Sjees20123
Lid
Beste techneuten hier,
Ik heb het probleem met mijn Superb uit 2019. De auto trilt op hogere snelheden. Ik rij af en toe in Duitsland waar het wat harder kan en mag en dan openbaard zich het probleem. Bij rustig versnellen beging de de auto te trillen . Je voelt dat dan door de hele auto heen.
Als ik bv bij 150 / 160 abrupt gas los laat wordt het heel even iets erger je zou kunnen spreken van een lichte brom.
Ik heb geen klachten van de DSG dat loopt allemaal soepel. Alle oliën zijn ook 15.000 km geleden vervangen. Motorolie , DSG , Haldex incl filters.
Een maand geleden zijn er Nieuwe Michelin alpin 7 winterbanden om gekomen. De garage hoopte dat dit een oplossing zou geven. De oude hadden een forse hoogte slag wat je ook echt voelde bij langzaam rijden.
De nieuwe hebben dit totaal niet en zijn op de nieuwste Hunter helemaal perfect geballanceerd. De auto heeft ook een nieuw KW DCC Plug and Play schroefset gekregen De draagarm rubbers motor steun rubber zijn vervangen. Hardy schijven ( 2 x ) zijn nieuw . Dus daar kan het ook niet aan liggen.
Er is geen speling op de homokineten vast gesteld maar deze zijn origineel en nu 90.000 gelopen.
Wat zou het nu kunnen zijn? In welke hoek denken jullie moeten we het nu gaan zoeken. Ik hoop dat ik hier input krijg om dit vervelende rijprobleem op te lossen
Hoor het graag
Gr Cees
Ik heb het probleem met mijn Superb uit 2019. De auto trilt op hogere snelheden. Ik rij af en toe in Duitsland waar het wat harder kan en mag en dan openbaard zich het probleem. Bij rustig versnellen beging de de auto te trillen . Je voelt dat dan door de hele auto heen.
Als ik bv bij 150 / 160 abrupt gas los laat wordt het heel even iets erger je zou kunnen spreken van een lichte brom.
Ik heb geen klachten van de DSG dat loopt allemaal soepel. Alle oliën zijn ook 15.000 km geleden vervangen. Motorolie , DSG , Haldex incl filters.
Een maand geleden zijn er Nieuwe Michelin alpin 7 winterbanden om gekomen. De garage hoopte dat dit een oplossing zou geven. De oude hadden een forse hoogte slag wat je ook echt voelde bij langzaam rijden.
De nieuwe hebben dit totaal niet en zijn op de nieuwste Hunter helemaal perfect geballanceerd. De auto heeft ook een nieuw KW DCC Plug and Play schroefset gekregen De draagarm rubbers motor steun rubber zijn vervangen. Hardy schijven ( 2 x ) zijn nieuw . Dus daar kan het ook niet aan liggen.
Er is geen speling op de homokineten vast gesteld maar deze zijn origineel en nu 90.000 gelopen.
Wat zou het nu kunnen zijn? In welke hoek denken jullie moeten we het nu gaan zoeken. Ik hoop dat ik hier input krijg om dit vervelende rijprobleem op te lossen
Hoor het graag
Gr Cees