorwiel op en draai aan het wiel. Hoor je het nu ook?
Wiellager zou ook kunnen, maar vind ik minder aannemelijk.

JeSko

Forumguru
Steen tussen plaat en remschijf?

Neen zit niets tussen, tussen de twee keer dat ik het opmerkte zit ook meer dan één week, als het een steentje was zou ik het geluid moeten blijven horen en ook dat is niet het geval:pieker:

@VAG-man

Net geprobeerd en dan doet ie het niet:pieker:

brepus13

Forumguru
Wellicht hoor je gewoon je blokken lichtjes schuren als je vertrekt. Door het weinige rijden kan er een dun roest laagje ontstaan en die schuurt de eerste meters en remactie weer weg?

JeSko

Forumguru
Dat zou een logische verklaring zijn @brepus13 , vandaar dat ik dan ook niets geks vind aan het wiel ( en ik ben 100% zeker dat het geluid van het wiel komt ).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan