Mini-B USB verlengkabel (Male-female)

Rolle

Senior Member
Hoi allemaal,

Weet er iemand of er mini USB verlengkabels bestaan, en zo ja waar deze te krijgen zijn?

Het kabeltje dat ik zoek (mini-B stekker male aan de ene kant en mini-B stekker female aan de andere kant) zou moeten dienen om mijn draagbaar GPS toestel (Medion MD 96480) van voeding te voorzien.

Nu hang ik het toestel meestal in het midden van het dashboard maar dan blokkeert ie het vakje dat daar zit. ik zou hem links ter hoogte van de houder voor parkeerticketjes willen plaatsen en dan de kabel via het dashboard naar de sigaretenaansteker brengen.

Laat nou net het kabeltje dat bij de GPS bij is iets te kort zijn om fatsoenlijk weg te werken overal tussen waardoor het kabeltje een deel loshangt tegen de middenconsole.

Daar ik maar één voeding heb(die ook nog een niet open te krijgen is) is het niet direct een optie om de kabel te knippen en er dan zelf een stukje tussen te zetten (welke kabel zou je daar voor nodig hebben?)

WanderZ

Actief lid
Ja daar liep ik toen ook tegenaan.. Nu scheelt het dat de dollar vrij laag staat en het dus eigenlijk niet zo gek duur is, maar toch.. je hebt een punt..

Ik google ook nog even, als ik wat vind laat ik het je weten!

WanderZ

Actief lid
Ah dat is een goeie site met de correcte kabel.. en inderdaad goedkoop!
( '337 pcs in stock' genoeg op voorraad! )

Kun je de kabel niet voor tussen de ruit en het dashboard klemmen? Of van je 12V links onder je dashboard langs.. Succes!!

Rolle

Senior Member
De bedoeling is om van de sigarettenaansteker ergens in of onder de middenconsole te komen (links of rechts) en dan de kabel in de spleet tussen de middenconsole en de behuizing waarin het stuur zit te duwen, daarna over het stuur (kabel in de opening tussen het stuur en het dashboard) en zo naar boven op het dashboard (als ik de kabel niet nodig heb ligt hij dan gewoon in de behuizing rond het stuur). niemand ziet hem zitten en er moet niet geboord worden

Als het een lange kabel is kan ik de female kant ergens in de buurt van de middenconsole laten liggen en wanneer ik hem nodig heb plug ik gewoon de male in de female en we zijn vertrokken.

Zal proberen straks wat fototjes te maken hoe ik hem wil laten lopen

WanderZ

Actief lid
Ja is goed, ben wel benieuwd. Ik moet straks mijn GARMIN weg gaan werken op (ik denk) dezelfde manier.. Dus dan kan ik vast inspiratie opdoen! ;)

Rolle

Senior Member
Ik zoek eigenlijk een manier waarop de GPS toch draagbaar blijft en er niet permanent een houder in het zicht hangt. Ik heb tussen de broditclips gezocht en niet direct mijn goesting gevonden.

Het is niet zo dat ik altijd de GPS nodig heb (meestal niet zelfs) maar als ik hem dan gebruik is het handiger dat hij iets dichterbij hangt (links dus) dan in het midden boven het dashboard (waar hij ook nog eens redelijk wat van het zicht wegneemt).

Ik heb gisterenavond nog wat aan het proberen geweest en blijkbaar kom ik er met de geleverde voeding juist wel, al is het laatste stuk niet echt naar wens.

Het kabeltje dat ik hierboven vond is slechts 1m lang, daarmee kom ik net tot aan de middenconsole onder het stuur. Graag zou ik dit verlengkabeltje ergens tussen de stoel en de middenconsole (en dan liefst aan de passagierskant) laten uitkomen, daar inpluggen en klaar is kees.
Voorlopig is deze situatie nog wel doenbaar (is wel wat meer werk voor het vertrek maar dat is niet onoverkomelijk)

In tegenstelling tot wat lijkt op de 3e foto blijft het kabeltje goed zitten in de opening tussen de inlegstrip en het bekledingspaneel (dit geeft een beetje mee waardoor je de kabel ietwat kan klemmen)

