Mijn eerste Skoda Superb combi

En wat een verademing, wat een auto!!!

Afgelopen woensdag 28/03/2018 aangeschaft. De garage was super.
In januari besteld, voorzien voor meiden juni en op 21/03/2018 was die in de garage. Van een verrassing gesproken.

Bij deze dus, de groeten aan iedereen.
Ik ben een nerd en probeer alles uit te zoeken, dat is een spijtige minpunt van mezelf...
Ipods, Samsungs en tv's gehackt... wat kriebelt het om alle functies van de auto te unlocken...
Misschien toch nog ff wachten

Groeten uit Belgie

Kjell Provost

Helle

Actief lid
Veel plezier met de nieuwe aankoop!
Ik ga normaal gezien ook eind dit jaar of met het autosalon in januari kijken voor een Superb Combi (Sportline)

Veel plezier met de nieuwe aankoop!
Ik ga normaal gezien ook eind dit jaar of met het autosalon in januari kijken voor een Superb Combi (Sportline)

Hey Helle, je gaat dit nooit beklagen. Wij waren ook naar het autosalon in januari geweest en daar als eerste stand van Skoda gedaan.

Daarna waren alle andere auto's die we bekeken niet meer interessant. hahaha

Helle

Actief lid
Hey Helle, je gaat dit nooit beklagen. Wij waren ook naar het autosalon in januari geweest en daar als eerste stand van Skoda gedaan.

Daarna waren alle andere auto's die we bekeken niet meer interessant. hahaha

Ik eerst gekeken voor een Golf Variant, maar nadat ik de Passat Variant uitprobeerde en een offerte voor liet maken, was die Golf Variant al afgeschreven.
Maar daarna bij Skoda gekeken voor die Octacvia Combi RS, en vervolgens de Superb Combi Sportline.
Qua prijs verschilt de Sportline en de Passat Variant R-line niet echt, maar voor dezelfde opties betaal je bij Skoda wel minder, en de Superb ziet er ook gewoon sportiever uit dan die Passat.
Een rijtest met beide wagens zal uiteindelijk de doorslag geven, maar als dat bijna evenwaardig is, zal het toch die Superb worden.

Ik eerst gekeken voor een Golf Variant, maar nadat ik de Passat Variant uitprobeerde en een offerte voor liet maken, was die Golf Variant al afgeschreven.
Maar daarna bij Skoda gekeken voor die Octacvia Combi RS, en vervolgens de Superb Combi Sportline.
Qua prijs verschilt de Sportline en de Passat Variant R-line niet echt, maar voor dezelfde opties betaal je bij Skoda wel minder, en de Superb ziet er ook gewoon sportiever uit dan die Passat.
Een rijtest met beide wagens zal uiteindelijk de doorslag geven, maar als dat bijna evenwaardig is, zal het toch die Superb worden.

Helle, laat je iets weten wat het wordt? Ik ben wel benieuwd naar je rijtest. Op het werk rijden wij met Passats en ik moet eerlijk toegeven dat beide auto's zeer gelijkwaardig aanvoelen. Zelfde rijgevoel. Ik had getwijfeld of ik de sportline zou kopen maar het is de gewone versie geworden. Een aanrader is de sfeerverlichting in de wagen. Dat vond ik de beste koop. Ik probeer straks enkele foto's hiervan te posten. (Prijs van die verlichting was 160 eur)

cuYDrTM.jpg

Am6U7E0.jpg

Laatst bewerkt:

Helle

Actief lid
Helle, laat je iets weten wat het wordt? Ik ben wel benieuwd naar je rijtest. Op het werk rijden wij met Passats en ik moet eerlijk toegeven dat beide auto's zeer gelijkwaardig aanvoelen. Zelfde rijgevoel. Ik had getwijfeld of ik de sportline zou kopen maar het is de gewone versie geworden. Een aanrader is de sfeerverlichting in de wagen. Dat vond ik de beste koop. Ik probeer straks enkele foto's hiervan te posten. (Prijs van die verlichting was 160 eur)

cuYDrTM.jpg

Am6U7E0.jpg

Zal ik doen, maar bij de garage Delbar in Moeskroen waar ik ga gaan, komt er halverwege mei een L&K Superb binnen, met een 1.8 TSI DSG
Dus ga ik wachten tot die binnen is, om er een testrit mee te doen.
Nu hebben ze een Sportline staan, maar het is een TDI, en het is één zonder DCC.
Dus dan ga ik mijn broer met beide laten rijden, met mezelf als passagier (omdat ik in een rolstoel zit, en ik enkel met gas en rem bij het stuur kan rijden).
Maar dan ga ik een goed idee hebben over de wegligging, die 1.8 TSI met DSG, het Canton audio systeem.
En dan kunnen we daar ook de Passat Variant uitproberen.

Dat ambilight is inderdaad super, en bij de Sportline is dat standaard, net zoals bijna alle veiligheidsfuncties zoals Blind Spot, Lane assist, drive alert, vermoeidheidsherkenning, ACC en nog zoveel meer.
Bij de Passat Variant heb je dat ambilight ook, maar komt het op 520€ voor drie variabele kleuren (denk wel dat er ook een upgrade mogelijk is naar 10 kleuren).
De alcantara sportzetels van de Sportline vind ik persoonlijk ook mooier dan die R-line zetels bij VW.

Bij die nieuwe wagens is er binnenin de wagen meer en meer verlichting van knopjes en ambilight strepen, zodat het een beetje lijkt op een kerstboom :tongue:
Maar ik zie dat wel graag, net zoals het in mijn jonge jaren als autobestuurder ook mode was om neonverlichting onder de auto te bevestigen, maar dat is verboden.

Horkje

Forumguru
Gefeliciteerd met je nieuwe Superb @TheProfessorODK

En super dat deze ook nog sneller voor je deur staat dan verwacht.

Dat licht is inderdaad ook erg tof. Veel succes met het uitdokteren van alles. Wat niet ingewikkeld is maar wel tof is de Google Earth weergave. Je moet de auto dan online maken met een extra Simkaart.

Geniet er in ieder geval van!

Vandaag met google Earth gereden en ik houd er niet zo van. Het scherm is gewoon veel te druk en veel te vol. Dit komt door de wegen die op de satellietbeelden worden geplaatst alsook door de plaatsnamen en de statusaanduidingen (deze kunnen uitgeschakeld worden en dan wordt het beter). Wat positief is is de kwaliteit van de beelden. Deze zijn op mijn Columbus scherm heel scherp.

Bovenaan Onderaan