Mijn nieuwe Peugeot 308 SW Allure

Skoda-MAN

Forumguru
@s-line Helaas is het (nog) niet verplicht, dat kan pas als het een Europese regel is geworden. :banghead: en dat zal nog wel een poosje duren voordat al die 28 (27) figuren het eens zijn.

Canon-Eye

Forumguru
Helaas is het (nog) niet verplicht, dat kan pas als het een Europese regel is geworden.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat we nu, of begin volgend jaar, in de eerste fase zitten: de achterlichten hoeven (bij nieuwe auto's) nog niet te branden, maar ze moeten wel mee kunnen branden. De algemene verplichting dat ze daadwerkelijk meegeschakeld zijn volgt dan later.

Vergelijk het met de gefaseerde invoering van de autogordels: eerst werd alleen de aanwezigheid van bevestigingspunten verplicht, vervolgens moesten er gordels gemonterd zijn en uiteindelijk werd het gebruiken daarvan verplicht.

Level42

Forumguru
Toen ik nog in de markt was voor een O3 ook nog even een afspraak voor een proefrit met een 308SW geprobeerd te maken.
Eerlijk is eerlijk....het was niet mijn favoriet. Na 3 O2's waar ik altijd heel tevreden over ben geweest was mijn voorkeur duidelijk.....(en ik ben een zeikerd qua auto's) Hoorde ook veel verhalen over veel problemen met de voorganger en ook met de 308SW.

Bovendien ben ik totaal niet weg van dat dashboard en stuur, en het navigatiesysteem leek me angstvallig veel op die van de Cactus wat echt een prulsysteem is...maar goed.....ik wilde met een open vizier rijden met de 308SW om goed te kunnen vergelijken met de O3.

Na invullen formuliertje op internet belt na 4 dagen (!) eindelijk iemand op. U wilt een proefrit met een 308SW diesel automaat.....helaas hebben we die voorlopig niet beschikbaar voor een proefrit dus zou u willen rijden met een 308SW benzine handbak ? Ik: Tsja. Je zou ook kunnen vragen of ik met een 108 een proefrit zou willen maken.....sorry maar bak en motor anders is te verschillend..... Antwoord: Tsja, dan wordt het een stuk later meneer. Ik: nou, laat u maar horen wanneer het wel kan dan.

Niks meer gehoord. S3 besteld. Geen seconde spijt gehad. En als ik al die 14% 308SW's om me heen zie ben ik blij toe....

Skoda-MAN

Forumguru
Vandaag 05-01-2017 is onze nieuwe Peugeot afgeleverd door dealer van Zessen Lexmond. Alles perfect geregeld en alle bestelde extra's waren geleverd.
Ik wilde heel graag de achterlichten mee laten branden met de dagrijverlichting en, ja hoor, HET WAS ZE GELUKT, hulde
icon_e_biggrin.gif

Even een stukje gereden en dat was een waar genoegen kan ik wel zeggen, die 3 cilinder 130 pk is geweldig. Hij doet heel stilletjes zijn werk en voor je er erg in hebt rijdt je te snel.
icon_mrgreen.gif

Even een paar foto's om het moois te laten zien:
Aflevering-5-1-17.jpg

Aflevering-DRL+AL-5-1-17.jpg

Afleverin-5-1-17-op-parking.jpg

EdK

Forumguru
gefeliciteerd met de wagen peugeot - man , want tsja de oude naam gaat niet meer op voor de aankomende periode.
Hoop dat jullie samen er veel rijgenot aan mogen hebben en niet dat je spijt gaat krijgen van deze keuze...... heimwee naar Skoda en het Forum....:D

Bakkertje

Forumguru
Ik vind het geen lelijke verschijning en heb zelf destijds ook naar de 308sw gekeken, ik vond hem vooral te klein (reed toen ook in een S2). Wat wel grappig was want ik heb de peugeot verkoper toen op de achterbank van m'n Superb gezet en volgens mij is hij nog steeds op zoek naar zijn onderkaak ... Wat was die man verbaast zeg!

Anyways, de ergonomie van een fransoos is gewoon niet mijn ding, @Skoda-MAN veel plezier met je Voiture en vooral veel veilige km-ers!

s-line

Forumguru
Ik zelf heb nooit de ruimte van de S2 gemist. En mijn 3 jongens ook nooit horen klagen over de ruimte. Kinderen zijn flexibel wat er niet is, is er gewoon niet blijkbaar! En op vakantie ging er ook gewoon het zelfde mee net als altijd. En ook gewoon in de "kleine" kofferbak.

Frank C

Forumguru
@Skoda-MAN Hoe bevalt de navigatie van de Peugeot? Vond dat bij een vergelijking met de O3 (Columbus) een min punt (trager reageren, kleiner, minder duidelijk qua wegen/afslagen). Voor de rest een prima en mooie auto met idd een nog betere prijs/kwaliteit verhouding. Veel plezier ermee.

Bakkertje

Forumguru
@s-line ik denk dat mijn kroost dan wat meer verwend is. Zelfs in de Passat is de ruimte volgens de belanghebbenden net afdoende..

Het zal er ook aan liggen hoe oud de kinderen zijn en welke hulpmiddelen er ingezet worden. Ten tijde van het bestellen moesten er ook nog 2 kinderstoelen op de achterbank, dat is er nu nog maar 1 ..

Skoda-MAN

Forumguru
Hoe bevalt de navigatie van de Peugeot? Vond dat bij een vergelijking met de O3 (Columbus) een min punt (trager reageren, kleiner, minder duidelijk qua wegen/afslagen)

Ik kan daar nog niet echt over oordelen. Gisteren wel even uitgeprobeerd terwijl ik af en toe anders afgeslagen ben als aangegeven. Ze (zal wel BB heten) reageert heel snel met een nieuwe route.
Het systeem is zo wie zo sneller als de Amundsen van de Skoda en het scherm is groter. Door de extra opties die ik gekozen heb zie ik de navigatie ook in kleur tussen de meters van het dashboard boven het stuurwiel. (prettig voor @Canon-Eye)
De gesproken tekst is in ieder geval veel beter als het dronken gelispel van de Amundsen. Ook de voor aankondiging van situaties kort na elkaar is prima.
Zodra ik wat meer km's gereden heb dan meld ik me wel weer.

EdK

Forumguru
Nog niet @EdK en het bevalt mij nog steeds! Zelfs zo goed dat ik weer een nieuwe Peugeot heb besteld. Maar dit Forum blijft tot nog toe het leukste forum momenteel!:thumbsup:
Tsja sommige mensen zijn wel eens eigenwijs of willen niet toegeven.....:D
En met jullie bedoelde ik eigenlijk skodaman en zijn vrouw hoor....... of heb je iets op te biechten....:dankje:

s-line

Forumguru
@s-line ik denk dat mijn kroost dan wat meer verwend is. Zelfs in de Passat is de ruimte volgens de belanghebbenden net afdoende..

Het zal er ook aan liggen hoe oud de kinderen zijn en welke hulpmiddelen er ingezet worden. Ten tijde van het bestellen moesten er ook nog 2 kinderstoelen op de achterbank, dat is er nu nog maar 1 ..
Ik heb er 1 van 16 en 1 van13 en 1van 9. En die van 16 is 1,80!:nailbiting:

Bovenaan Onderaan