Mijn tweede Octavia II

Matra_Murena

Actief lid
Na 140.000 gereden te hebben en uit de garantie geraakt te zijn moest er een nieuwe wagen komen. De voorkeur van mijn baas ging uit naar een Toyota, maar gelukkig is dat uiteindelijk niet doorgegaan. Ik heb er wel in gereden maar het is allemaal net wat plastieker en slechter afgewerkt dan een Octavia en de lendensteun van de Avensis waar wij mee reden (Luna) was niet in te stellen..... Dus een lekkere zitpositie kreeg ik er maar niet in gevonden.

Nadat ik de wagen had uitgeleend aan mijn schoonbroer voor zijn vakantie bleek bij terugkomst de Turbo kapot te zijn. Dit is uiteraard een dure grap en de kans is toen aangegrepen om gelijk maar een nieuwe te bestellen. Het moest er nu dus een worden die ergenz in NL op voorraad was, een diesel en het liefst een BE.

De keuze was niet echt denderend te noemen, want er waren 2 gegadigde wagens waarover de dealer snel kon beschikken die hieraan voldeden. De ene was zwart en de andere ook zwart.... De ene een BE en de andere is het nu dus geworden:

De allerlaatste Edition 100 die er in Nederland nog was..... :D :D

Het rijd echt super!! Ik heb natuurlijk al een tijdje niet meer in mijn 2.0 TDI gereden want die stond kapot bij de dealer, maar het valt me op dat deze 1.9 er niet tot nauwelijks voor onderdoet. Zeker bij het wegrijden lijkt hij meer koppel te hebben.. En hij is beduidend stiller! Bij hogere snelheden valt het wel wat meer op, even bij 140 je gas indrukken heeft wat minder effect dan de 2.0.

Verder is dit uiteraard een schitterend complete auto. Heerlijk leder interieur..... Lekker ruim ogend in het lichtgrijs. De dimmende buitenspiegels en Xenon zijn 'snachts ook heerlijk.. Hopelijk houdt hij het net zo goed en lang vol als de vorige!!

Bijlagen

• Interieurk.JPG
    Interieurk.JPG
    52,9 KB · Weergaven: 71
  • 104_4965k.JPG
    104_4965k.JPG
    54 KB · Weergaven: 85
  • 104_4967k.JPG
    104_4967k.JPG
    65 KB · Weergaven: 59
  • 104_4966k.JPG
    104_4966k.JPG
    85,1 KB · Weergaven: 81
proficiat! de edition 100 is zeker een mooie auto waar ik ook ooit over nagedacht heb, maar bij nader inzien bleken de witte zetels niet geschikt voor mijn 1,5 jaar oude zoon ;)

mooie matra trouwens ook, de murena.

LenK

Forumguru
De allerlaatste Edition 100 die er in Nederland nog was..... :D :D
Daar hebben ze bij de dealer behoorlijk lang tegenaan moeten kijken.
Was dat niet te zien, al die bezoekers van de showroom die er even in moesten zitten.

Edition 100 is een mooie auto van binnen. Van buiten had ie ook wel wat extra aandacht kunnen krijgen met een stripje chroom hier en daar. Nu is het net zo kaal als een normale O2.
De wielen vind ik erg goed staan, dat maakt weer wat goed aan het exterieur.

Matra_Murena

Actief lid
De buitenkant is inderdaad (op het kleine logotje na) gewoon basic. Meegespoten beschermstrips zouden mooi geweest zijn.. Maar ja, het is ook eigenlijk gewoon een L&K uitvoering zonder keuze in kleur geweest.....

Gelukkig is er totaal niets van enige gebruikssporen te zien op de wagen. Het is ook geen demo geweest want er stond slechts 22 km op de teller toen ik ermee weg reed.

Heb nu wel al die eerste vervelende vliegen op de voorkant zitten..... GRRRRRRR!!!!!

sitechris

Donateur
erg mooi dat witte leer. Geeft de auto van binnen een mooie hightech uitstraling. En als je het goed schoon houdt, kan het wel een tijdje mee. Zorg wel dat je een setje leer reiniging en bescherming koopt.

Matra_Murena

Actief lid
Ik heb de wagen nu bijna een week in bezit en de eerste 1000 km staan op de teller. Hij moet maandag nog even terug naar de dealer om een windruis bij het rechter-achterraam te verhelpen maar verder is er niets op aan te merken.

Wat ik nu wel ernstig merk is hoe veel comfortabeler deze wagen rijd tov mijn vorige verlaagde Octavia. Ik had het sportonderstel met 17" Pegasus en dit vond ik heerlijk rijden. Nog steeds wel eigenlijk, niets op aan te merken. Maar nu met 17" en niet verlaagd voel ik opeens hoe heerlijk een standaard Octavia afgeveerd is. Niet dat het gaat deinen maar gewoon heerlijk comfortabel.

Het geluid is uiteraard ook aangenaam beter dan de Stream die ik had. Het sound-system staat voor veel geld in de optielijst, maar het klinkt dan ook heel goed. Desalniettemin zou ik het als optie niet kiezen door die hoge prijs. Ik kom alleen nog niet goed uit de AIM-functie van de radio. Om de een of andere reden schijnt de auto vooral midden in de nacht verkeersinformatie te willen opslaan. ???

Verder was ik natuurlijk al verwend met mijn vorige wagen. Gelukkig dat ik Skoda kan blijven rijden en gelukkig dat ik nu een goede dealer gevonden heb!

Bovenaan Onderaan