Mijn oude Mondeo

B.Stuurder

Forumguru
Ik heb eigenlijk altijd foto's gemaakt van wagens die ik heb gereden, vanaf deze Mondeo dan. De Fiat Uno en meerdere Opel Astra's, Mitsubishi Galant, Mitsubishi L300 en Volvo 850 daarvoor heb ik nooit op de plaat vastgelegd, maar toen bestond digitale fotografie nog niet en ik heb nooit een niet-digitaal fototoestel bezeten.

B.Stuurder

Forumguru
@vleier Dank je. Ja aardig wat auto's gereden, sommige eigen bezit, sommige lease, ik weet eigenlijk niet of er een topic is waar mensen hun voorgaande auto's bespreken, vast niet iedereen is zo gek dat ze van hun oude auto's ook nog foto's hebben.

Ik ben begonnen met een witte Fiat Uno, zat ik nog in Militaire dienst, vervolgens kort een Renault 25, toen een rode Mitsubishi L300 pick up, daarna kort een grijze volvo 240, een rode Volvo 850, toen twee witte Opel Astra hatchback diesel, één zonder turbo en één met een zgn soft turbo (vraag me niet wat dat precies was), mijn eerste lease auto's.
Toen een Mitsubishi Galant, een bordeaux rode, die heeft iemand aan de zijkant een beetje verbouwd toen, door er in te rijden.
Vervolgens een paarse Ford Mondeo station, daarna een antraciet grijze Renault Laguna Station. Vervolgens een platinum zilveren Toyota Avensis. Tussendoor nog kort een metallic rode Seat Toledo gereden op gas.
Daarop heb ik een roodbruine Jeep Grand Cherokee gekocht, een 5,2 liter V8. Tegelijkertijd kreeg ik een grijze Volvo S40, toen een zwarte Passat en daarna een zwarte Mondeo, eigenlijk allemaal achter elkaar als voorloop-auto.
Daarna de zwarte Ford Mondeo Titanium van de foto. Toen heb ik mijn Jeep uiteindelijk weer verkocht.
Daarna heel kort een groenige Astra hatchback en een zilvergrijze Renault Megane station gereden, waarna ik een witte Megane station kreeg waar ik nu nog in rijd.

En straks dus een race blue Skoda Octavia.

Oh ja, mijn vrouw heeft ook nog een witte Chatenet CH26 gehad. Heb ik ook nog foto's van.

Volgens mij heb ik zo alles gehad :laugh:

Laatst bewerkt:

B.Stuurder

Forumguru
En dan nog de auto's waar ik in gereden heb en/of die ik hoogstens één of twee dagen ter beschikking heb gehad of gehuurde auto's. Porsche 911 Carrera, 911 GT3, BMW750, X5, Range Rover Sport, Pontiac Firebird, Mercedes SL55 AMG, E55 AMG, Skoda Octavia RS, Fiat Multipla en onlangs zelfs een Dacia Lodgy, enz, enz. :jaja::deuk:

Je bent autogek of niet...:D

Laatst bewerkt:

vleier

Forumguru
Verdomme ik heb alleen een oldtimer gehad en een golf. Voor de rest auto's van moeders of vaders of bedrijfswagens.

B.Stuurder

Forumguru
Verdomme ik heb alleen een oldtimer gehad en een golf. Voor de rest auto's van moeders of vaders of bedrijfswagens.

Niet al deze auto's waren van mij, al had ik ze aan het einde van de rit wel grotendeels betaald :tegek::maakmegek:
Wel de meest interessante was van mij ;)

micky

Forumguru
Een 1975 w115 mercedes benz 240D 3.0 dus denk dat dat wel een echte oltimer is. Goede herinneringen aan die oude sloep.
Zeker een echte, wij hadden in die tijd hem nieuw, een 240TD dan, ik dacht echter dat dat gewoon een 2.4 liter was, maar ik weet niet veel meer van die oude toppers!

vleier

Forumguru
Jha de basis was gelujk aan de 240 diesel. Maar daar hadden ze een 3.0 motor in de fabriek in gelegd.

Reed ook wel leuk zon oude sloep. Je rij niemand weg. Maar de relaxte comfort mis ik wel

Cordoba

Forumguru
jha en dit was dan de snelste productie diesel op dat moment

Toen misschien nog wel, maar een paar jaar later toen VW een diesel in de Golf I legde niet meer. In 1980 kreeg ik mijn eerste auto: Golf D uit '79 en die was in de praktijk net ietsje rapper dan een Mercedes 300D maar dat ontliep elkaar weinig.

Bovenaan Onderaan