Mijn zojuist aangekochte Fabia

Status
Niet open voor verdere reacties.

joergarms

Senior Member
Ik zal me even voorstellen als nieuweling.
Ik ben Joër Garms, uit Kesteren Gelderland.
Vanavond heb ik een handtekening gezet onder de verkooppapieren van een Fabia.
Het een Fabia combi spirit-plus geworden van 11 maanden oud met 18.750 km op de teller.
Dus hij is net mooi ingereden, met alle garanties e.d. er nog op.
Ik heb de auto gekocht bij Jawes in Ede, vast wel bekend bij een aantal leden hier denk ik.
Ik ben nu al reuzeblij, moet alleen nog tot de 18e wachten, dan is ie helemaal klaar.
Maar nu al heb ik een aantal vragen, namelijk;
De chrome sierranden bij de mistlampen voor, waar haal ik die?
De "windschermen" bij de voordeuren, waar haal ik die?
Ik zou graag een site hebben waar ik dat allemaal op kan vinden.

Verder wil ik alvast melden dat dit een erg leuk en informatief forum is, ik hoop er zo af en toe ook mijn inbreng op te plaatsen.

Vriedenlijke groeten,

Joër

Bijlagen

• fabia orange1 klein.JPG
    fabia orange1 klein.JPG
    79,2 KB · Weergaven: 55
  • fabia orange2 klein.JPG
    fabia orange2 klein.JPG
    52,3 KB · Weergaven: 46

Kelvin

Lid
Ik zal me even voorstellen als nieuweling.
Ik ben Joër Garms, uit Kesteren Gelderland.
Vanavond heb ik een handtekening gezet onder de verkooppapieren van een Fabia.
Het een Fabia combi spirit-plus geworden van 11 maanden oud met 18.750 km op de teller.
Dus hij is net mooi ingereden, met alle garanties e.d. er nog op.
Ik heb de auto gekocht bij Jawes in Ede, vast wel bekend bij een aantal leden hier denk ik.
Ik ben nu al reuzeblij, moet alleen nog tot de 18e wachten, dan is ie helemaal klaar.
Maar nu al heb ik een aantal vragen, namelijk;
De chrome sierranden bij de mistlampen voor, waar haal ik die?
De "windschermen" bij de voordeuren, waar haal ik die?
Ik zou graag een site hebben waar ik dat allemaal op kan vinden.

Verder wil ik alvast melden dat dit een erg leuk en informatief forum is, ik hoop er zo af en toe ook mijn inbreng op te plaatsen.

Vriedenlijke groeten,

Joër

Beste Joër!

Allereerst gefeliciteerd met je aankoop, de Fabia ziet er gaaf uit.

De chromen sierranden voor de mistlampen voor kan je bestellen bij Milotec, http://www.milotec.de . Ikzelf heb dit via de dealer gedaan. Kostte mij niks extra. De sierranden kwamen op 49 ex btw. Maar ik kan je verzekeren, daar krijg je geen spijt van!

Voor de zijwindschermen voor kan ik je aanraden om bij snowhunter te bestellen. http://www.snowhunter.nl

Hier wordt je zeer netje/ klantvriendelijk geholpen. Tevens is de levering keurig verpakt, echt heel goed geregeld daar. Als je die man belt zal hij waarschijnlijk vragen of je hem een mailtje stuurt over je type en bouwjaar enz. Het mooie aan deze schermpjes vindt ik het feit dat ze zegmaar van buitenaf zwart lijken maar van binnen kijk je er wel doorheen. Ook de pasvorm is perfect. Hier kosten ze per set (zijruiten voor) 37.95 euro. Ook hier het geld meer dan waard.

Voorbeeld windschermen (goed kijken) auto ook zwart !
http://www.skodaforum.nl/board/vbgarage.php?do=getimage&id=173

Voorbeeld Sierranden
http://www.skodaforum.nl/board/vbgarage.php?do=getimage&id=172

Hou ons op de hoogte van je ontwikkelingen ;)

Groeten,

Kelvin.

