Mijn eerste skoda

Ik ben een volkswagenman. Na de Kever, 2 x Golf, 2 x Polo en weer 2 x Golf nu een Yeti! Eerlijk gezegd heb ik niet lang hoeven twijfelen. Wat mij het meest bevalt aan de Yeti, naast het leuke model, is de hogere instap. Ja, ook ik wordt ouder (gelukkig maar). En de Skoda is toch een beetje volkswagen? of niet dan. Bij de Dago is Doetinchem geweest, daar stonden een paar Yeti's met weinig km's, die door Pon uit Spanje zijn gehaald, gecontroleerd zijn en met een nieuw kenteken hier op de weg komen. In de showroom bij een Yeti 1.2 tsi gestaan die Mato-bruin is. En hoe langer ik er naar keek, hoe mooier de auto werd.
Proefgereden met een andere Yeti 1.2 tsi, beviel prima, echter het bandengeluid? Vlgs verkoper moeten de banden van de voorraadauto's opgepompt worden tot 3,5 atm. wat het geluid zou verklaren.
Begin Juni mag ik de auto ophalen, ga er gelijk een Delta caravan 1000 kg mee trekken. Wat ik op dit forum gelezen heb, hoef ik me daar geen zorgen over te maken.
Ik ben benieuwd.

Cordoba

Forumguru
Welkom busdriver, en alvast veel plezier met die verschrikkelijke sneeuwman (Yeti) gewenst. Ik wist wel dat Pon dat soort acties met invoer vanuit Spanje af en toe doet met Seats, maar met Skoda's is nieuw voor mij. Overigens is en Skoda heel veel Volkswagen: zelfde importeur (wel ander onderdeel), motoren, aandrijflijn en van alles en nog wat komt zo bij VW van de plank, alleen de vormgeving en styling is echt Skoda.

Het bandengeluid, kan flink varieren met het merk en type band, en hoeveel profiel er nog opzit: hoe minder profiel resteert, hoe meer geluid. Het verhaal van de hoge bandendruk heb ik nog niet eerder gehoord, overigens de achtergrond van die hoge bandendruk is om 'platte kanten' in de showroom te voorkomen?

CDK

Forumguru
Welkom Volkswagenman ;) Zo'n Yeti went vast snel! Veel plezier toegewenst en hopelijk is dit je 1e maar niet je laatste Skoda ;)

Bovenaan Onderaan