Middendemper er tussenuit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Red Devil

Actief lid
ik ben van plan om mijn minder demper er eens tussenuit te halen..
ik heb viavia een paar mooie stukken RVS buit kunnen krijgen voor noppes waarvan de buiten diameter +- 45mm is.. de uitlaat zelf is +- 48mm en schuiven dus in elkaar dus denk dat dat nog wel lukken..

maar heeft iemand hier toevallig ervaring mee? van hoe het geluid word?
ik denk dat het misschien teveel geluid gaat worden dan.. maar wil het dus gewoon proberen.. buizen koste me niks.. moet alleen die buis laten buigen..

ik heb er al een sebring einddemper onder liggen, maar ben nieuwschierig hoe het zo gaat klinken.. het mag sportief zijn.. das de bedoeling;)

joergarms

Senior Member
De kans bestaat dat je een blikkerig schel geluid krijgt.
Vooral de hoge scherpere tonen zullen nu ongedempt naar buiten komen, het lijkt mij niet zo''n goed idee.

Red Devil

Actief lid
ik snap idd wel wat je bedoelt..
hij zit er immers ook niet voor niks tussen.. maar ik heb de buizen, en wil het dus wel proberen.. het kost immers niks dan.. alleen wat werk..

-----
ik weet wel waarom je het geen goed idee vind:tongue:
stel dat ik bij jou door de straat kom rijden.. zover is het niet.. haha

Ted

Forumguru
Hij krijgt dan minder tegendruk en zal gelijk slechter trekken. Het verbruik zal ook wat oplopen!

joergarms

Senior Member
Hij krijgt dan minder tegendruk en zal gelijk slechter trekken. Het verbruik zal ook wat oplopen!

Het is geen tweetakt hoor, daar heb je tegendruk nodig, bij een viertakt niet zozeer.
Bij mijn MX5 heb ik toendertijd het hele systeem laten vervangen door een posterttuning, binnendiameter van ongeveer 50 mm, die motor pakte toen veel gretiger op en klom sneller in de toeren.

Red Devil

Actief lid
Het is geen tweetakt hoor, daar heb je tegendruk nodig, bij een viertakt niet zozeer.
Bij mijn MX5 heb ik toendertijd het hele systeem laten vervangen door een posterttuning, binnendiameter van ongeveer 50 mm, die motor pakte toen veel gretiger op en klom sneller in de toeren.

dat zijn de betere verhalen:2133: haha..
het gaat mij er ook niet echt om of die nu meer pk's ofsow gaat krijgen..
het is een 1.4 MPI en snel zal die nooit worden.. dan had ik wel een 2.0 gekocht ofso..
mij gaat het om het geluid.. als die maar snel klinkt:worshippy:

@red devil

Ik krijg binnenkort onder mijn Fabia een Sebring sportdemper (heb hem net gekocht en zag dat de uitlaat verroest was, ze zouden hem repareren of vervangen. Ik had twee keuzes, 1. ze haalden de buitenste, verroestte, laag van de uitlaat of 2. zetten er een Sebring sportdemper op....moeilijke keuze;)) nou was ik alleen benieuwd of het geluid er anders van wordt.

grtz

Red Devil

Actief lid
@red devil

Ik krijg binnenkort onder mijn Fabia een Sebring sportdemper (heb hem net gekocht en zag dat de uitlaat verroest was, ze zouden hem repareren of vervangen. Ik had twee keuzes, 1. ze haalden de buitenste, verroestte, laag van de uitlaat of 2. zetten er een Sebring sportdemper op....moeilijke keuze;)) nou was ik alleen benieuwd of het geluid er anders van wordt.

grtz

jah het geluid word wel wat anders.. geen herrie ofzo.. maar het geluid word dieper.. als je naast de auto staat hoor je tog het motorblok zelf meer.. er komt uit de uitlaat alleen een veel lager geluid..

ik zal als ik het niet vergeet en tijd voor heb een filmpje/geluidsfragment van maken..

ik ga binnenkort nog de middendemper vervangen voor een rechte buis zodat die tog wat meer herrie gaat maken:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan