Metalen schijven achter de remschijven

De Stip

Forumguru
Weet iemand, waarvoor die lelijke (vaak roestende) metalen schijven dienen, welke direct achter de remschijven zijn gemonteerd? En waarom zijn ze bij Audi gegalvaniseerd en bij de rest van het VAG concern, van pisbakken staal? Tja, de prijs, dat kwam ook in me op.

De Stip

Forumguru
Ik zou ze er het liefst afhalen. Nu roesten ze weer, net als bij m'n vorige auto. Is zonde van het vele werk, want alleen als je ze met bijvoorbeeld Hamerite behandeld, ben je er een behoorlijke tijd vanaf.

• Leuk
Waarderingen: CDK

ertromp

Forumguru
Inderdaad als je ze er toch af hebt gelijk met Hamerite behandelen.
Heb zelf de platen achter de schijfremmen van m'n Mercedes gedaan en het is goed duurzaam spul en zo'n spuitbus is genoeg voor 4 exemplaren. Wel even goed met de staalborstel (op de boormachine) de platen schoonborstelen, ontvetten met wasbenzine en spuiten maar!

• Leuk

De Stip

Forumguru
Het ideale is natuurlijk om ze er in z'n geheel af te halen en te spuiten. Daarvoor ontbreekt het me aan technische kennis. Bij de vorige auto had ik alles zorgvuldig afgeplakt en aansluitend met hoogglans zwart gespoten. Ook de remklauwen heb ik toen in die kleur gespoten en zag er netjes uit.

• Leuk

CDK

Forumguru
Naast dat ik het niet mooi vind is het nog lastig met het onderhouden van je velgen ook.

Pendragon

Donateur
Als je een velgenborstel gebruikt zit het niet echt in de weg, mits de velgen groot genoeg zijn. Met 16" zit alles zo dicht op de velg dat je er heel slecht bij kan komen. Vanochtend gekeken en bij mij zijn ze nog mooi zwart. Totaal geen roest. Dit is op een Superb.

De Stip

Forumguru
Ik heb er 18" onder zitten en een vrij open model, zoals je op de foto's kunt zien. Als ik de velgen schoonmaak, haal ik m'n kolenschoppen ook altijd open aan die rotdingen.

Bijlagen

• Afbeelding.jpg
    Afbeelding.jpg
    31,5 KB · Weergaven: 53
  • Afbeelding 1.jpg
    Afbeelding 1.jpg
    22,3 KB · Weergaven: 51

ertromp

Forumguru
Mooie velgen trouwens :D Maar inderdaad een ramp voor je handen.
Maar zijn ze zo verroest dan? Is moeilijk te zien op de foto's

De Stip

Forumguru
Hou op over die schijven. Er zitten net een paar nieuwe onder. De vorige moesten er na 45.000 snelweg kilometers en 2 jaar vanaf. Kostte me ruim €350,- omdat Skoda van dat pisbakken metaal gebruikt. Heb ik nog bij geen enkele andere auto gehoord. En weet je wat Skoda zei? Je moet vaker remmen.... Ach, je kunt daar om lachen. Ik vind het meer een tekortkoming van zowel de auto, als de garage.

Bovenaan Onderaan