Bijlagen

• S5003421.jpg
    S5003421.jpg
    90,7 KB · Weergaven: 39
  • S5003422.jpg
    S5003422.jpg
    86,1 KB · Weergaven: 37
  • S5003423.jpg
    S5003423.jpg
    83,7 KB · Weergaven: 37
  • S5003424.jpg
    S5003424.jpg
    95,9 KB · Weergaven: 40

MarcoO2

Forumguru
Ah dat is een goeie site met de correcte kabel.. en inderdaad goedkoop!
( '337 pcs in stock' genoeg op voorraad! )

Maar het gaat hard...

shopampel_g.gif

229 pcs in stock

Rolle

Senior Member
Weet er iemand hoe ik (liefst op een eenvoudige manier) een kabeltje vanuit de asbak naar het bakje links van het stuur kan trekken? Eventueel een how-to met foto's zou zeer handig zijn :D

Ben met het idee aan het spelen om een gewone USB autolader (wel eentje die 1A uitgeeft) in combinatie met een USB A -> mini B stekker zo te leggen. Dan kan die kabel blijven liggen als ik de navigatie niet nodig heb, heb ik de navigatie dan in een andere wagen nodig kan ik gewoon de originele laadkabel gebruiken zonder die te moeten demonteren.

Rolle

Senior Member
Heb al uitgedokterd hoe ik de afdekkap rond de versnellingspook loskrijg. Die zit gewoon met een kliksysteem vast. Eens je hierin bent kan je de kabel makkelijk doorsteken onder de afdekking van de middenconsole en zo weg onder de afdekkap onder het stuur. Dat is 1 kant, blijft nog de andere kant om de kabel in de asbak te krijgen ben ik nog aan het uitvissen, wellicht komt hier wat werk voor de dremel aan te pas.

MarcoO2

Forumguru
een klein gaatje achter in de bak waar de asbak inzit moet genoeg zijn, zou ik denken. Je ziet er op die plek toch niets van.

Rolle

Senior Member
Het gaatje moet groot genoeg zijn om een usb kabel connector door te steken en je moet er aan kunnen vanaan de versnellingspook. Ik weet nie hoe ik achteraan de asbak geraak met het kabeltje zonder heel het interieur van de auto te moeten slopen.

MarcoO2

Forumguru
Ah, tuurlijk! Je komt net van de verkeerde kant aan, zeg maar! Maar met een Demeltje krijg je in ieder geval een net gaatje, en dan valt de "schade" meestal wel mee.

Rolle

Senior Member
Je bent mee Marco.

Ik meen hier op het forum ooit ergens in een post (maar welke post was dat nu weer) gelezen te hebben dat er iemand in geslaagd was om toch een kabeltje achterin de asbak te krijgen. Ben daar eigenlijk wel benieuwd naar, zou wel een zeer nette oplossing zijn.

Petertje

Nieuw lid
Laatst gekocht bij www.PromTrade.nl
Voor nog geen €10 euro geloof ik.
Je andere vraag weet ik helaas niet...
succes
Hoi allemaal,

Weet er iemand of er mini USB verlengkabels bestaan, en zo ja waar deze te krijgen zijn?

Het kabeltje dat ik zoek (mini-B stekker male aan de ene kant en mini-B stekker female aan de andere kant) zou moeten dienen om mijn draagbaar GPS toestel (Medion MD 96480) van voeding te voorzien.

Nu hang ik het toestel meestal in het midden van het dashboard maar dan blokkeert ie het vakje dat daar zit. ik zou hem links ter hoogte van de houder voor parkeerticketjes willen plaatsen en dan de kabel via het dashboard naar de sigaretenaansteker brengen.

Laat nou net het kabeltje dat bij de GPS bij is iets te kort zijn om fatsoenlijk weg te werken overal tussen waardoor het kabeltje een deel loshangt tegen de middenconsole.

Daar ik maar één voeding heb(die ook nog een niet open te krijgen is) is het niet direct een optie om de kabel te knippen en er dan zelf een stukje tussen te zetten (welke kabel zou je daar voor nodig hebben?)

Rolle

Senior Member
Hoi Petertje,

Bedankt voor de tip maar heb het probleem ondertussen op een andere manier opgelost.

Sigarettenplug ingebouwd in het vakje linksonder het stuur, afgetakt in het zekeringbord links. Daar de voeding inpluggen en klaar was kees.

Bovenaan Onderaan