BadBert
Forumguru
Nou, voor het eerst serieuze problemen met mijn O2 (lease)
bij de vorige onderhoudsbeurt had ik aangegeven dat als ik vanaf 1k toeren optrek, de motor metaal rammelt, en dat hij bij 80 in zijn 5, en 60 in zijn 4, lijkt te stotteren.
De dealer ga me na de beurt de auto terug, met de melding dat ze niets gevonden hebben wat een probleem was/gaf/kon zijn.
bijna 20k km verder, begon de auto ook te "rammel" / "tik" te hebben als ik gewoon rustig optrek, het klinkt alsof de kleppen niet goed staan, of je duidelijk te laag in toeren zit (wat niet zo is). Dit is nu sinds enkele dagen. Heb de dealer gebeld, en een afspraak gemaakt.
Dinsdag ben ik met de auto langs een andere dealer gereden (want mijn "oude" dealer is geen merk dealer meer, dus mag ik daar niet meer naartoe van de lease maatschappij), en de medewerker die mee reed vond het idd niet gezond klinken. Hij vermoedde een defecte verstuiver, of drijfstang lagers!
De auto is even de werkplaats in geweest, en ze hebben hem uitgelezen, een defecte verstuiver zouden ze zo moeten kunnen uitsluiten. "Helaas" gaf de auto geen enkele foutmelding, ook niet na de computer te hebben gereset, en een stukje gereden te hebben.
Ze hebben ook geluisterd naar het blok, en ze vermoeden dat de drijfstang lagers versleten zijn, en hij VREEST zelfs dat er al 1 uit zou liggen...
dat is aardige motor schade na 169k km!!!
Ze zijn de auto nu verder aan het onderzoeken, en ik hoor later vandaag als het goed is meer. Rijd nu in een huurauto rond tijdelijk...
Even ter info: olie is altijd netjes bijgehouden en gecontroleerd, er is niet mee "geragd", altijd netjes warm rijden en uiteraard alle onderhoud netjes gehad.
ben benieuwd of ik hem nog terug krijg, aangezien ik over 8 weken mijn nieuwe lease auto verwacht (S3)
bij de vorige onderhoudsbeurt had ik aangegeven dat als ik vanaf 1k toeren optrek, de motor metaal rammelt, en dat hij bij 80 in zijn 5, en 60 in zijn 4, lijkt te stotteren.
De dealer ga me na de beurt de auto terug, met de melding dat ze niets gevonden hebben wat een probleem was/gaf/kon zijn.
bijna 20k km verder, begon de auto ook te "rammel" / "tik" te hebben als ik gewoon rustig optrek, het klinkt alsof de kleppen niet goed staan, of je duidelijk te laag in toeren zit (wat niet zo is). Dit is nu sinds enkele dagen. Heb de dealer gebeld, en een afspraak gemaakt.
Dinsdag ben ik met de auto langs een andere dealer gereden (want mijn "oude" dealer is geen merk dealer meer, dus mag ik daar niet meer naartoe van de lease maatschappij), en de medewerker die mee reed vond het idd niet gezond klinken. Hij vermoedde een defecte verstuiver, of drijfstang lagers!
De auto is even de werkplaats in geweest, en ze hebben hem uitgelezen, een defecte verstuiver zouden ze zo moeten kunnen uitsluiten. "Helaas" gaf de auto geen enkele foutmelding, ook niet na de computer te hebben gereset, en een stukje gereden te hebben.
Ze hebben ook geluisterd naar het blok, en ze vermoeden dat de drijfstang lagers versleten zijn, en hij VREEST zelfs dat er al 1 uit zou liggen...
dat is aardige motor schade na 169k km!!!
Ze zijn de auto nu verder aan het onderzoeken, en ik hoor later vandaag als het goed is meer. Rijd nu in een huurauto rond tijdelijk...
Even ter info: olie is altijd netjes bijgehouden en gecontroleerd, er is niet mee "geragd", altijd netjes warm rijden en uiteraard alle onderhoud netjes gehad.
ben benieuwd of ik hem nog terug krijg, aangezien ik over 8 weken mijn nieuwe lease auto verwacht (S3)