Mijn nieuwe Peugeot 308 SW Allure

vleier

Forumguru
Ik heb er 1 van 16 en 1 van13 en 1van 9. En die van 16 is 1,80!:nailbiting:

Wij waren met 6en thuis allemaal minimaal 1,80 en in mijn en mijn broertjes geval waren wij 1,97 (ik) en 1,92 (broertje) en dan zaten we ook gewoon achterin de auto (e klasse sedan)

Canon-Eye

Forumguru
navigatie ook in kleur tussen de meters van het dashboard boven het stuurwiel. (prettig voor @Canon-Eye)
Duidelijk pluspuntje! :jaja:

Andere vragen: hoeveel mag hij maximaal trekken en kunnen of zitten er ook dakrails om waar ik m'n kajakdragers aan vast kan klemmen? Kon ik op de foto's niet goed zien...

Skoda-MAN

Forumguru
@Canon-Eye Ja heeft dakrails en daar mag 80 kg op geladen worden.
Trekgewicht geremd 1200 en ongeremd 630 kg, 75 kg kogeldruk.
Leeggewicht 1165 kg en maximaal 1840 kg
Inhoud koffer 660 L en met achterbank plat 1680 L (en deze bank gaat ook echt plat)
Groetjes Paul

EdK

Forumguru
Dat een ander merk misschien ook wel goed is en misschien wel lekkerder rijdt!;):maakmegek:
Ongetwijfeld hoor, en ondanks dat ik een P 206 heb gehad en zakelijk een expert van hetzelfde merk zijn het niet mijn wagens !
En collega rijd een Ren..lt ( meegaan ) bedrijfswagen en meerdere malen meegereden en gereden als we samen op klus gingen.
Maar de franse wagen is mijn ding niet, het zit niet naar behoren, en achter stuur vind ik het niet logisch opgebouwd.
Tsja puur persoonlijk uiteraard.... maar ik verval toch vaak weer naar VAG wagens als ik de keuze moet en mag maken.

Maar als op bepaald moment de eurie's gaan meetellen privé in de keuze dan moet je niet verwonderlijk kijken dat de keuze dan wel op een franse wagen valt en dat ik me zal moeten aanpassen.
Zakelijk gezien ben ik afhankelijk van het beleid van de firma, maar die is momenteel op één wagen na dan op VW en de wagen met de ster voor de monteurs....

Skoda-MAN

Forumguru
@s-line Je hebt gelijk, het is bij mij ook 610 L heb een foutje gemaakt.
Die Skoda lui jaloers maken betekend niet dat we moeten gaan overdrijven. Bedankt voor de verbetering:thumbsup:
Wat ik zo jammer vindt van jouw avatar dat je de Peugeot niet helemaal laat zien, net of je dat toch niet echt durft.:deuk:
Kom op, zet die garage deur open:maakmegek:
Mijn avatar pas ik aan als ik een leuk plaatje heb ergens in de loop van volgende week.

Bael

Forumguru
Gefeliciteerd, ik zat ook in twijfel voor een Peugeot 308sw gt. Maar omdat ze enkel maar handgeschakeld hebben in de zwaarste benzine en ik de motor toch wat licht vind toch voor de Skoda Rs gegaan, waar je meer voor hebt voor die prijs als de Peugeot. Hou ons op de hoogte hoe die bevalt :)

Skoda-MAN

Forumguru
De laatste dan
Wat een super mooie auto, ik snap datje die een beetje verborgen houdt voor die Skoda jongens.
Die wielen zijn toch ook wel erg mooi bij de kleur van de auto.

@EdK Ik heb met veel plezier in de Skoda gereden, probleemloze auto met een ruime aankleding. Maar op de een of ander manier 'zat ik er niet lekker in'. De koersvastheid viel me tegen, je moest altijd maar een beetje sturen en zeker bij bij zijwind. (ondanks de sport stand van het stuursysteem)
De Peugeot moet zich nog maar bewijzen over de jaren maar sturen doet ie in ieder geval snaar strak. Maandag ga ik voor de lange afstand en dan weet ik meer.
Ik heb er vertrouwen in want ze zeggen: je voelt je lekkerder in een Peugeot :D

B.Stuurder

Forumguru
De Peugeot moet zich nog maar bewijzen over de jaren maar sturen doet ie in ieder geval snaar strak. Maandag ga ik voor de lange afstand en dan weet ik meer.
Ik heb er vertrouwen in want ze zeggen: je voelt je lekkerder in een Peugeot :D
Geen klachten over het strakke sturen hoor. Simply Clever! :deuk:

B.Stuurder

Forumguru
Als ik al jou berichten goed gelezen heb :lezen:dan heb je er toch wel veel aan moeten doen om hem strak te laten sturen.
Volgens mij was dat niet zo "Simply Clever!":deuk:
De Peugeot stuurt al strak zo uit de verpakking:maakmegek:

(grapje, laat je niet jennen)
Neuh, ik heb een dikke huid, op een paar plekken na.

Ik heb Franse auto's altijd prettig gevonden, comfortabel, maar ik moet zeggen dat mijn laatste Franse auto toch wel meer op sportief rijden was geënt. Maar het is nog steeds een verschil met de Duitse auto, in dit geval is het onderstel aangepast bij mij, maar als ik hard door de bocht ging met de Renault dan ging hij op gegeven moment toch wat deinen en zoeken. Met de Skoda kan ik harder door de bocht dan ik durf tot dusver en als op rails!

Bovenaan Onderaan