Michael = Hetzer

Hetzer

Forumguru
Ik heb mijn eigen naam veranderd in mijn Nick Name en dat is Hetzer dus, ben ook onder deze naam nu op dit forum aanwezig.

Hetzer

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Daniel_Fabia</font><hr />

Klinkt een beetje duits /forum/images/graemlins/winkie.gif
(heb niks tegen duits hoor)

[/ QUOTE ]

Dat klopt /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif

The name "Hetzer"
Although the code name "Hetzer" is often used about the Jagdpanzer 38, it was in fact the code name for the experimental vehicle E-10, which resembled the Jagdpanzer 38 to some extent. The error most likely occurred due to a misunderstanding at a meeting with the Checz staff at Škoda concerning the Jagdpanzer 38. The name was sometimes used by the German soldiers, but was never an official name.

zie ook http://www.skodaforum.nl/forum/photo/showphoto.php?photo=65&amp;sort=1&amp;size=medium&amp;cat=501&amp;page=2

Fabia

† In Memoriam
Hoe komt het dat je hierin zo geinteresseerd bent? Vind het erg interessant om te lezen.

Daniel

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Hetzer</font><hr />

maar ook ons eigen Musuem in Overloon heeft een originele herstelde Panther (uniek in Nederland)

[/ QUOTE ]Daar ga ik toevallig donderdag heen,ik heb gehoord dat er veel nieuwe dingen staan dus,vandaar

Hetzer

Forumguru
ik ben beroepshalve al veel geinteresseerd in militaire geschiedenis , wapens etc, etc,
En dan met namen de ontwikkeling van Duitse gevechtsvoertuigen gedurende de afgelopen decenia, onze huidige Leopard-2a6nl gevechtstanks zijn in feite doorontwikkelingen van de Tiger's uit W.O-2 ...

Maar ook ons merk Skoda was binnen deze wapenwedloop actief, en heeft gedurdende die oorlogsjaren veel en goed oorlogstuig gemaakt, waaronder dus de jagdpanzer Hetzer!!
Deze heeft na de oorlog nog gediend in Zwitserland en Finland.
Veel van dit (oud) Duits materiaal is na de oorlog verwoest en verwaarloosd, nu zie je dat veel stichtingen en musea ,juist de Duitse voertuigen weer aan het opknappen zijn en voertuigen zoveel mogelijk terugbrengen in originele staat..
Het Wehrtechnik Museum in Koblenz heeft een origineel (werkende) Jagdpanther en Panther, maar ook ons eigen Musuem in Overloon heeft een originele herstelde Panther (uniek in Nederland) en in Belgie staat bij het plaatsje La Gleize een orginele KonigsTiger!!!, hier zijn er heel in Europa nog maar 4!!!!!!!! te vinden.

Bijlagen

• 32663-33 panzertreffen.jpg
    32663-33 panzertreffen.jpg
    66,2 KB · Weergaven: 29

Fabia

† In Memoriam

ik ben beroepshalve al veel geinteresseerd in militaire geschiedenis , wapens etc, etc,
En dan met namen de ontwikkeling van Duitse gevechtsvoertuigen gedurende de afgelopen decenia, onze huidige Leopard-2a6nl gevechtstanks zijn in feite doorontwikkelingen van de Tiger's uit W.O-2 ...

Maar ook ons merk Skoda was binnen deze wapenwedloop actief, en heeft gedurdende die oorlogsjaren veel en goed oorlogstuig gemaakt, waaronder dus de jagdpanzer Hetzer!!
Veel van dit (oud) Duits materiaal is na de oorlog verwoest en verwaarloosd, nu zie je dat veel stichtingen en musea ,juist de Duitse voertuigen weer aan het opknappen zijn en voertuigen zoveel mogelijk terugbrengen in originele staat..
Het Wehrtechnik Museum in Koblenz heeft een origineel (werkende) Jagdpanther en Panther, maar ook ons eigen Musuem in Overloon heeft een originele herstelde Panther (uniek in Nederland) en in Belgie staat bij het plaatsje La Gleize een orginele KonigsTiger!!!, hier zijn er heel in Europa nog maar 4!!!!!!!! te vinden.

[/ QUOTE ] Ik vind het goed dat ook duitse voertuigen uit de tweede wereldoorlog behouden en gerestaureerd worden. Is toch een deel van de geschiedenis wat waard is om te behouden. En waarom alleen maar materieel van de geallieerden?

[/ QUOTE ]

Welkom Hetzer!

leuke hobby, ik ben zelf ook zeer geinteresseerd in de Duitse voertuigen van WWII en dan met name de pantservoertuigen.

Ik probeer eigenlijk elke vakantie wel een plaats te bezoeken waar ze nog wat materieel hebben staan.
In 2004 ben in tijdens de 60-jarige herdenking van D-Day op de invasiestranden geweest en we kwamen toevallig de laatse Tiger I tegen die nog te vinden is in Normandie (plaatsje Vimoutiers). Wat een geweldig apparaat is dat toch! In Bovington (Engeland) hebben ze zelfs nog een exemplaar dat rijdt.

Ik wil in het najaar nog een bezoek brengen aan het Panzermuseum in Munster (onder Hamburg!) hier hebben ze ook nog een heleboel tanks staan.

leuke URL is misschien die van het Oorlogsmuseum.nl

Hetzer

Forumguru
@Mickie, Het Panzer Musuem in Munster is zeker een must!!!!!!!, ze hebben daar heeel veel mooi gerestaureerd materiaal o.a de complete "Skoda" Panzer modellen en een zeer mooie Tiger-2. Het Museum in Munster ligt vlak bij een groot oefenterein, dus ik kom er nog al eens! /forum/images/graemlins/grin.gif

de Tiger-2 te Munster

Bovenaan Onderaan