Middelste ventilatie roosters doen het niet

Spinal

Forumguru
Nu het wat warmer wordt viel het mij op dat door de middelste ventilatie roosters (bijna)geen lucht naar buiten komt. De twee buitenste daar blaast wel lucht doorheen, de roosters voor de achterpassagiers werken ook goed.
Welke stand ik gebruik van de blower of welke knop ik indruk het maakt allemaal niks uit er komt bijna geen lucht uit. Ook als ik alle andere roosters dichtdraai dan nog komt erg geen lucht uit.
Heeft iemand dit ook? En wat kan ik eraan doen?

Antera

Donateur
Kan zijn dat een klep is afgebroken of anders. Daar heeft het alle schijn van. Heb je climat? dan kan zomaar een van de motortjes ermee gestopt zijn. is het simpel airco dan kan het een kabel zijn die los ligt of een klep

Faz

Lid
Waarschijnlijk is het simpeler: er zitten klepjes ongeveer 5 centimeter achter de roosters, die de luchtstroom afsluiten als je de roosters sluit. Waarschijnlijk zijn de hefboompjes losgeschoten die de roosters met de klepjes verbinden. Heb ik zelf ook gehad. De simpele oplossing is: met een pennetje of schroevendraaier door de roosters voorzichtig de kleppen openen (bovenin of onderin voorzichtig duwen). Of het blok met ventilatorroosters loswippen en de hefboompjes opnieuw bevestigen.

Laatst bewerkt:

Spinal

Forumguru
Ik heb de roosters eruit gewipt en en gekeken. De klepjes die erachter zitten voor open/dicht werken goed. Het lijkt wel of er gewoonweg weinig lucht aanvoer is naar die roosters. Ik heb gekeken en gevoeld of er een blokkade zat maar ik kon niks voelen.
@Antera waar zitten die motorjes? Ik denk dat daar het probleem zit, het kan bijna niks anders zijn.
De 2 buitenste die bazen als een gek en die middelste voel ik alleen blazen als ik mijn hand er helemaal tegenaan houd

Antera

Donateur
De motortjes zitten achter je dashboard verstopt. Maar zou hem eerst eens uitlezen om te kijken welke er problemen geeft want er zijn meerdere kleppen/motoren

Spinal

Forumguru
Opgelost:

Ik heb module 8 uitgelezen en geen foutcodes... basic settings geselecteerd en die gaf aan dat alles Ok was. Maar nog steeds geen lucht uit de middelste roosters.
De roosters nog een keer eruit gehaald en gekeken, dan zie je de stelflap en motor zo zitten. Nog een basic settings gedaan en de stelflap bewoog wel maar werd tegengehouden....

IMG_6732.JPG

Door deze wirwar van kabels. Waarschijnlijk heb ik met de inbouw van de RVC deze kabels vanuit ze navigatie ruimte naar de zijkant geduwd om meer plek te hebben voor de extra video module... en die kabels zijn tegen dat witte ding wat ronddraaid om de stelflap te verstellen gekomen. Kabels bekeken op beschadigingen, aan de kant gelegd en vast gezet met tyraps. De motor en flap kunnen weer vrij bewegen en hij werkt weer als een zonnetje.

Weer volop lucht uit de middelste roosters.

Spinal

Forumguru
Ik had al wat voorwerk gedaan voor het geval het één van de motoren zou zijn. Gelukkig is het dat niet want sommige kom je echt niet fatsoenlijk bij, ik las al verhalen over het complete dashboard wat eruit moet.

Bovenaan Onderaan