Michelin Energy Saver

Status
Niet open voor verdere reacties.

nemo

Senior Member
Even specifiek over deze band. Hij zou 0,2 l/100km kunnen besparen.

Heeft iemand deze band getest of rijdt iemand er mee? Is het een stille of rumoerige band en werkt het 'energy saven' of is het onzin?

nemo

Senior Member
Idd, die lompje reclame met "En Michelin-man, wat doe jij?" "Ik blijf mobiel!"

Dat is eigenlijk al een reden om de band niet te kopen.

Gieliovd

Forumguru
Bestaat uit een ander rubber composiet welke harder is, dus minder vervormd op het wegdek, dus minder frictie, dus minder weerstand, dus minder belasting, dus minder verbruik.

Dat is dan de theorie, en dan hebben ze daar zelf als het goed is de praktijk getest.

Ik trek altijd mijn twijfels aan deze onderzoeken. Hoe is het getest? In een windtunnel op een rolband? Zonder externe invloedsfactoren, met optimale bandendruk....

Realiseer je dat 0,2 liter ook gemakkelijk te winnen is door zelf je banden altijd op optimale druk te houden.

Als dit nog eens 0,2 liter is t.o.v. de optimale praktische situatie (dus een duurtest?) dan is het leuk!

Luidruchtig is een band met minder weerstand volgens mij sowieso al minder. Gezien het geluid ergens door komt, en dat brengt weerstand met zich mee.

En wat doet u? Ik blijf thuis! En wat doet u? Ik ga met de trein! En wat doet u? Ik blijf mobiel.... JA HOOR :D

nemo

Senior Member
Er staat deze week wel een uitgebreide test in de ANWB AutoKampioen. Zij waren er positief over, maar schreven niets over het geluid van de banden.

In de test stond dat ze zelfs meer hadden bespaard dan 0,2.

cvegreen

Forumguru
Michelin energy , de eerste heb ik gehad en die waren echt stil te noemen en verslijten deden ze amper , dus daar ben ik tevreden over, maar of die nieuwe energy banden ook zo stil zijn en amper verslijten weet ik niet . Of het verbruik erdoor echt zakt weet ik ook niet . Ik had nooit het gevoel te weinig grip te hebben met die banden , want normaal gezien is een band die niet snel slijt een band die niet zo goeie grip heeft ik vond het meevallen.

Gieliovd

Forumguru
Chris, er zijn héél veel varianten Michelin Energy, heb ik ook pas recentelijk geleerd.

Ik rijd zelf ook op een variant welke je vaak ziet. Maar ik heb nogal een bandenfetish dus ik let er wel eens op. Je ziet heel wat types banden met de naam "Energy" waarvan de banden waar Nemo over spreekt het type "Energy saver" zijn.

cvegreen

Forumguru
Michiel , ik wist niet dat er zoveel verschillende michelin energy banden zijn.
Ik heb niet veel met banden , als er maar genoeg profiel op zit en als ze een beetje meegaan ben ik al dik tevreden. Ja slippen bij het minste remmen of accelereren dat mag nu ook niet . Daarvoor vind ik Toyo een goed merk , maar ze slijten naar mijn mening wel hard.

Hetzer

Forumguru
ik heb wel veel met banden, ik weet daarom dat een goede band niet duur hoeft te zijn. Die nieuwe michelin band zal misschien iets zuiniger zijn dan een normale band, maar dan gaat het weer over kleine marges.
Als je toch zuinger wil gaan rijden haal dan je grote brede banden van je auto en pak een zo'n smal mogelijk band voor je wagen..
Dan werkt sowieso..

Nee ik geef persoonlijk niet meer geld uit aan zo'n zgn zuinige band, net zoals ik ook geen geld uitgeef aan die zgn zuinige ( en duurdere) V-power achtige brandstoffen, in de praktijk en aan de pomp merk je daar bar weinig aan!!!!!!!

Fabia

† In Memoriam
Toch merk ik wel verschil met V-power. Ik tank al een hele tijd en mijn Fabje loopt er net ff wat lekkerder op. Hij trek ook net wat beter op in z'n versnellingen. Nu heb ik het geluk dat in Capelle aan den IJssel de V-power wat minder duur is dan bij andere Shell pompen. Het scheelt bijna 10 cent met de andere Shell pomp en is net zo duur als de wite pomp. Nou dan weet ik het wel.

nemo

Senior Member
Ok, los gezien van het feit of ze energy saven of niet, wil ik nieuwe banden want de gebakkies die ik nu eronder heb maakt meer kabaal dan mn motor. Roadhogs zijn het. Maar dan denk ik dat ik liever een andere band koop dan deze Michelins.

Gieliovd

Forumguru
Ik zou je adviseren om gewoon eens in de foldertjes te kijken voor bandenboeren welke een actie hebben voor een set banden voor een leuke prijs.

Vervolgens even op internet zoeken naar een gebruikerservaring en laten monteren!

Gewone Michelin Energy zijn ook mateloos populair net als die Dunlop P6000 geloof ik en zo nog vele.

conti sportcontact 2 of pirreli P 6000 of p zero nero.

liever meer grip dan die 0.2 liter op de 100 km minder.

gr jeroen

higgy

Forumguru
Die Conti Sportcontact 2 heb ik onder m'n nieuwe O2 zitten. Nadeel: veel rumoeriger dan de Michelins onder m'n oude O2, maar oh oh wat een prima grip!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan