Mijn doppen vallen er af...

smg

Lid
Nu ik binnenkort weer winterbanden er op laat zetten, keek ik eens goed naar mijn velgen (standaard LM 15" bij Elegance), en viel mij op dat er links- én rechtsachter een dop mist: op de wielbouten zitten plastic dopjes, waarvan er dus twee weg zijn en enkele anderen ook los zitten. Ben ik de enige met dit probleempje? Het viel trouwens vies tegen dat het plastic dopjes waren /forum/images/graemlins/frown.gif

Nee je bent niet de enige. Dit heb ik ook. M.n. als je met de auto door de wasstraat gaat, wil er nog wel eens eentje zoekraken. Dus of reserve doppen bij je dealer halen of de doppen voor de wasstraat eraf halen of ermee leren leven /forum/images/graemlins/wink.gif
Overigens, ze zijn inderdaad van plastic. Wat voor materiaal had je dan verwacht??

smg

Lid
@joost: eerlijk gezegd nooit over nagedacht, dus verwachtte ik dat ik tegen de wielbouten zelf aan keek.

Maar goed, heeft iemand ergens twee dopjes zien liggen? Ze zijn van lichtmetaalgekleurd plastic.

bert2

Lid
Ben ook al meerdere dopjes verloren. Van de dealer nu maar gelijk een zakje gehad dus ik kan er even tegen. Die nieuwe dopjes zijn iets kleiner. Het kost al moeite ze over de bout te schuiven. Wat je ook kunt doen is een klein strookje isolatietape in het dopje te plakken. Het dopje wordt zo iets kleiner en zit strakker op de wielbout.

Maarten

Forumguru
Ik weet niet hoe die dopjes eruit zien, maar ooit gedacht om ze vast te maken met tie-rips?

Of gewoon dichtkitten en hopen dat je wielen niet gewisseld hoeven worden. /forum/images/graemlins/1761.gif

Wiseguy

Actief lid
/forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/grin.gif Ik zie de wegenwacht al tobben op die doppen.... /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/grin.gif

higgy

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Het gaat zeker te ver om die dopjes te laten verchromen?

[/ QUOTE ]
Bling-bling!

Bovenaan Onderaan