MIB3 Fec/Swap code geldig, maar ongeldig?

Gisteren zat ik wat door te tikken in de menu's van mijn Skoda Scala met MIB3 Amundsen (3v0035816 H12). In het service menu (menu knop vasthouden) kwam ik op de lijst met geactiveerde FEC/SWAP codes en deze staan allemaal op geldig, echter als ik hier door tik krijg ik bij iedere FEC/SWAP code toch de melding dat deze ongeldig is. Zie de bijgevoegde foto's van vanmorgen. Iemand anders bij wie dit het geval is? Kan me niet herrideren wanneer ik hier voor het laatst doorheen heb getikt, maar volgens mij was anders toen nog zoals het hoorde.

Nb. Recent is de 5F module vervangen omdat er iets fout ging bij de update (0156=>0278) die de dealer heeft uitgevoerd. Zou het kunnen dat de FEC/SWAP codes niet correct zijn geïnstalleerd in de nieuwe 5F module?

Bijlagen

• WhatsApp Image 2021-12-08 at 7.33.40 AM (1).jpeg
    WhatsApp Image 2021-12-08 at 7.33.40 AM (1).jpeg
    63,8 KB · Weergaven: 49
  • WhatsApp Image 2021-12-08 at 7.33.40 AM.jpeg
    WhatsApp Image 2021-12-08 at 7.33.40 AM.jpeg
    66,4 KB · Weergaven: 45

EdK

Forumguru
leuk die datum van 1-1-1970.....

Millennium bug ??? (2000)

Maar misschien dat @Rainesh uit DenHaag je verder kan helpen met een soft / firmware update ????

CharlesTucker

Forumguru
1-1-1970 (00:00:00) is het begin van "Unix time", ergens onder water zal dat systeem op unix/linux draaien, en kennelijk loopt er geen (batterij)klokje mee, en wordt de tijd op dit scherm ook niet gesynchroniseerd met bijvoorbeeld GPS tijd. Die getoonde tijd is dus net zo fake als het chassisnummer.

@Rainesh, ik vraag me af of alles werkt zoals het hoort. Vooralsnog loop ik niet tegen "problemen" aan bij dagelijks gebruik, maar als ik kritisch kijk vallen me wel wat dingen op. Volgens de TPI behorend bij de update naar sw0278 zou oa. import van online reisdoelen vanuit de My Skoda app moeten werken, maar dit is tot op heden niet mogelijk. Verder synchroniseert het profiel van de hoofdgebruiker niet (functie niet beschikbaar).

Draadloos apple carplay, draadloos android auto, en voice control zijn door PON voor de nederlandse markt niet beschikbaar gemaakt op vroege modellen met de MIB3 radio's, dus dat dit niet werkt in "normaal gedrag".

Rainesh

Forumguru
Wireless carplay is gewoon kwestie van coderen. Laatst op een Scala nog gedaan.

Hmm je kunt de dealer vragen of functie vrijgave herstel goed gedaan is.

Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan