Bestaat uit een ander rubber composiet welke harder is, dus minder vervormd op het wegdek, dus minder frictie, dus minder weerstand, dus minder belasting, dus minder verbruik.
Dat is dan de theorie, en dan hebben ze daar zelf als het goed is de praktijk getest.
Ik trek altijd mijn twijfels aan deze onderzoeken. Hoe is het getest? In een windtunnel op een rolband? Zonder externe invloedsfactoren, met optimale bandendruk....
Realiseer je dat 0,2 liter ook gemakkelijk te winnen is door zelf je banden altijd op optimale druk te houden.
Als dit nog eens 0,2 liter is t.o.v. de optimale praktische situatie (dus een duurtest?) dan is het leuk!
Luidruchtig is een band met minder weerstand volgens mij sowieso al minder. Gezien het geluid ergens door komt, en dat brengt weerstand met zich mee.
En wat doet u? Ik blijf thuis! En wat doet u? Ik ga met de trein! En wat doet u? Ik blijf mobiel.... JA HOOR