Mijn nieuwe Peugeot 308 SW Allure

s-line

Forumguru
Neuh, ik heb een dikke huid, op een paar plekken na.

Ik heb Franse auto's altijd prettig gevonden, comfortabel, maar ik moet zeggen dat mijn laatste Franse auto toch wel meer op sportief rijden was geënt. Maar het is nog steeds een verschil met de Duitse auto, in dit geval is het onderstel aangepast bij mij, maar als ik hard door de bocht ging met de Renault dan ging hij op gegeven moment toch wat deinen en zoeken. Met de Skoda kan ik harder door de bocht dan ik durf tot dusver en als op rails!
Waarschijnlijk had de Renault dat ook gehad als je het onderstel had aangepast.(lees:verlaagd,met een knap merk is altijd beter als origineel) Maar een Skoda MOET je eigenlijk wel verlagen anders ziet het gewoonweg niet uit! Terwijl andere merken dat veel minder hebben( lees wielgap)

sitechris

Donateur
Hangt idd af van het soort auto en evt aanpassingen. Een Renault Scenic of een Megane RS Cup maakt nogal een verschil qua wegligging. Een standaard Superb is ook een enorm comfortabele, maar ook deinende auto. Moet ook maar net je smaak zijn.

EdK

Forumguru
Schijnt een heel doods en saai forum te zijn....... maar ja met S-Line en Skoda-man samen daar komt er dan wel eindelijk wat leven in de brouwerij op zo'n forum.....:deuk::deuk:

s-line

Forumguru
Sorry hoor! Meneer de Bestuurder ik wist niet dat ik op uw tenen stond!:bloemen:
Maar volgens mij vind u aan een standaard Skoda ook niet veel.:D

B.Stuurder

Forumguru
Sorry hoor! Meneer de Bestuurder ik wist niet dat ik op uw tenen stond!:bloemen:
Maar volgens mij vind u aan een standaard Skoda ook niet veel.:D

Ik snap dat sommigen bepaalde zaken niet mooi vinden, ieder zijn smaak, een opmerking is ook niet erg, maar terugkerende negativiteit kan ik slecht tegen.

Overigens vind ik een standaard Skoda wel mooi, al ben ik geneigd enige verbeteringen aan te brengen :pardon:
Maar op zich zijn het prima auto's, al dacht ik daar anders over voordat ik echt ging kijken naar de Skoda's

Miez1

Forumguru
Maar over de gehele linie genomen, welke auto vinden jullie er in standaard trim al meteen goed uitzien, ik bedoel dan een basisuitvoering? (over vervuil ik je draadje dan teveel @Skoda-MAN ?)

Skoda-MAN

Forumguru
Ik heb gisteren een wat langere rit gemaakt (300+ km) en ik heb nu nog steeds die smile op mijn gezicht
icon_e_biggrin.gif

Wat rijdt die auto heerlijk en inderdaad die 130 pk zijn ruim voldoende voor het dagelijks verkeer. Die motor is fantastisch, stil, trillingsvrij en soepel, vanaf 1500 toeren trekt het zonder brommen en trillen op.
Navigatie werkt uitstekend en bracht me netjes voor de deur van mijn bestemming.
VerkeersInformatie ben ik nog niet helemaal uit wat de juiste instellingen zijn.
De actieve snelheidsregeling werkt super en als je het er niet mee eens bent geef je gewoon gas bij. Als je na het snelheid verminderen van de acc de richtingaanwijzer naar links zet om in te halen en het gaat je niet snel genoeg, even gaspedaal er bij en je rijdt al gauw te snel
icon_mrgreen.gif

De snelheidsbegrenzing met die 6 voorgeprogrammeerde snelheden heb ik in mijn Skoda altijd gemist, heerlijk voor in de stad en drukke N-wegen.
LED koplampen zijn geweldig moeten alleen ietsje hoger afgesteld worden.
Stoelen zitten heerlijk en de massage functie is plezierig op de lange afstanden.
Climatronic werkt uitstekend en geruisloos na enkele minuten opwarm periode en hoef je onderweg niets meer aan te doen.
Geluidsinstallatie vindt ik prima klinken maar ik heb niet echt hoge eisen op dat gebied, er zijn in ieder geval voldoende instellingen mogelijk.
Wegligging en koersvastheid geweldig (CrossClimate 205/55R16) maar ik ga niet met gillende banden de hoek om. Een ander wil dat misschien wel
icon_lol.gif

Dashboard ben ik helemaal bij mee, prima afleesbaar en overzichtelijk en in combinatie met het kleine stuurtje een uitstekende combinatie.
Versnellingsbak schakeld heel plezierig in tegenstelling wat ik op het forum veel gelezen heb.
Brandstofverbruik kan ik nog niet echt beoordelen dat doe ik altijd na het tanken (echte verbruik) de boordcomputer gaf 6,6 L/100 km aan, 1:15,1 en dat moet zuiniger kunnen. (ik reed met mijn Skoda 1.4 TSI 140 pk 1:18,5) ik verwacht dat ik op 5,2 L/100 km ga halen maar dat zien we wel.

Kortom, hele fijne auto en blije bestuurder
icon_e_smile.gif

dirkie996

Forumguru
De laatste dan
Ben zelf niet zo'n Peugeot fan, en al zeker niet toen m'n schoonbroer verleden jaar met pech in Italië, moest afrekenen met zo'n model met pas 5 K erop.
Maar moet zeggen mooie combinatie en prachtig met die velgen.
Ik heb Peugeot's altijd al mooie wagens gevonden, en hopelijk is het nu beter, maar waar ik me vooral aan stoorde, was dat ze na enkele jaren, rammelden en piepten in het interieur, dat het niet meer mooi was.

Skoda-MAN

Forumguru
@dirkie996 Je kan met iedere auto pech krijgen, nieuw of ouder maakt niet uit.
De eerste auto die helemaal perfect is moet nog gebouwd worden en dat zal waarschijnlijk nooit gebeuren.
Op het Skoda forum lees ik ook wel eens minder goede berichten maar die lees je op ieder forum van welk merk dan ook.
Skoda Mobiliteitsservice is ook al het nodige over geschreven.

Skoda-MAN

Forumguru
Maar over de gehele linie genomen, welke auto vinden jullie er in standaard trim al meteen goed uitzien, ik bedoel dan een basisuitvoering? (over vervuil ik je draadje dan teveel @Skoda-MAN ?)
Elk merk heeft een kaal instap model, de prijs lokker, en die zien er niet bijster mooi uit. Vaak met stalen velgen en afgrijselijke wieldoppen. Geen dakrails enzovoorts. Dan krijg je de luxere uitvoeringen en dan wordt het al beter tot mooi.
Maar wat ik of jij mooi vind daar denkt een volgende persoon weer heel anders over.
Komt natuurlijk nog bij wat jezelf belangrijk vindt om aan te passen.
Voor mij is een auto voor het verplaatsen van A naar B en als dat comfortabel kan is dat fijn. Heb ik 300 pk nodig? nee, ik ben al blij als het blijft rijden op de snelweg en om naar maximaal 130 te accelereren is elke auto voldoende.
Mijn minimale eis is dat de rolstoel van mijn vrouw er in past.

Bovenaan Onderaan