mijn eerste kodiaq

ruud076

Actief lid
na 1 octavia te hebben gehad en 4 superbs (2004-2012-2016-2019) heb ik nu een kodiaq uit 2021 gekocht bij tb in roosendaal.
niet omdat ik niet tevreden was over de superbs maar mijn eega wilde eens een hogere auto zodoende.
de auto moet ik nog krijgen maar dat zal binnen een paar dagen we zijn .
hij moet nog nl kenteken krijgen want hij komt uit belgie.
ik had afgesproken dat de garage de update naar de nieuwste navi software zou verzorgen, maar na ondertekening koopcontract kodiaq en toen ik net onderweg naar huis was ,belde de verkoper al op .
het was niet mogelijk de navi te updaten met een kaartje maar dat moest de nieuwe eigenaar zelf doen via internet in de auto of zo.......
heeft hij geijk ? maar dan zijn er kosten aan natuurlijk en die ga ik niet voor mijn rekening nemen , of kan de garage dit gewoon zelf doe en (vergist) de verkoper zich ?
en zijn er nog dingen waar ik op moet letten bij een kodiaq ?
wie me kan helpen mag het zeggen ,
alvast mijn dank
ruud
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDO

hemi24

Forumguru
Verkoper heeft weer (bewust of onbewust) geen idee waar hij over heeft…

Jouw Kodiaq heeft een MIB3 systeem, die je zelf offline kunt updaten, maar de dealer kan dit ook gewoon.
Bij het afsluiten van het juiste abonnement, zal het systeem online updates ontvangen.

Bovenstaande geld voor de kaarten van het navigatiesysteem.

Laatste firmware zal de dealer in eerste instantie moeten doen.
Doen ze dit niet, kun je t.z.t. contact opnemen met @Antera of @Rainesh ; die kunnen je ongetwijfeld verder helpen!
 

ruud076

Actief lid
dank voor je antwoord, ik vond het op zijn minst al raar, ik moet hem zelf updaten want de dealer kan dat niet ???
maar de verkoper ging het nog eens navragen bij de monteur en als het zou kunnen deden ze hem updaten via kaartje of zo ,maakt me eigenlijk ook niet uit .
op het koopcontract staat dat de verkoper voor de updates zou zorgen ( zijn eigen text ) van de navi. er staat niet bij hoe dat dat zou moeten gebeuren dus dat maakt me niet uit.
ik ga er vanuit dat het dus gewoon netjes zal gebeuren en dat de verkoper zich vergist.
zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden op op moet letten of handige tips , dit is mijn eerste kodiaq
 

Antera

Donateur
Deze modellen krijgend update over air. soms kan je hem zelf updaten met een usb-C stick en kan je de navigatie zelf van de website van Seat af halen. Maar dit werkt vaaks helaas.

Software update kan ik je mee helpen.Stuur me een whatsapp via onderstaand nummer
 

ruud076

Actief lid
Hoi mark
Ik ben al eerder bij je geweest met het inbouwen van de camera van de witte superb die ik nu heb.
Ik zal nog even afwachten wat de verkoper nog voor me gaat doen ,maar je zult zeker nog van me horen .
De vorige keer was ik dik tevreden dus....
Als je het vin nummer van de nieuwe auto hebt kun je dan zien ,wat er voor opties er op zitten en wat er nog aangezet/verbeterd kan worden door jouw ?
Want dan stuur ik je het nummer per whatsapp
 
Bovenaan Onderaan