Mijn Skoda-app

D

Deleted member 24009

In de app zie ik na klikken op de benzinemeter voor allerlei onderdelen de melding op groen staan, behalve de bandenspanning, die is grijs. Iemand enig idee waarom? De spanning heb volgens mij vastgelegd in de Amundsen.

D

Deleted member 24009

Ah da's jammer.Nu ik het boekje er nog eens bij pak staat daar ook letterlijk "de bandenspanningscontrole controleert de spanning tijdens het rijden". Dus je zou zo maar eens gelijk kunnen hebben. Wel jammer dat de app nu juist deze gegevens niet laat zien....

Autofabrikanten zijn verplicht (EU) om bij nieuwe auto's een nood melding in te bouwen. Als je een ongeluk krijgt, belt de auto zelf de nood diensten. Hiervoor zullen ze een simkaart ingebouwd hebben en gedacht hebben die mooi te kunnen gebruiken voor aanvullende diensten, om zo de kosten een beetje terug te verdienen. Die zal dus ergens ingebouwd zijn.

Dit staat los van de simkaart module die je als berijder kan voorzien van een simkaart.

• Leuk
Waarderingen: CDK

B.Stuurder

Forumguru
Ah da's jammer.Nu ik het boekje er nog eens bij pak staat daar ook letterlijk "de bandenspanningscontrole controleert de spanning tijdens het rijden". Dus je zou zo maar eens gelijk kunnen hebben. Wel jammer dat de app nu juist deze gegevens niet laat zien....
Dat was in het begin bij mij ook. Inmiddels is dit ook groen nu, maar ik weet niet of dat is omdat ik gisteren een melding kreeg van de auto over spanningsverlies in 1 van de banden.
Overigens weet je dan nog niet veel, in de Renault Laguna die ik jaren geleden had kon ik per band zien wat de spanning was. Dat was dan wel weer storingsgevoelig, maar ik heb bij controle van spanning en loopvlak gisteren ook niks kunnen vinden. Wellicht ook een storing.

B.Stuurder

Forumguru
Handig! Parkmobile is geintegreerd in de Skoda app. Geeft een seintje als je ergens staat en je moet betaald parkeren en meldt zelf af bij wegrijden! Nooit meer de volgende dag erachter komen dat de meter nog loopt :mad:

gdisselkoen

Forumguru
Bij mijn Superb gisteren achteraf ingebouwd. Was bij aflevering in september net tussen wal en schip gevallen qua inbouw bij pon.
Moet bij mij nog steeds gebeuren. Dealer gaf vorig jaar aan dat het vanaf januari dit jaar mogelijk zou zijn. Uiteraard niets meer gehoord van de dealer. :mad:

Vandaag maar weer eens gebeld. Ze waren het uit het oog verloren, gaan er induiken en terugbellen. Ik heb het wel eens beter meegemaakt met dealers. :sterretjes:

Dixon

Actief lid
Vandaag antwoord gekregen op mijn vraag waarom de Skoda app geen rijstijlscore doorgeeft. Eigenlijk geen echt antwoord, maar doel is bereikt, de rijstijlscore wordt doorgegeven.

Dus mocht bij jou de rijstijlscore ook niet worden doorgegeven en je dealer krijgt het niet voor elkaar, stuur dan een mail naar Skoda!

Overigens ben ik nog steeds benieuwd hoe de data wordt gecommuniceerd. Dus mocht iemand dat kunnen uitleggen, graag.

Reactie van Skoda:
"Hartelijk dank voor uw e-mail over de Mijn ŠKODA app.

Wat leuk te vernemen dat u deze gebruikt. Echter ziet u de rijstijlscore niet. Goed dat u dit aangeeft.

Graag wil ik u informeren dat de gegevens zijn aangepast. Deze worden met terugwerkende kracht zichtbaar in de Mijn ŠKODA app.

Ik wens u een prettige dag toe en veel rijplezier met uw ŠKODA Octavia.

U kunt een tevredenheidsonderzoek verwachten waarin u mij kunt beoordelen op basis van deze e-mail. Ik stel het op prijs als u hieraan zou willen meewerken.

Met vriendelijke groet,"

Je hebt een mailtje gestuurd neem ik aan? Welk mailadres? Ik heb er ook last van :)

rtfm_joey

Nieuw lid
Zijn er meer mensen met een Android toestel waarop de kaarten bij Mijn Ritten/Parkeren/Locatie auto niet meer worden weergegeven sinds de 3.0 update? Ook alerts hebben totaal de geest gegeven lijkt.

Inmiddels getest met meerdere Android toestellen en Google accounts, bij geen een van alle werkt het

Op een iPhone werkt alles prima, zowel de kaarten als de alerts.

Planqgas

Actief lid
Ik heb er geen last van.
Ik had wel andere problemen, maar na een mail aan de skoda-app doet alles het.
Je moet trouwens wel erg veel geduld hebben, want ze antwoorden erg traaaaaaaag....

rtfm_joey

Nieuw lid
Vreemd... Ik heb ook 6.0.1 met 3.0 en zie het volgende:

loc_auto.png

loc_ritten.png

(adressen heb ik zelf weggepoetst).

Op een iPhone werkt het wel naar behoren.

App al meerdere malen verwijdert en uit mijn Google account gepurged. Op andere android toestellen (ook met andere Google accounts) werkt het ook niet...

ik vermoed dat er per user/platform een API key voor Google maps gegenereerd wordt, en dat hier iets misgegaan is bij de 3.0 update; voorheen werkte alles als een zonnetje.

Ik snap overigens niet die rijstijlscore. Bij de ene rit is het verbruik 16 km/L met een rijstijlscore van 83 en bij een andere rit met een verbruik van 18 km/L geeft ie een score van 73. Ik had juist verwacht dat je score omhoog zou gaan naarmate je verbruik zuiniger is?

Weet iemand hoe dit zit?

Bovenaan Onderaan