Fabia

† In Memoriam
Ik heb de chromensierranden ook sinds kort op mijn Fabje en ik moet zeggen dat het erg mooi staat. Je kan trouwens ook chromensierringen voor je tellers op het dasboard krijgen:

106/01 Speedometer stainless steel rings (pair)

For model:
Skoda Fabia sedan as from 1/00 - 8/04
Skoda Fabia sedan as from 9/04 ->
Skoda Fabia notchback as from 6/01 - 8/04
Skoda Fabia notchback as from 9/04 ->
Skoda Fabia estate as from 11/00 - 8/04
Skoda Fabia estate as from 9/04 ->
Skoda Fabia GT/RS

Euro 38.40

107/01 Stainless steel frame for additional instruments

For model:
Skoda Fabia sedan as from 1/00 - 8/04
Skoda Fabia sedan as from 9/04 ->
Skoda Fabia notchback as from 6/01 -> 8/04
Skoda Fabia notchback as from 9/04 ->
Skoda Fabia estate as from 11/00 - 8/04
Skoda Fabia estate as from 9/04 ->
Skoda Fabia GT/RS

Euro 16.70

Bijlagen

• chromen teller ringen.jpg
    chromen teller ringen.jpg
    7,8 KB · Weergaven: 37
  • 1313_gr.jpg
    1313_gr.jpg
    55,6 KB · Weergaven: 32

joergarms

Senior Member
Voor zover alvast bedankt voor de snelle en leuke reacties, daar kun je tenminste wat mee.
Ik zal me eens op de site van Milotec gaan storten, waarschijnlijk wel uitkijken dat ik niet nog voor 500 euro extra ga besteden, die windschermen zien er namelijk ook erg goed uit.

Ik heb ook nog een andere vraag, dit is een 55 kw motor, wie heeft er ervaring met het chippen hiervan, ik heb enkele sites opgezocht, ze kunnen er zo tussen de 6 en 8 kw bijchippen.
Is dit iets om over na te denken of beter het geld ergens anders insteken?

Groeten

Kelvin

Lid
Voor zover alvast bedankt voor de snelle en leuke reacties, daar kun je tenminste wat mee.
Ik zal me eens op de site van Milotec gaan storten, waarschijnlijk wel uitkijken dat ik niet nog voor 500 euro extra ga besteden, die windschermen zien er namelijk ook erg goed uit.

Ik heb ook nog een andere vraag, dit is een 55 kw motor, wie heeft er ervaring met het chippen hiervan, ik heb enkele sites opgezocht, ze kunnen er zo tussen de 6 en 8 kw bijchippen.
Is dit iets om over na te denken of beter het geld ergens anders insteken?

Groeten

Ik zou het afraden. Ik heb het ook geinformeerd voor mijn type 74kw. Volgens de jongens van de werkplaats heeft het nauwelijks effect en weegt het zeker niet op tegen de kosten.

Ik zie me wagen liever mooi van buiten dan van binnen (motorisch). Maar das persoonlijk.

LeJo

Lid
Hmmm Zou ik afraden voor benzinevoertuigen. 't is niet de moeite. Als je dit eventueel wilt doen is er wel iets te verkrijgen in Duitsland. Een "weerstandje" dat je op je brandstoftemperatuursensor klikt en waardoor je enkele PK's gaat winnen. Nu werkt blijkbaar wel voor dieseltjes, of het ook voor bezine werkt... Dat weet ik niet maar ik heb het gedacht van wel.

joergarms

Senior Member
Nog voordat ik mijn Fabia opgehaald heb, heb ik al een aantal leuke dingetjes besteld.
Ik heb de raamschermen besteld, 4 stuks, voor en achter.
Ook heb ik bij Milotec die prachtige chrome covers besteld voor op de mistlampen.
Net ook nog ff bij Ron de Vries Car hifi een leuk Kenwood radiootje besteld, met aux ingang aan de voorzijde zodat er ook MP3 spelers aangesloten kunnen worden.
Helaas moet ik nu nog wachten tot maandag de 18e, leuk vaderdagkadootje dacht ik zo bij mezelf.

bluskabouter

Forumguru
op mijn fabia combi van 2005, kleur highlandgreen zitten sinds kort ook de sierringen rond de mistlampen. staat heel mooi, heb de chromenringen rond de klokken in bestelling, tesamen met een zwarte beschermstrip voor de achterbumper.

Kelvin

Lid
Nog voordat ik mijn Fabia opgehaald heb, heb ik al een aantal leuke dingetjes besteld.
Ik heb de raamschermen besteld, 4 stuks, voor en achter.

Bij Snowhunter besteld?

Succes met monteren van de spulletjes, wel foto's plaatsen he...!

op mijn fabia combi van 2005, kleur highlandgreen zitten sinds kort ook de sierringen rond de mistlampen. staat heel mooi, heb de chromenringen rond de klokken in bestelling, tesamen met een zwarte beschermstrip voor de achterbumper.

Foto-tje!

joergarms

Senior Member
Yep, heb ze bij Snowhunter besteld,
De prijzen van die lui zijn echt zoveel lager dan andere bedrijven terwijl 't materiaal er mooier uitziet.

