MIB2 terug naar af...

burdee

Actief lid
Het begon met een busje, die mijn achterbumper licht schampte. Zonde, want net 3 maanden in het bezit van mijn O3 uit 2016, nooit echt leuk. Maar goed schade wordt vergoed door de andere partij, niet mijn fout.
Mijn verzekeraar heeft afspraken met een schadehersteller in de buurt, dus daar afgelopen week de auto achtergelaten. Bumper spuiten en klaar is kees. Dacht ik.

De auto recent opgehaald en m’n iPhone aangesloten, want mijn MIB2 ondersteunt Apple CarPlay gelukkig. Teleurstelling, geen verbinding. Hmmm. Misschien een gammel kabeltje?
Dat was niet de remedie. Gek genoeg verbindende telefoon ook al niet via Bluetooth. Dus proberen opnieuw te koppelen, misschien daar iets misgegaan. Ik was immers ook net naar de laatste iOS versie ge-update. Bugje?

Dat bleek totaal niet meer mogelijk, het setup menu was ook ‘leger’ dan voorheen. Het forum hier opgegaan op zoek naar.... tja wat?
Toevallig afgelopen weken contact gehad met Rainesh, om de MIB binnenkort te updaten.
Hij heeft me vanmorgen uit de brand geholpen met de diagnose. Aan de telefoon kwam hij snel tot de conclusie: alle vrijschakel codes zijn gewist. MIB heeft nu alleen een werkende radio. Alle overige functies zijn onbruikbaar.

Met dank aan de schadehersteller. Die gebeld: ja we hebben de achterlichten uitgebouwd en dus de auto vooraf en achteraf aan de computer gehad. De foutcodes gewist. Mooi niet, alle codes gewist dus.

Gelukkig nemen ze wel verantwoordelijkheid zoals je zou mogen verwachten. De auto moet (volgens welingelichte bron ) aan de Odis Online voor herstellen functievrijgave van module 5F. Kijk, iemand die weet wat er aan de hand is. Thanks!
Nu is het wachten op die stap; het bedrijf zoekt een bevriend zakenrelatie die het voor ze wil doen.
Hoop dat dat snel mag gebeuren.

To be continued
Bert
 

JeSko

Forumguru
Dat is lastig, het word voor zulke herstellers en niet gespecialiseerde mensen steeds moeilijker om aan moderne auto's te werken, en zulke ongelukjes zijn daar een gevolg van.
 

Cordoba

Forumguru
Lijkt er op dat men met een 'universeel uitlees-/codeerapparaat' aan de gang is geweest, en dus blijkbaar geen idee wat men aan het knoeien was.
 

burdee

Actief lid
QUOTE
Er heeft nog geen firmware update plaats gevonden, het was nog steeds niet zo ver gekomen.

wat betreft de andere opmerkingen: inderdaad wordt het steeds lastiger zonder goede apparatuur. Maar enkel wat foutcodes wissen vereist nog steeds geen heel specifieke apparatuur. Het risico neemt juist toe als je er veel meer mee kunt. Heb dus geen hoge pet op van dit bedrijf. Oh, ook m’n parkeerkaart houdertje achter de voorruit is opeens weg. Spuitwerk ziet er goed uit, maar verder......
 
Laatst bewerkt door een moderator:

burdee

Actief lid
Vanwaar :D?!?

Ik zou eerder zeggen :mad:!!!
Off-topic: ja je hebt gelijk. Leuk is anders. Mensen mogen fouten maken, iets per ongeluk afbreken, fout doen. Maar ruiterlijk toegeven is dan de enige juiste keus.

On-topic: zojuist Cruise control getest, na een hint, maar die module werkt dus (gelukkig) nog wel.
 

burdee

Actief lid
@burdee Weet je zeker dat je dezelfde auto hebt terug gekregen, en dat niet jouw kentekenplaten op een ander exemplaar gezet zijn, en je die hebt 'teruggekregen'? :nailbiting:
Haha, dat gevoel krijg je wel. Maar dan hebben ze ook keurig het sterretje in de voorruit er in gefixt! :banghead:
 

burdee

Actief lid
Updateje: nu mag ik zelf naar een ‘bevriende’ Bovag garage, die ‘gaan proberen het probleem met het media center op te lossen’.
Klinkt niet erg hoopvol. Geen Skoda dealer, ‘proberen’...
Heb maar even met mijn verzekeraar gebeld en eea laten vastleggen in het schadedossier. Heb geen zin in ‘kastje...muur’ en al helemaal niet in ‘niet onze schuld’.
Als ik bij die Bovag garage niet 100% het gevoel heb dat ze weten wat ze doen, komen ze mooi niet aan m’n Skoda. Ik kan gewoon eisen dat een Skoda dealer het oplost met de juiste middelen.
Morgen meer....
 

Octavia1.6i

Forumguru
Alles leuk en aardig maar mocht mij dit overkomen mogen ze die ‘bevriende Bovag garage’ lekker doorschuiven naar de volgende. Bij zulke fratsen wordt het of in 1x goed gedaan op mijn manier (dus via de officiële dealer), of ik start een andere procedure. Leuk dat ze verantwoordelijkheid nemen, maar het mag blijkbaar niks kosten.
 

burdee

Actief lid
Goed, vandaag het enig juiste besluit genomen. Goed geluisterd naar jullie, maar ook de verzekeraar en m’n eigen garage waren eenduidig. Dealer.

En zo geschiedde. M’n eigen garage heeft achterdeur contacten Met de dealer, dus kon ik twee uur later al terecht! Odis Online deed z’n werk. Bleek trouwens ook nog een terugroepactie open te staan die meteen gedaan moest worden. Regelunit voor motormanagement vervangen. Of de motor getuned was... Bij mijn weten (nog) niet. :pieker:
Al met al 55 Euro lichter maar meteen gedeclareerd bij de schadehersteller die 150 mtr verderop is.
MIB2 doet alles wat ie eerder deed.

Een ervaring rijker en een bakje tijd kwijt, maar goed...

Case closed.
 
Bovenaan Onderaan