Mijn eerste bericht, het voorstellen

Figaro75

Senior Member
Hierbij dus mijn eerste bericht, dus we stellen ons eerst even netjes voor.

Ik ben 35 jaar, woonachtig in Lelystad samen met mijn vriendin en dochtertje van 8 maanden.

Aangezien mijn werkgever vond dat hij mij moest laten gaan in februari moest ik ook mijn leaseauto inleveren. Dus opzoek naar een 2e hands auto met voldoende ruimte voor onszelf, alle troep die bij een jong kind hoort en 2 honden.
Tot nu toe met moeite lles in een 207 hatchback gepropt dus ik wilde wel weer eens wat groters. Aangezien we toch redelijk wat km's maken (20.000 prive/jaar) en hem ook voor een nieuwe baan gaan gebruiken voor woon-werkverkeer dus de keuze beperkt tot een diesel. En om nog iets selectiever te zijn een automaat.

Met een beperkt budget en deze eisen terecht gekomen bij Skoda.
Na een aantal proefritten gekozen voor een Skoda Octavia II Combi Elegance uit 2006.
Een 1.9 TDI met DSG en zo'n 160.000 km op de teller. Proefrit beviel prima.
Mis natuurlijk wel wat vermogen want mijn 207 had 180 pk maar de Skoda is in ieder geval een stuk comfortabeler. De 207 was ook verlaagd en had 17"velgen.
Dat is dus wel wat anders dan 15" ballonbanden :winkie:. Maar de 207 was ook meer voor de fun. De Skoda wordt deze week nagekeken (nieuwe APK en grote beurt) en gepoetst en nog voorzien van een afneembare trekhaak met hulpveren. Volgende week zaterdag kunnen we hem dan ophalen.

De kleur (volgens mij Dynamic Blue) vindt mijn vriendin verschrikkelijk en er zitten ook aardig wat krasjes, steenslag en gebruiksporen op maar je kan niet altijd kieskeurig zijn.
De auto is wel voorzien van een volledig zwart leren interieur. Niet zo mooi als het beige interieur maar een stuk minder besmettelijk.

De auto wordt nog voorzien van zonnengordijnen rondom, een 2-DIN Kenwood met VDO navigatie, hondenrek (als ik die kan vinden op MP) en het liefst Xenon. Al begreep ik dat dat weer niet zo makkelijk gaat in een Skoda (strooilicht, xenonarmaturen die niet zo te plaatsen zijn ivm stelmotor).
Dus dat moet ik nog even goed uitzoeken.

Heb al wat handige topics doorgelezen en hoop nog veel op te steken over mijn 'nieuwe' aanwinst.

P1020753.jpg P1020752.jpg

Weer een auto met zo'n mooi kleur!!!!! Mijn moeder heeft eens een polo gehad in zo'n kleur , echt erg mooi,
Welkom op dit gezellige forum overigens ;)

gr

Falcon

Donateur
Nou wat betreft de kleur snap ik je vriendin dan wel ;)

Verder natuurlijk gewoon een top auto. Misschien toch ook grotere velgen?

Hetzer

Forumguru
Ik vind de kleur is op zich ook wel mooi ,maar inderdaad op een kleinere auto zoals een Polo/Fabia zal hij meer tot ze recht komen.
Anyway veel plezier met je bolide, en veel plezier hier op het forum.

Fabia

† In Memoriam
Het is misschien niet de meest opwindende kleur maar het misstaat zeker niet. Misschien ooit donkere lichtmetalen velgen er onder.

Bovenaan Onderaan