Mijn Skoda-app

B.Stuurder

Forumguru
Ja hier ook, al breekt hij een rit op in stukjes. Waarom dat is? In elk geval doe ik er niks mee. 500 km privé is zo weinig, daar zit je altijd overheen. Registratie is daarom voor mij nutteloos.

s_janssen

Actief lid
Bij mijn Superb gisteren achteraf ingebouwd. Was bij aflevering in september net tussen wal en schip gevallen qua inbouw bij pon.

• Leuk
Waarderingen: CDK
Ik heb me inmiddels opgewerkt van 1000+ naar 780 / 1516.
Ik heb het idee dat het naar veel meer kijkt dan alleen verbruik. Zo kan ik met een 1:10 ritje van 4km naar de supermarkt 80 scoren, maar zodra je 120+ gaat rijden met 1:19 oid kom je onder de 70 uit.
Gas los laten en uit laten rollen is erg goed scoren.

Maar eigenlijk boeit het ook weer niet zo, dus binnenkort meld ik me wel weer onderdaan :)

Ik had het ook af fabriek trouwens. Zou er echt niet veel voor betalen.

jongetje

Forumguru
Ik sta 141/1525 (1.6TDI - DSG)

Bij mij werkt die alert van de deuren open wel goed. Had het toevallig dit weekend en toen was de achterklep niet helemaal in het slot gevallen.

Daarnaast ga ik na de 2 gratis jaren niet voor betalen. Al begreep ik wel dat er dit jaar een samenwerking met Parkmobile komt zodat je direct een parkeertransactie kunt starten en stoppen vanuit de app.

B.Stuurder

Forumguru
Ik sta 141/1525 (1.6TDI - DSG)

Bij mij werkt die alert van de deuren open wel goed. Had het toevallig dit weekend en toen was de achterklep niet helemaal in het slot gevallen.

Daarnaast ga ik na de 2 gratis jaren niet voor betalen. Al begreep ik wel dat er dit jaar een samenwerking met Parkmobile komt zodat je direct een parkeertransactie kunt starten en stoppen vanuit de app.
Sinds gisteravond alweer 4 erbij gekomen.
Die deurenmelding werkt wel goed, maar ik hoef niet elke keer een melding wanneer de deur gewoon van het slot gaat en geopend wordt. Wanneer hij niet op de zender van het slot gaat of open blijft dan is een melding handig, maar altijd melden geeft het Peter en de Wolf effect. Je kijkt er niet meer naar op gegeven moment.
Wel makkelijk van Parkmobile, maar als ik er voor moet betalen, dan klik ik wel even de app aan van Parkmobile.

Hier 242/1533 en dat na 1500 km met een 1.4 TSI DSG wagon, maar na twee jaar betalen voor deze functionaliteit? Ik denk het niet, alleen voor heel weinig geld en dan moet er echt meer geleverd worden qua informatie

Fdb

Lid
Vandaag antwoord gekregen op mijn vraag waarom de Skoda app geen rijstijlscore doorgeeft. Eigenlijk geen echt antwoord, maar doel is bereikt, de rijstijlscore wordt doorgegeven.

Dus mocht bij jou de rijstijlscore ook niet worden doorgegeven en je dealer krijgt het niet voor elkaar, stuur dan een mail naar Skoda!

Overigens ben ik nog steeds benieuwd hoe de data wordt gecommuniceerd. Dus mocht iemand dat kunnen uitleggen, graag.

Reactie van Skoda:
"Hartelijk dank voor uw e-mail over de Mijn ŠKODA app.

Wat leuk te vernemen dat u deze gebruikt. Echter ziet u de rijstijlscore niet. Goed dat u dit aangeeft.

Graag wil ik u informeren dat de gegevens zijn aangepast. Deze worden met terugwerkende kracht zichtbaar in de Mijn ŠKODA app.

Ik wens u een prettige dag toe en veel rijplezier met uw ŠKODA Octavia.

U kunt een tevredenheidsonderzoek verwachten waarin u mij kunt beoordelen op basis van deze e-mail. Ik stel het op prijs als u hieraan zou willen meewerken.

Met vriendelijke groet,"

Ik heb de vraag bij Skoda neergelegd. Ben benieuwd.

