Mijn Octavia 3

Hierbij wat over mijn Octavia 5e

Na wat jaren Volvo V70n te hebben gereden is helaas de bak stuk gegaan.. Bijna tijd om op autovakantie te gaan en wat moet je dan..
Uiteindelijk per toeval tegen deze Octavia aangelopen.
Zou er zelf nooit op gekomen zijn, maar soms moet iets gewoon op je pad komen.

Ondertussen al het een en ander aan gedaan.

Origineel setje velgen eronder, vind hem zo veeeel mooier!!
Voor:
72db645b32a037ae099aa7b2e9e1e16a.jpg

Na:
bdad062ab9cd194c3f0efbb2fc58174f.jpg

Navigatie Update:
Waren met de wagen op en neer naar Frankrijk geweest en vond oa de navigatie niet fijn werken(verouderd natuurlijk). Dus gelijk opzoek gegaan naar een upgrade! Gelijk een geheel vrij geschakelde unit gekocht.
Voor:
2f6277e804b5ca8ad76eb2064f51b175.jpg

Na:
1fbbcfe96af3fddc4807b179146f4ac8.jpg

Na de aankoop gelijk een setje sunshades gekocht. Toch wel ideaal met kinderen en ook een iets leukere look.
Wat kleine dingen gecodeerd zoals onder andere; Autolock, Mirrordip, bijtank hoeveelheid. Ook stond de Navi nog op een sedan, deze omgezet naar de (fl)station
Vorige week een achteruitrijcamera geïnstalleerd. Weliswaar eentje van AliExpress, maar wel een mooi setje welke plug and play op de originele stekkers was, welke er zo bij geklikt kon worden!

Ook retrofit PDC achter onderdelen besteld, net nog de retrofit kabelboom gelegd. Moet nog wachten op de sensoren en regelunit.(hier een topic over ivm welke keuze)

Achteraf bleek de wagen wel wat "weinig" opties te hebben. vandaar wat aanpassingen.
De climatcontrol vind ik zelf geen must, ook veel werk las ik!!

Het enigste wat ik jammer vind is dat de wagen achter geen elektrische ramen heeft, dat is soms even wat minder met kleine kinderen.
Ook dat was veel werk had ik ergens gevonden. Kan het helaas alleen niet meer terug vinden.
Werd helemaal uitgelegd met fotos etc. Op een rode Octavia. Misschien dat iemand het wat zegt en het wel gevonden krijgt..

Welkom. Mooie auto en mooie upgrades. Leuk dat je dit allemaal zelf kan!
Dankje! Ben “gelukkig” vrij technisch.
Alleen het coderen blijft wat spannend als je dat nog nooit gedaan hebt. Maar ook dat is goed te begrijpen als je er met je hoofd bij blijft!
Vanmiddag komen nog wat onderdelen binnen voor de pdc retrofit. Dus kan weer even verder!

gehaktbal

Forumguru
Hee wat leuk! Nette wagen! Die originele velgen zijn inderdaad een stuk mooier.
Wat een interessante upgrade trouwens, die radio. Wil je daar misschien wat meer info over delen? Is dit een originele MIB III? Of een Android radio?

De originele velgen maken hem veel mooier ja!! En komt de grijs/zilvere kleur heel mooi over.

Over de navigatie, ook daarvoor voor origineel gekozen!
Oude navi set
f05d4a88de4035bed61b97ea073d54db.jpg

Nieuwe navi set
f19e85a9e95e61c23ed135f3abe41c2c.jpg

Ook gelijk een tempered glass plaatje gekocht, dit scherm zou vrij snel krassen..
e99734d1ee5c8ab8c7be42d1f95c467b.jpg

Het monteren was goed te doen! van sommige fakra stekkertjes klein stukje afsnijden maar verder paste het zo.. wel het een en ander coderen. Maar alles werkend gekregen.
Er staan nog wel wat teveel opties "aan" in sommige menu's dus dat wil ik nog wel even proberen aan te passen.

Helaas van de inbouw van oa de navi, camera en pdc allemaal geen foto's, dan ben ik iets te enthousiast bezig met inbouwen dat ik er niet aan denk even wat foto's te maken.
Soms wel jammer, want probeer alles zo netjes en origineel ogend te monteren.

Bovenaan Onderaan