Mij voorstellen

Dag Skoda forummers...

Ik ben een Belgische Skoda rijder (sinds januari 2008).

Ik heb een Skoda Octavia Combi Classic (1.9 TDI 105 pk). Dit is mijn eerste Skoda. Vroeger voornamelijk met VW gereden. Deze wagen bevalt meer dan genoeg! Power en souplesse, kwaliteit van de materialen (geen gepiep)... Prima dus!

Graag wil ik meer info en achtergrondafbeeldingen bekomen om in mijn TT730 te kunnen steken.

Tot later...

EdK

Forumguru
Welkom op het forum als wereld Skodarijder !!

TT730 ????? is dat een vluchtnummer ???

nemo

Senior Member
Schatjes, TT730 is een superduper hypermoderne................... wegwijzer! Ik heb zelf een TToneV3!

cvegreen

Forumguru
Goeie middag ,
Nog een belgische medeforumer , ze beginnen precies toch de weg te vinden naar hier . Je zult er ongetwijfeld heel veel plezier aan beleven aan je O2.
Ik heb ook geen rare geluiden in mijn F1 (behalve dan als mijn radio een beetje te luid staat , dan trilt mijn deurpaneel en dat geeft een doorslaand geluid alsof je speaker stuk is . Maar als ik dan op het paneel zachtjes druk speelt hij normaal , dus is het zeker de speaker niet .

EdK

Forumguru
Goeie middag ,

Nog een belgische medeforumer , ze beginnen precies toch de weg te vinden naar hier . Je zult er ongetwijfeld heel veel plezier aan beleven aan je O2.
Ik heb ook geen rare geluiden in mijn F1 (behalve dan als mijn radio een beetje te luid staat , dan trilt mijn deurpaneel en dat geeft een doorslaand geluid alsof je speaker stuk is . Maar als ik dan op het paneel zachtjes druk speelt hij normaal , dus is het zeker de speaker niet .​

misschien wat hardschuimrubber tussen speaker en paneel leggen ??
is altijd proberen waard !

EdK

Forumguru
Schatjes, TT730 is een superduper hypermoderne................... wegwijzer! Ik heb zelf een TToneV3!

Tja dit schatje heeft een Garmin !
maar wist niet dat TT al tot 730 was !!
Ach t komt wel goed met me ........ !!!!:D

cvegreen

Forumguru
misschien wat hardschuimrubber tussen speaker en paneel leggen ??
is altijd proberen waard !

Valt dat paneel er een beetje makkelijk af te halen ? Ik heb al wat torx schroeven zien zitten en dat heb ik al aangedraaid en gelost , het helpt wat , maar het is niet helemaal rammelvrij . thx voor het advies in ieder geval.

Gieliovd

Forumguru
TomTom achtergrondjes kun je zelf maken.

Moet je even zoeken op dit forum, het is al besproken.

Welkom op het forum!

vdijk

Lid
op de site van Skoda Belgie is een bestand te download met alle adressen van dealers / garage's. Helaas heeft de nederlandse site deze mogelijkheid niet.

Via TomTOM Home kun je de adressen downloaden van duiste dealers.

EdK

Forumguru
Valt dat paneel er een beetje makkelijk af te halen ? Ik heb al wat torx schroeven zien zitten en dat heb ik al aangedraaid en gelost , het helpt wat , maar het is niet helemaal rammelvrij . thx voor het advies in ieder geval.

Het is redelijk makelijk te doen inderdaad !
Heb het bij mijn fabia combi toendertijd ook gedaan om speakers te vervangen voor wat kwaliteits speakers

Onderin zitten wat torx schroeven en bij de handgreep moeten er een paar boutjes los !! Maar als je onder begint en je trekt voorzichtig het paneel naar voren dan zie je vanzelf waar zich weerstand opbouwt waardoor je weet dat er nog een torx of bout zit

Altijd met beleid en geduld doen als je de tijd hebt !! Niet ff aan beginnen als je nog een afspraak hebt staan !! Gaat het altijd verkeerd !!

cvegreen

Forumguru
Het is redelijk makelijk te doen inderdaad !
Heb het bij mijn fabia combi toendertijd ook gedaan om speakers te vervangen voor wat kwaliteits speakers

Onderin zitten wat torx schroeven en bij de handgreep moeten er een paar boutjes los !! Maar als je onder begint en je trekt voorzichtig het paneel naar voren dan zie je vanzelf waar zich weerstand opbouwt waardoor je weet dat er nog een torx of bout zit

Altijd met beleid en geduld doen als je de tijd hebt !! Niet ff aan beginnen als je nog een afspraak hebt staan !! Gaat het altijd verkeerd !!

Bedankt voor de uitleg , zal er dan eens naar zien of ik het wat kan verbeteren.

cvegreen

Forumguru
Bedankt voor de uitleg , zal er dan eens naar zien of ik het wat kan verbeteren.