"Beste medewerker van Skoda,

Sinds begin dit jaar ben ik in het bezit van een Connected Skoda Octavia. De Skoda app werkt prima op de rijstijlscore na. Dit wordt niet naar de app gecommuniceerd. Uit navraag op het Skoda forum blijkt dat dit voor meerdere gebruikers geldt. Kunt u aangeven waarom de rijstijlscore niet gecommuniceerd wordt naar de app en hoe er voor gezorgd kan worden dat dit wel gebeurt?

Een tweede vraag die leeft is hoe de informatie vanaf de auto naar de app wordt gecommuniceerd.

Ik heb dit bij de dealer gevraagd, allen konden zij geen duidelijk antwoord geven, vandaar dat ik u benader.

In afwachting van uw reactie."

Laatst bewerkt:

jongetje

Forumguru
De Skoda app is sinds afgelopen week totaal waardeloos bij mij. Alerts komen of minimaal een half uur later aan. En er zit ook een erge vertraging in de status. Dan staat er dat de auto nog op slot staat bij de supermarkt terwijl ik al thuis sta met de achterklep open om uit te laden.

B.Stuurder

Forumguru
De Skoda app is sinds afgelopen week totaal waardeloos bij mij. Alerts komen of minimaal een half uur later aan. En er zit ook een erge vertraging in de status. Dan staat er dat de auto nog op slot staat bij de supermarkt terwijl ik al thuis sta met de achterklep open om uit te laden.
Heb je wel de goede meegenomen? :laugh:
Zonder gein, ik heb met mijn Renault (met "kessy") wel gehad bij het winkelcentrum, dat ik de achterklep opendeed en 30 seconden stond te staren naar spullen in mijn achterbak, die ik niet herkende. Toen bleek een andere Megane de kofferbak ook te ontsluiten op mijn sleutel. Minieme kans, maar het aantal frequenties is natuurlijk beperkt.

Ik mag toch hopen dat ze tegenwoordig de codes dusdanig versleutelen dat er 1 unieke set is. Het kan tegenwoordig echt niet moeilijk zijn om op basis van je voertuig id een sleutel te koppelen die echt alleen op jouw auto werkt.

Wimping

Nieuw lid
Ik zou ook wel eens willen weten of er vanaf fabriek een sim kaartje in zit. Anders zou de locatiemelding toch niet kunnen werken?

Fabia II Sport

Actief lid
Ik zou ook wel eens willen weten of er vanaf fabriek een sim kaartje in zit. Anders zou de locatiemelding toch niet kunnen werken?
Volgens mij werken ze samen met Vodafone en word de data iedere 10 minuten doorgestuurd.
Mijn ervaring is dat als ik weg rij er na ongeveer 10 minuten een melding binnen komt op de iPhone.
Dit gebeurt ook in het buitenland.

Verder zal ik er niet voor willen betalen, enige als prive rijder wat makkelijk is als de auto niet afgesloten is, waar hij ook alweer geparkeerd stond. Ik zie het niet als toegevoegde waarde ... en zou straks graag mijn eigen SIM kaart willen plaatsen zodat ik continue MiFi in de auto heb. (T-Mobile MB verdeler 4g).

Zijn er al foto's van de module die PON heeft ingebouwd? En hoe deze in de Columbus zit.

s_janssen

Actief lid
Volgens mij werken ze samen met Vodafone en word de data iedere 10 minuten doorgestuurd.
Mijn ervaring is dat als ik weg rij er na ongeveer 10 minuten een melding binnen komt op de iPhone.
Dit gebeurt ook in het buitenland.

Verder zal ik er niet voor willen betalen, enige als prive rijder wat makkelijk is als de auto niet afgesloten is, waar hij ook alweer geparkeerd stond. Ik zie het niet als toegevoegde waarde ... en zou straks graag mijn eigen SIM kaart willen plaatsen zodat ik continue MiFi in de auto heb. (T-Mobile MB verdeler 4g).

Zijn er al foto's van de module die PON heeft ingebouwd? En hoe deze in de Columbus zit.

Geen foto. Maar de module zit achter de klokkenwinkel. Niet achter de columbus.

Bovenaan Onderaan