Metal grey metallic - lakstift?

Ik ben naar de VAG dealer geweest voor een lakstift in de kleur metal grey metallic, nu blijkt deze er niet te zijn. Ik heb op advies van de dealer kwartsgrijs van audi besteld, echter dit is een compleet andere kleur. Ik heb een heel kleine beschadiging aan de rand van de laadklep van mijn skoda octavia combi. Weet iemand hoe ik een juiste lakstift geraak?

Jasper-RS

Forumguru
Bij een goede automaterialen zaak kunnen ze lakstiftjes maken op kleurnummer

Octavia 2 RS 2.0 Tfsi combi 2006. Race blue, 19" oxxo Vapor, 30mm verlaagd.

Jee13

Forumguru
Kleurnummer staat op sticker in je onderhoudsboekje, dezelfde sticker zit ook in kofferbak onder de vloer

s-line

Forumguru
Gewoon bij een schadehersteller langs gaan en zij kunnen gewoon een lakstiftje maken. Houd er alleen wel rekening mee dat een metallic kleur altijd een beetje donkerder wordt als je gaat "schilderen".
Metallic's moeten eigenlijk gespoten worden omdat de metallic deeltjes dan mooi en gelijkmatig verspreid worden en allemaal de zelfde kant op staan.

Dank voor jullie tips, ik ga langs een schadebedrijf of automaterialen zaak.. inderdaad kleurcode F6F6.
Ik twijfel of ik er niet beter blanco lak op kan doen omdat je bijna niet ziet en er toch mogelijk wat kleurverschil in zit...

Middag

Forumguru
Zilver is heel lastig bij te werken met een kwastje. Blanke lak is wellicht de beste optie

Bovenaan Onderaan