Horen graag hoe het verlopen is !! Kunnen derde dan ook weer van leren ! :722:

Het kan wel nog een tijdje duren , we zitten met de babyborrel van onze zoon , ik moet aanstaande maandag terug beginnen met werken , het bouwverlof loopt dan ook op zijn einde en de werken aan ons huis hervatten dan waardoor de oplevering er eind deze maand of begin volgende maand eraan komt . Gevolgd door de verhuis en er zal ongetwijfeld nog het één en het ander moeten gebeuren eens we er wonen. Eens ik de tijd gevonden heb kijk ik er beslist naar en komt er zeker een bijhorend verhaal .

cvegreen

Forumguru
Deze namiddag moest ik thuiswachten terwijl mijn vrouw met onze kleinste spruit naar de osteopaat was. De hond was gekamd en had nog een uurtje over. ik dacht , laat ik maar eens die torx schroeven losdraaien en kijken of ik iets kan zien van onderen uit dan (zonder de bouten te lossen in het hadvat).
Ik trok alles los voor zover mogelijk althans. Ik leg me op mijn rug onder mijn deur en ik zag alles goed zitten. Er zat maar een bescherm rubbertje op het deurpaneel rond de speaker. Ik heb dat ene eraf gehaald en heb er 4 andere op gekleefd. Heb dan nog eens goed rond gekeken en zag een stickertje op mijn deur hangen met de datum 03-03-2005 en een ander op mijn deurpaneel en daar stond 25-02-05 op. Ik alles dicht gedaan en mijn radio eens wat harder gezet . Probleem was minder erg , maar niet opgelost. Ik terug die torx schroeven los gedraaid en dacht in mijn eigen als ik terug onder mijn deur lag . Verdorie Verhulst , zie je niet dat die kabelboom tegen je deurpaneel rammelt als dat nog dichter komt te zitten(deur paneel op z'n plaats dus) . Ik daar zo'n rubbertje gekleefd ter hoogte van de kabelboom dichtst bij het deurpaneel en terug dicht geschroefd. Terug mijn radio aan en wat raad je . Probleem opgelost . Het bleek dus de kabelboom te zijn die tegen mijn deurpaneel trilde als mijn radio wat hard stond.
Ik dank in ieder geval voor de goed uitleg dat ik gekregen heb . Dat is nu al twee dagen op rij dat ik iets kleins verbeterd heb aan mijn wagen. Gisteren mijn service sleuteltje kunnen doen verdwijnen en nu het rammelen van de kabelboom tegen mijn deurpaneel bij de radio wat harder.
Ik heb dan ook eens getest op hoeveel mijn luidsprekers het niet meer aankunnen . Op volume 18 begint het geluid serieus vervormd te worden en op volume 22 kunnen mijn speakers het geweld niet meer aan.
Dus is terug iets opgelost . Er schiet nu enkel nog de vrij harde vering over die mij wat ergert , maar als dat het enigste is wat je in een heel kleine mate ergert ,mag je volgens mij over een wagen spreken die voledig bij je past spreken lijkt het mij . Ik ben nu dus een nog tevredener skoda rijder dan dat ik al was .

Desperado

Forumguru
Dat zijn goede berichten!
Mijn volume kan naar 35 van de 40 zonder al te veel problemen.
Waarmee toch maar weer duidelijk is dat een set goede speakers ook wonderen doet.

Gieliovd

Forumguru
Let wel dat de volume schalen totaal niet te vergelijken zijn.

1-10 kan gelijk staan aan 1-50 op een andere radio.

Top dat het deels naar wens is gegaan Chris!

cvegreen

Forumguru
Top dat het deels naar wens is gegaan Chris!

Wat bedoel je met "deels" Michiel?
Het is heel goed gegaan vind ik . Of heb je over het feit dat ik het paneel 2 keer heb hoeven losmaken voor het in orde was ? Daar zit ik niet mee hoor , voor die 3 torx schroeven moet je het zeker niet laten.
Ik lees hier over een volume die nog correct goed speelt op 35 van de 40 . Dat kan normaal nooit het geval zijn. Je moet rekenen dat een normale radio (zonder externe versterker althans ) dat je op ongeveer 1/4 van zijn capaciteit op zijn best is(volume op 10 dus) en dat je aan ongeveer 1/2(volume op 20 dus) van zijn capaciteit met vervorming af te rekenen krijgt. Dat is volgens een verkoper van autoradio's de normale gang van zaken. Als jij op volume 35 van de 40 nog geen vervorming hebt , dan heb jij wel super veel geluk met je radio, of je hoort het niet meer .

EdK

Forumguru
Zo zie je maar weer , denkt dat het het een is maar blijkt het toch het ander te zijn !!
Maar wees blij dat je erachter kwam dat het de draadboom was en dit het verholpen, anders had op lange duur misschien je kabelboom doorgesleten met alle gevolgen van dien !!
En zoals ik je al zei, het valt reuze mee met dat lossen van dat paneel !??

Gieliovd

Forumguru
Je probleem is niet helemaal weg, vandaar "deels".

Je kunt beter over percentages praten in volumes.

cvegreen

Forumguru
Het probleem is wel weg he .
In de garage zouden ze de kabelboom ook gewoon fixeren mijn gedacht , dat is net wat ik gedaan heb . Enkel niet met een gaatje in mijn deurpaneel en zo'n plastiek ringetje , maar met zo'n schuimrubberen kleef strookje . Dat blijft nu mooi op z'n plaats zitten en trilt nu niet meer tegen mijn deurpaneel als de radio wat harder staat.
Wat die slijtage betreft van de kabelboom , denk niet dat dit zo veel schade kan berokken , het schuurt niet tegen iets scherps aan en het was zeker niet constant .

Bovenaan Onderaan