Michel stelt zich alvast even voor

Michel-nl

Senior Member
Ik heb me vorige week aangemeld, met de reden dat er waarschijnlijk een Skoda Octavia gekocht zou gaan worden. Maar dat gaat eerst nog even niet door.

Het is namelijk zo dat ik een VW Touran rijdt, en daar 1,5 week terug een vrouw met haar auto tegen mijn linker zijkant is gereden op een voorrangsweg. Uiteraard was zij schuldig en zou normaal mijn auto gerepareerd worden.

Echter was dat een twijfel geval dit keer, er moest een expert aan te pas komen om te bepalen of deze nog wel gemaakt mocht worden. Dus misschien wel economisch totall loss. Ik was daarom al druk zoekende naar een vervangende auto in geval van...

Dat zou dus de Octavia 2 worden van rond het bouwjaar 2010, maar het schade bedrag zit nog net 75,- lager als het maximale bedrag wat e aan besteedt mocht worden van de expert. En daarom wordt de Touran eerst weer gemaakt en rijden we er nog even mee door.

Maar wellicht richting de zomer alsnog inruilen op een mooie Skoda :D

Wat betreft mijzelf.

Ik ben Michel en woon met mijn gezin in Boornbergum Friesland
Ben 45 jaar en heb een eigen glaszet bedrijfje.

Ik ga de komende tijd rustig meelezen op dit forum en me alvast goed inleven in de voor's en tegen's en de te doen dingen bij de aanschaf van een Octavia 2 1.2 TSI.

Reageren zal ik uiteraard enkeld doen wanneer het een topic betreft waar ik ook al wat vanaf weet, later dan actief mee doen wanneer er een octavia voor de deur staat ;)

Cordoba

Forumguru
:bloemen:Welkom Michel, en mooi voorsteltopic geopend. Wat het schadebedrag betreft: ik krijg sterk de indruk dat er wat met de reparatieprijs is gerommeld, zodat de auto hersteld mag worden (dus werk voor het schadeherstelbedrijf). Ik zou zeggen let goed op dat de auto ook netjes hersteld wordt, en je dat straks niet terugziet in een lagere inruilprijs.

Michel-nl

Senior Member
:bloemen:Welkom Michel, en mooi voorsteltopic geopend. Wat het schadebedrag betreft: ik krijg sterk de indruk dat er wat met de reparatieprijs is gerommeld, zodat de auto hersteld mag worden (dus werk voor het schadeherstelbedrijf). Ik zou zeggen let goed op dat de auto ook netjes hersteld wordt, en je dat straks niet terugziet in een lagere inruilprijs.

Uiteraard ging mij gedachte ook die kant op, maar het gaat om care schadeherstel en die hebben vaste contract met mijn verZekering. Dus ik ga er vanuit dat ze hun best wel doen anders geen werk meer van ze.

Bovenaan Onderaan