Mijn (toekomstige) RS

Hierbij even een sneak preview van mijn toekomstige Octavia RS hybride, het in ontvangst nemen duurt nog even namelijk 17aug kan ik hem ophalen.

Qua opties heeft het nagenoeg alles: behalve pano, elec. achterklep en hed up display, dit laatste durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar dat komt omdat we consessies moesten doen haha.
Bouwjr is 2021 en heeft 75114km gelopen en is geïmporteerd vanuit PON.
Mijn bedoeling is nog dat ik 19inch altair (zwart) eronder wil hebben en deze set die op de foto te zien is als winterset, ik was al opzoek hier op het forum maar tot heden nog niks tegen gekomen, mocht er iemand deze velgen hebben dan ben ik zeer geïnteresseerd.

Verders krijgt de auto nog:
Onderhoudsbeurt volgens scherma
Nieuwe vooruit
De niewste updates waarnodig
Schoonmaak beurt
Nieuwe APK
Nieuwe RS instaplijsten
Tevens wordt de bekende storing (keuzehendel) gerepareerd vanuit een terugroepactie


868.JPG

9789789.JPG
 

Rallye

Forumguru
De enige kleur voor een RS. De iV blijft wat hoog op zijn wielen staan, maar ook daar is iets aan te doen - en een kwestie van smaak.

Ik zou ze nog even vragen of ze de software van van alles up to date willen maken.
 
Inmiddels mijn eerste bestelling binnen gekregen van Kopacek.com
Hier zat ook een dubbelzijdige kofferbakmat in (rubber/textiel) helaas moet ik deze retourneren omdat deze niet geschikt blijkt te zijn voor hybride modellen. Ik kwam hierachter toen ik het artiekelnr in de google gooide en op de skoda site van België kwam.

Zijn er alternatieven die jullie aan kunnen aandragen? wilde eigenlijk een gehele rubberen matten set incl kofferbak.

Tevens zijn de originele velgen ook bestel en het is nu wachten hierop! Altair 19inch in zwart.
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels mooiere matten binnen samen met rubberen matten voor in de winter, de zomer matjes gelijk er maar in gedaan en hoe toevallig het ook was de bestelde velgen kwamen tegelijk met de andere bestellen. Nu nog winterbanden uitzoeken. Tevens ook de deur logos bij de voordeuren vervangen voor VRS.
 

Bijlagen

  • Afbeelding van WhatsApp op 2024-09-07 om 09.07.00_69bb24f3.jpg
    Afbeelding van WhatsApp op 2024-09-07 om 09.07.00_69bb24f3.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 24
  • Afbeelding van WhatsApp op 2024-09-07 om 09.07.07_b9f1e7da.jpg
    Afbeelding van WhatsApp op 2024-09-07 om 09.07.07_b9f1e7da.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 25
  • Afbeelding van WhatsApp op 2024-09-06 om 13.25.04_16738418.jpg
    Afbeelding van WhatsApp op 2024-09-06 om 13.25.04_16738418.jpg
    830,6 KB · Weergaven: 25
Ik heb ze destijds (maar de mijne waren wel helemaal zilver) zwart laten poedercoaten want ik wilde het compleet zwart hebben.. rij je veel km dan dat je wisselt tussen zomer-winter..? Op de O3 had ik ook 2 sets maar toen ik de winterbanden die onder de O4 zaten eraf gooide heb ik er allseasons op gezet.

Welke matten zijn het nu geworden? reguliere of de matten “geschikt voor hybrid” ?
 
Niet veel km maar wel naar de bestemmingen waar deze voor nodig zijn, oosterijk, denemarken en duitsland. Vindt het ook een stukje veiliger, en je behoud bij elke seizoen de juiste grip, maar dat is mijn mening.

Er zit wel degelijk verschil in de rubberen matten, zo heb je matten voor een mild hybride en een plug in. Uiteindelijk zijn het matten geworden die dus geschikt zijn voor een plug in hybride.
 
Ja de bandendiscussie. Never ending story. Maar: ben het met je eens dat wisselen het beste is.
Voor wat betreft de matten: alleen die voor de mHEV ofwel eTEC, dus de 1.0 eTSI en de 1.5 eTSI zijn anders. De rest van de matten zijn het zelfde. Er is geen specifieke mat voor de PHEV. Wat het verschil is tussen de reguliere matten en de matten voor de mHEV is mij niet duidelijk. Maar dat schijnt niet te passen. Wellicht passen de mHEV matten wel in een reguliere of PHEV, maar dus niet andersom. In mijn O4 lagen bijv standaard matten van een O3 (zo bleek destijds met nazoeken onderdeelnummers).

Maar mooi dat het gelukt is.
 
Bovenaan Onderaan