Mijn eerste Skoda

PMT

Lid
Hallo lezers,
Vorige week mijn eerste Skoda ooit gekocht, überhaupt mijn eerste auto uit de Vag groep. Het is een Octavia 2.0 TDI DSG combi uit 2008 geworden. Na bijna 3 maanden allerlei sites te hebben doorgespit kwamen we deze tegen, zonder dat ik die weken naar een Skoda gekeken heb. Toen ik de auto zag staan ben ik uiteraard via Google op dit forum terecht gekomen en heb al heel wat onderwerpen gelezen. Eigenlijk moet je dat helemaal niet doen want je komt dan allerlei "mankementjes" tegen, maar ja die was ik de vorige weken ook bij andere merken tegengekomen. Na meerdere Japanners en een paar Europeanen, weer voor een Europeaan gekozen. Wij hebben hiervoor een Citroën C5 break 2.0 HDi gereden en qua comfort moet ik wel even wennen. Vooral op de smal toelopende voorstoel zal ik nog een goede zitpositie moeten weten te vinden. Vooralsnog rijdt deze auto heerlijk en na een paar schakelwagens gereden te hebben met wat minder pk's is een automaat met 140pk toch ook wel weer heerlijk. Van het zomer gaan we met een caravan erachter naar Griekenland, dus heel benieuwd hoe dit gaat bevallen.
Overigens is dit niet mijn eerste kennismaking met Skoda: mijn vader kocht in 1972 een nieuwe Skoda 100 en een klein jaar later had ik net mijn rijbewijs en mocht ik hem even meenemen. Ik reed gelijk schade aan de achterbumper met uitparkeren. Ik zal het nooit vergeten.
Ik zal denk ik niet veel posten, maar meer lezer zijn (geen technische kennis) en meer gebruik maken van veel ervaring die hier gespuit wordt.
groet Paul

ManeBrane

Forumguru
Welkom Paul en veel plezier van je Octavia! Uiteraard lees je veel over "mankementjes" en positieve geluiden lees je bijna zelden (Alleen hier :maakmegek:).
Je zult merken dat je een goede keuze hebt gemaakt. ;)

PMT

Lid
IMG_20160311_123835.jpg
Nogmaals dank voor de verwelkomingen.
Vanochtend eerst maar eens foto gemaakt in het zonnetje, mijn eerste verre rit vorige week vrijdag was in de sneeuwstorm. Toen ik aankwam bij vrienden, was de kop van de auto helemaal besneeuwd en met plekken ijs bedekt. Even de pekel eraf gewassen ziet er toch wel weer anders uit. Da's toch wel het nadeel van een donkere kleur.

Cordoba

Forumguru
Welkom Paul. Wat het vooraf inlezen betreft, als je een auto gaat zoeken ben ik het niet met je eens. Toen ik mogelijke kandidaten ging bekijken, wist ik dat dit type Fabia vaak een (eenvoudig op te lossen) lekkage op de achterportieren heeft. Ik heb werkelijk geen enkel exemplaar gevonden zonder dit probleem, en dit ook gebruikt om de prijs naar beneden te krijgen.

Bovenaan Onderaan