MIB Amundsen - HTC One / Android: syncen contacts duurt (te!!) lang

intruder1400

Actief lid
Wat ik mooi vind werken aan de combi die ik heb (HTC One en MIB Amundsen) is dat wanneer ik de auto start, de telefoon zelf alles opstart wat ik wil (auto modus, spotify, flitsmeister, guidsprofiel AAN). Je zou zeggen: mooi rijden maar.....

Dat gaat tot op zeker hoogte op. Namelijk, wanneer ik wil navigeren naar een adres dat ik uit mijn contacten uit mijn telefoon wil halen, dan lukt dat niet omdat de navigatie dan aangeeft dat hij synct met de telefoon. Dat duurt soms wel 5 minuten!! En hij doet dat elke keer.

Dat werkt natuurlijk voor geen meter. Iemand een suggestie hiervoor?
(de contacten exporteren naar een SD-kaartje is voor mij geen optie. Ik wil gewoon op één centrale plaats mijn contacten onderhouden, in mijn geval google)

Iemand tips voor mij?

Darkside

Forumguru
Ik weet niet of je hier wat aan kunt doen.
Volgens mij gaat het systeem elke keer als hij op contact gezet wordt syncen met je telefoon om de eventuele wijzigingen door te voeren.
Het is helaas niet zo dat hij het "oude" telefoonboek bewaard en je vanuit daar kunt bellen/navigeren etc.

volgens mij betekend dit dat je gewoon 5 min moet wachten.
Of alvast een stukje gaat rijden richting snelweg alvorens je het adres invult.

(ps wel mooi dat je nu vanuit je contacten kunt navigeren)

Altos

Banned
Zal toch een htc issue zijn of je hebt absurd veel info in je contactenlijst staan. Bij mij is alles gewoon snel en vlot maar heb bijvoorbeeld amper 100 contacten waarvan 40 met adres gegevens...

Joske

Forumguru
Mijn Amundsen+ gaat pas updaten als dat ook daadwerkelijk nodig is, maw als er iets verandert is in het contactenbestand. Misschien een instelling in je Amundsen?

Afzetten zal niet werken, anders eens via settings => manueel "import contacts" uitvoeren. De Amundsen kan er tot 2000 opslaan.

Bovenaan Onderaan