Middenconsole, uitwisselbaar met Fabia?

EdZ

Donateur
Hallo,

Op het forum gezocht maar ik kan het antwoord niet vinden op trefwoorden als "console" en "knie". Dan maar zo:
Sinds kort rij ik een Roomster en dat bevalt, maar er is één ding wat me niet bevalt en dat is het stuk console waar de radio (2DIN) in zit. Als ik de stoel in "mijn" stand zet heb ik er niet zo'n last van, maar zodra ik even in de auto spring en hij staat nog zoals mijn vrouw hem instelt, zit ik met m'n knie tegen een keihard stuk plastic aan. En als ik zo hier en daar lees ben ik niet de enige met dat probleem. Continue heen-en-weerschuiven van de bestuurdersstoel vind ik een slecht plan.

De Fabia had/heeft ook een 1,5 DIN middenconsole, als ik zo her en der foto's zie. Aangezien ik het vakje eronder nu ook niet gebruik maakt een kleiner vakje niet uit, maar mijn knie zal er blij mee zijn. En omdat ik toch een enkelDINs radio heb, is mijn vraag:

-zijn die 1,5 DIN's consoledelen los verkrijgbaar en weet iemand wat ze kosten?
-past dat überhaupt in een Roomster?
-is er een reden om het juist NIET te vervangen?

Gr.

Ed

Fabia

† In Memoriam
Het enige wat je kan doen is vervangen voor een 1din radio:

img_3864.jpg

Canon-Eye

Forumguru
Continue heen-en-weerschuiven van de bestuurdersstoel vind ik een slecht plan
:confused: Hoezo dan? Die rails zitten er toch niet voor niks onder?

Mijn vrouw heeft aanmerkelijk kortere benen dan ik, dus in "haar" stand kom ik er niet eens in. De staande afspraak is dan ook (al vele auto's lang trouwens) dat ze de stoel achteruit zet als ze uitstapt - óók als ze vermoedelijk zelf weer als eerste ermee weg gaat. Want "vermoedelijk" is in dit verband nou net de crux: ik kan slecht bij de releasehendel als die stoel helemaal naar voren staat.

EdZ

Donateur
Dank allen voor de reacties.

@Fabia: yup. Die zou het dan worden. Als ik zo kijk kan ik net m'n knie weer goed kwijt. Lijkt mij te passen in een Roomster? Dashboard is volgens mij hetzelfde. Prima foto trouwens, heb me rot gezocht naar zo één.
@Piair1982: ik zal eens langs gaan en kijken wat het kost. Inbouwraampje komt er dan nog bij. En of het een witte of zwarte wordt (heb nu een wit dashboard met zwarte bovenkant, misschien is het juist wel leuk in het midden een zwarte console te hebben.
@DarkprojectX: je hebt wel gelijk, maar met die ministukjes die ik doordeweeks vaak rij heb ik er in de vorige autos (Focus en Vento) nooit problemen mee gehad. Alleen op langere stukken verzette ik de stoel.
@Canon-eye: gaat meer om mijn vrouw. Ik plof in een auto en rij weg, zij is een kwartier bezig met stoel/spiegels/gordel en zo, dus laat ik alles liever in haar stand staan. Dat inploffen gaat nog steeds en rijden ook wel, maar de punt van dat ding zit net tegen m'n knie aan.

Canon-Eye

Forumguru
zij is een kwartier bezig met stoel/spiegels/gordel en zo
Ah, dat scheelt.

Bij ons zit het lengteverschil vooral in de benen - de spiegels en gordelhoogtes hoeven nooit aangepast te worden.
(Of ze kijkt er toch niet in, dát kan 't natuurlijk ook zijn... :winkie:)

[Edit] Geintje - als ik in haar eigenste Twingootje stap, hoef ik ook alleen maar de stoel naar de achterste stand te zetten; de rest klopt heel behoorlijk.

Ik ga deze middag even snel naar m'n auto toe om te zien wat je precies bedoelt. Bij mij moet de zetel ook vol naar achter, de vrouw is ook groot, maar dat valt nog mee. Meestal is het gewoon in zetel zitten (voeten en benen nog uit de auto) en zetel naar achter, beentjes in de auto en klaar.
Ik vermoed dat ik nu ook met een dubbeldin zit (amundsen+).

EdZ

Donateur
Inmiddels de console vervangen voor iets van €50. Scheelt een jas, ik kom nu niet eens in de bùùrt van de console. Sowieso blij dat het heb gedaan, zelfs als ik goed in m'n stoel zat had ik maar iets van 3 cm ruimte voor m'n knie. Bij een aanrijding zou dat vast gevolgen hebben gehad...

RefleCs

Forumguru
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar voor en na foto's. Visualisatie van het verschil zeg maar.

EdZ

Donateur
@RefleCs/@Kyomity:
Ik heb geen foto van de oude situatie (moet ik even op internet zoeken), zal binnenkort wel van de nieuwe een foto maken, met de oude console erbij.

(edit, foto toegevoegd. Oude console ligt al verstopt op zolder)
IMG_5127.JPG

Bovenaan Onderaan