De mistlamp covers heb ik bij Milotec besteld, maar om één of andere vage reden heb ik tot nu nog geen bevestigingsmail gehad met daarin de betalingsgegevens.
Maar dat komt wel goed.

Foto's komen direct als ik de auto en spullen in bezit heb.

Fabia

† In Memoriam
Mooie kleur!! Helaas was dat nog niet beschikbaar toen ik mijn Fabje kocht anders had ik het zeker in die kleur besteld. Zal binnenkort eens foto's plaatsen van de chromen teller ringen en de mistlampcovers.

joergarms

Senior Member
Heb deze week al een aantal van mijn bestellingen binnengekregen.
Woensdag kreeg ik mijn nieuwe Kenwood binnen.
Vandaag heb ik de raamschermen binnengekregen.
Materiaal zit inderdaad erg netjes verpakt, en dat voor dat geld.
Maandagochtend gelijk mijn auto ophalen, kan ik direct ff aan het werk.

joergarms

Senior Member
Dit zijn de voorlopige foto's van mijn Fabia.
Nu dus met windgeleiders bij de ramen en de mistlampcovers.
Maandag 2 juli worden de ramen verduisterd.
Ben echt helemaal in m'n nopjes met de auto.

Bijlagen

• close up windgeleiders.JPG
    close up windgeleiders.JPG
    78,6 KB · Weergaven: 51
  • totaal vooraanzicht met mistlamp covers.JPG
    totaal vooraanzicht met mistlamp covers.JPG
    87,5 KB · Weergaven: 62
  • zijaanzicht met windgeleiders.JPG
    zijaanzicht met windgeleiders.JPG
    73,5 KB · Weergaven: 53
die chroomringen zien er gelikt uit. was het een gedoe om ze er netjes op te krijgen. het zijn toch plakstrips? trouwens, tangerine zie je niet zo vaak, maar het staat de combi erg goed. :xyxthumbs:

bluskabouter

Forumguru
heb vandaag in mijn fabia combi equipe ook de tellerringen gemonteerd.
werdt trouwens netjes door de dealer er op attent gemaakt dat je zeer voorzichtig te werk moest gaan als je de tellerunit demonteerd.
wordt een duur geintje als er pootjes afbreken{+/- 500 eurie`s}.
gelukkig ging het bij mij goed. het is een mooi geheel, de tellerringen en de mistlampcovers.
heb trouwens ook een chromenring rond de metertjes van brandstof en temp.

eddy

joergarms

Senior Member
Die chromeringen rond de tellers, daar twijfel ik nog over.
Bij mij staan de cijfers aan de buitenkant, de streepjes aan de binnenkant.
Ik weet dus niet of die ringen over de cijfers heenvallen, want dat moet ik dus niet hebben.

To Skodaatje, de covers zitten gelijmd.
Eerst moet je de zwarte kapjes met een primer insmeren, 20 min. laten drogen, dan een hele vieze zwarte lijm op de chromen covers en dan 't geheel op elkaar plaatsen.
Nachtje laten drogen en dan weer op de auto plaatsen.

Vind de kleur persoonlijk ook erg gaaf, lekker fris, maar ook wel stoer.
Zeker als na 't weekend de ramen geblindeerd zijn, dat moet echt mooi zijn.
Wat vinden jullie van de compleet chromen grille, is dat te overdreven of ziet het er wel mooi uit? Wel een prijzig ding trouwens.

Fabia

† In Memoriam
Hierbij twee foto's van de site van Skodatec:

Bijlagen

• chromen teller ringen.jpg
    chromen teller ringen.jpg
    7,8 KB · Weergaven: 37
  • 1313_gr.jpg
    1313_gr.jpg
    55,6 KB · Weergaven: 25
  • 199_gr.jpg
    199_gr.jpg
    72,4 KB · Weergaven: 28

joergarms

Senior Member
Bedankt voor de foto's, maar die ken ik al.
Maar mijn wijzerplaten hebben de cijfers op de buitenste ring zitten, de streepjes zitten middenin.
Ik ben bang dat de chromen rand dus gedeeltelijk over mijn cijfers heenvalt, en dat maakt 't dan niet mooier.
Iemand ervaring mee?

Fabia

† In Memoriam
Zal toch eens in mijn auto kijken, ik heb de chromen ringen rondom mijn tellers zitten en mijn Fabje is van 2005 dus met de nieuwe schaalverdeling. Zal straks wel ff een foto maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan