Mijn "Edition 100"

gbbosma

Forumguru
image.jpg image.jpg Nu na een jaar lid te zijn van het Skodaforum en mij destijds voorgesteld te hebben wil ik nu mijn Octavia Edition 100 uit 2006 hier graag laten zien en er wat over vertellen. Voor mij is de auto nu helemaal af en werd het tijd vond ik om dit te delen. image.jpg

Volgens mij ben ik de enige met deze uitvoering hier op het forum, of zijn er meer met de Edition 100 hier. Hoor dit graag want ben zeer benieuwd. Deze auto heb ik gekocht bij een vakgarage in Goudriaan.
Het is al een rijk uitgeruste uitvoering, 2.0FSI, 17"Spoetnikvelgen, blackmagic pearl, skodasoundsysteem, radiobedining op het stuur, xenon, leer met stoelverwarming, en de sierlijsten op deur en dashboard in een zwarte pianolak. Ook verchroomde drempel sierlijsten met het opschrift Edition100 ontbreken niet.
Toch heb ik in dit jaar het eea veranderd/verbeterd aan de auto. Zo vond ik de standaard radio (audience) het toch niet helemaal, deze heb ik dan ook vervangen door een multimediasysteem. Hier heb ik indertijd een topic voor gemaakt; http://www.skodaforum.nl/forum/i/radio-audience-vervangen-voor-radio-navigatie-multimedia-rns.19726/
image.jpg
Toen ik dit systeem had leek het me een mooie extra om er een achteruitrijcamera in te bouwen, wat inmiddels ook is gebeurd, ook hier heb ik een topic van; http://www.skodaforum.nl/forum/i/achteruitrijcamera-inbouwen.21474/#post-363781
image.jpg

Door veel te lezen op dit forum en mee te denken wat anderen schrijven kwam ik er achter dat er veel mogelijkheden zijn om de Skoda verder te verfraaien. Ook door veel leden ben ik geholpen hoe ik het eea in kon bouwen en waar ik dingen kon kopen. Mijn dank is groot :thumbsup:
Wat heb ik dan veranderd; led interieur verlichting voor en achter, led portierverlichting, led kofferbakverlichting en de spiegelomgevings verlichting ook in led uitgevoerd en natuurlijk de stadslichten in led veranderd want de standaard gloeilampen schijnen geel en vond dit niet mooi staan bij de xenon lampen.
Ook kwam ik er achter dat je voetverlichting kan plaatsen onder het dashboard en stoelen, deze heb ik dan ook geplaatst en geeft mooi licht.
Verder heb ik chromenringen geplaatst om de lichtschakelaar, aircobediening, spiegelverstelling en de bekerhouder tussen de voorstoelen. Ook zijn er gepolijste plaatjes met opschrift "OctaviaII" op de stoelhoogteverstelknop.
image.jpg

De electricheraambedieningsknoppen het ik vervangen door knopjes met chroom.
In de voordeuren heb ik 3D welkom verlichting, hier krijg ik veel leuke reacties op.
De kenteken plaat heb ik nu met de dikke letters en cijfers, vond de gewone goedkoop overkomen voor een Skoda. :tegek:
Als laatste heb ik de achterramen laten blinderen en de portieren voorzien van een chromen strip. Dit geeft volgens mij een luxe uitstraling aan de auto, ook hier krijg ik veel leuke reacties op.
Door deze reacties op straat heb ik toch wel een beetje het gevoel om in een "speciale" Skoda te rijden.
Nu wil ik alleen nog de nieuwe Skoda emblemen op de auto, en heb deze dan ook al besteld en tzt zullen deze dan ook op de auto komen.

Met de Skoda heb ik nu ong 20.000 km gereden zonder noemenswaardige problemen, alleen werd ik deze zomer gebeld door de dealer die mij vertelde dat er een terugroepactie was betrefende de bobine's. Deze zijn toen doorgemeten en bleek dat er nieuwe opmoesten, betaald door PON. Dit gold voor de 2.0 FSI motoren is mij verteld. Heb hier op het forum niets overgelezen maar misschien zijn er meer leden die zijn benaderd door de dealer.
Tot nu toe dus een probleemloze auto die aan mijn wensen voldoet.:yeehaa: En mij er een blije en trotse Skoda rijder van maken.

image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg

Cordoba

Forumguru
Volgens mij zijn er ook maar 100 edition 100's geleverd (totaal in NL of Europa, dat weet ik niet) en is dat verdeeld over de Fabia, de Octavia en de Superb als ik het goed heb. Volgens mijn geheugen iets van 10 Superb's in edition 100 uitvoering, 30 Octavia's en 60 Fabia's.

Ik heb 1 of 2 keer een advertentie van een Fabia edition 100 gezien, en van een andere Octavia, en de auto van Bosma heb ik tijdens 1 of meer meetings gezien. (in elk geval bij de meeting bij Jawes).

TL@

Forumguru
Collega had dezelfde (maar met DSG) was daar enorm tevreden van (heeft hem na de lease ook prive overgenomen voor veel te veel geld)
Heel mooie uitvoering.

Kiswum

Forumguru
Gave auto en mooie mods, ik houd wel van dit soort exclusieve uitvoeringen.
Eerder dit jaar kwam ik meer info over deze 100 edities tegen en ik zag er toen nog 1 te koop staan. Ik hoop dat je nog veel plezier zal beleven van deze auto.

Bovenaan Onderaan