Milieuvignet Frankrijk

Gerco

Nieuw lid
Waarschijnlijk geldt dit voor alle EVs maar in elk geval voor mijn net verworven Enyaq. Ik wilde een milieuvignet aanvragen voor Frankrijk. Volgens het kentekenbewijs is de euronorm: Z. Bij het bestellen van het vignet op de Franse crit-air site kan ik alleen Euro 1 tm Euro 6 invullen, of geen Euronormering. Euro Z kan ik niet invullen. Iemand een idee wat ik hier zou moeten opgeven?

Eerst op Engels zetten
Volgens mij vul dan je bij de fuel selector "electric' in en dan bij de drop down van euro standard 'no euro standard'.
En dan komt het goed, een week later hab je die sticker.

Gerco

Nieuw lid
Thanks voor je snelle reactie, ik ga m gelijk verder aanvragen. Engels en fuel was niet het issue, maar het ging me om de Euro standard. Dat zou volgens kentekenbewijs 'Z' zijn, en die optie zag ik niet, vandaar.

Gerco

Nieuw lid
Yup is inmiddels besteld en onderweg. En blijkbaar wel ja, terwijl het ter plaatse checken op kenteken net zo makkelijk is tegenwoordig. Dat je niet met een zware dampende diesel door een drukke winkelstraat mag vanwege uitstoot kan ik begrijpen maar dat er per land ook nog extra voor betaald moet worden is natuurlijk gewoon melken. Daarnaast heb ik eigenlijk een enorme hekel aan stickers en onnodige teksten op de auto.

Bovenaan Onderaan