Columbus MIB Columbus - Laatst gespeelde nummer wordt niet onthouden

ByeByePeugeot

Actief lid
Beste forumleden,

Misschien is het jullie ook opgevallen, misschien ook niet. Bij het selecteren van een map en een nummer op 1 van de SD kaartjes wordt het laatst gespeelde nummer niet onthouden en wordt er gewoon weer gestart vanaf de eerste map zodra de auto op slot wordt gedaan.

Het gekke is dat dit soms niet het geval is. In de soms gevallen maakt het overigens niet uit of de auto lang op slot heeft gestaan of niet.

Desalniettemin start bij mij in 9 van de 10 gevallen gewoon het eerste nummer in de eerste map op de laatst geselecteerde SD kaart (dat dan weer wel).

Zo vervelend en zo onnodig lijkt mij. Herkent iemand dit en misschien nog beter, weet iemand een oplossing hiervoor te bedenken.

Alvast mijn dank voor het meedenken!

stradje

Actief lid
Beste forumleden,

Misschien is het jullie ook opgevallen, misschien ook niet. Bij het selecteren van een map en een nummer op 1 van de SD kaartjes wordt het laatst gespeelde nummer niet onthouden en wordt er gewoon weer gestart vanaf de eerste map zodra de auto op slot wordt gedaan.

Het gekke is dat dit soms niet het geval is. In de soms gevallen maakt het overigens niet uit of de auto lang op slot heeft gestaan of niet.

Desalniettemin start bij mij in 9 van de 10 gevallen gewoon het eerste nummer in de eerste map op de laatst geselecteerde SD kaart (dat dan weer wel).

Zo vervelend en zo onnodig lijkt mij. Herkent iemand dit en misschien nog beter, weet iemand een oplossing hiervoor te bedenken.

Alvast mijn dank voor het meedenken!
Ik herken het m.b.t. de USB-stick. Hij (in mijn geval Amundsen) lijkt vrijwel bij iedere start te denken dat dat ding er weer opnieuw door mij in wordt gestoken. Dus switcht hij naar USB en start met het eerste nummer in de eerste map. Vervelend!

Ik heb hetzelfde met mijn iPhone. Altijd hetzelfde nummer waar die mee begint. Gek wordt ik ervan.:banghead:

lugolux78

Donateur
SD systeem in de Audi erkent ook laatste wel blijft ie (bij grote map) wel eens hangen...Ik denk dat stroom er op de USB uitgangen helemaal afgaat, waardoor ie idd denkt dat er geen device is. (Gebeurd ook bij een PC bijvoorbeeld)

Laatst bewerkt:

Dapluim

Nieuw lid
Ik herken het wispelturige met een iPod nano. Deze is permanent aangesloten via de USB aansluiting, en 9 vd 10 keer speelt hij verder waar hij gestopt is en soms ook niet.

Rick

Senior Member
Ik herken het probleem ook niet. Onthoudt bij mij altijd voor zover ik me herinner waar ik ben gebleven.

Desperado

Forumguru
Ik heb dan wel geen Columbus, maar ik herken het wel. Mijn radio pakt de ene usb stick altijd vanaf nummer 1 en da nadere onthoudt hij waar hij gebleven is. Zou dus ook wel aan de muziekdrager kunnen liggen.

ByeByePeugeot

Actief lid
De 24ste wordt bij mij het leer geplaatst in de auto. Ik zal het eens voorleggen bij de dealer. Wie weet kan het dan bij PON gemeld worden en wie weet krijgen we dan een updatetje.

In ieder geval mijn dank voor alle reacties. Het is duidelijk dat we hier te maken hebben met verschillende gedragingen van de diverse units. Misschien heeft het te maken met bepaalde revisies?

@Skoda liefhebber 1, kan jij jouw Hardware/Software revisie # posten? Dan vergelijk ik de versie nummers met die van mijn unit.

Alvast mijn dank!! Uiteraard ook mijn dank aan alle reageerders ;)

Bovenaan Onderaan