CDK
Forumguru
vandaag ben ik mijn uitnodiging van Skoda dealer Rijnwoud in R'dam om met de O3 RS te gaan proefrijden wezen verzilveren
het was de combi in benzine uitvoering, kleur wit met 19" wielen, zwart leder interieur met rode accenten en een pano dak, wat extra opviel was de prachtige zwart/antraciet kleurige hemelbekleding.
excuses voor de slechte kwaliteit foto's, had een zware 'off day' door omstandigheden en m'n camera en telefoon niet bij me dus heb ff iets snel moeten ritselen......
exterieur: over smaak valt te twisten, maar ik vind het persoonlijk erg goed smoelen dat wit icm een panodak, hoogglans zwarte velgen/spiegelkappen/dakrails
interieur: prachtige zwart lederen 'kuip' stoelen afgewerkt met rood stiksel en een rood accent onder de hoofdsteun, ziet er sportiever uit als dat het is, maar ze zitten heerlijk ondanks mijn aardige batterij en 2 meter lengte! de nieuwe columbus is top, lekker groot scherm, makkelijk bedienbaar, moderne looks, kaart materiaal helaas niet up to date, weet niet welke versie er in zat, maar reed op asfalt maar volgens de kaart off road..... het 'carbon' paneel op de portieren oogt cheap en een beetje plastic fantastic, ook zou het dashboard na een detailbeurt waarschijnlijk wat beter uit de verf komen, zag er 'droog' uit, maar daar is zeker iets moois van te maken als je daar 15 minuutjes voor uit trekt! verder zag het er keurig en sportief uit, niet te vergelijken met mijn wat luxer ogende L&K interieur, het dikke 3 spaaks sportstuur met rode bies én flippers ligt heerlijk in de hand en het handmatig schakelen gaat kinderlijk eenvoudig en is een leuke gadget.
rijden: wat me al opviel bij het 1e gezicht was dat hij hoog op de poten stond, bij het rijden constateerde ik dat ondanks de 19" wielen de RS wel erg comfortabel is, wat wiebelig en deinerig zelfs bij hogere snelheid, hij schreeuwt echt om een extra verlaging, zo hoog op de poten is hij wat meer zijwindgevoelig als ik gewend ben en helaas vanaf zo'n 120/130km/h een aanwezige windruis, moet hierbij wel vermelden dat het radio volume laag stond. wat ik echt helemaal top vond is de acc en de lane assist, werkt subliem dat is iets wat ik nu al mis op m'n S2! waar ik me zwaar aan irriteerde is de soundgenerator...... uit de speakers komt een donkere brom wat motor en uitlaat geluiden simuleert, absoluut niet mijn ding, de start stop functie zou ik uit zetten, maar alleen maar omdat ik denk dat dat beter voor de techniek is, het werkt subliem en en reageert snel! de dsg schakeld soepel en snel, handmatig met de flippers is ook prima te doen en is bovendien een leuke gadget. de drive mode selection is ook grappig, correct me if i'm wrong maar volgens mij was dit ook de enige manier om de bak in S te krijgen en dat vind ik een gemis! de motor is lekker fel en je komt lekker van z'n plek af, alleen niet te vergelijken met mijn huidige auto, ik ben vandaag tot de conclusie gekomen dat ik voor het leven verziekt ben qua koppel en aandrijving, ik miste echt m'n 4x4 want bij droog wegdek was in de eerste versnellingen ingrijpen van de electronica noodzakelijk om wielspin te verminderen, dat is iets wat ik niet meer gewend was.
conclusie: ik ben dankbaar voor de mij geboden kans, het was een leuke ervaring, de O3C RS is een mooie en stoer/sportief ogende en goed én sportief rijdende auto, waar je met veel plezier vele kilometers mee zou kunnen rijden op jaarbasis. je ziet aan de styling binnen en buiten dat het echt een auto van deze tijd is, lekker jong en fris! voor Skoda begrippen best aan de prijs, maar absoluut wel value for money!
het was de combi in benzine uitvoering, kleur wit met 19" wielen, zwart leder interieur met rode accenten en een pano dak, wat extra opviel was de prachtige zwart/antraciet kleurige hemelbekleding.
excuses voor de slechte kwaliteit foto's, had een zware 'off day' door omstandigheden en m'n camera en telefoon niet bij me dus heb ff iets snel moeten ritselen......
exterieur: over smaak valt te twisten, maar ik vind het persoonlijk erg goed smoelen dat wit icm een panodak, hoogglans zwarte velgen/spiegelkappen/dakrails
interieur: prachtige zwart lederen 'kuip' stoelen afgewerkt met rood stiksel en een rood accent onder de hoofdsteun, ziet er sportiever uit als dat het is, maar ze zitten heerlijk ondanks mijn aardige batterij en 2 meter lengte! de nieuwe columbus is top, lekker groot scherm, makkelijk bedienbaar, moderne looks, kaart materiaal helaas niet up to date, weet niet welke versie er in zat, maar reed op asfalt maar volgens de kaart off road..... het 'carbon' paneel op de portieren oogt cheap en een beetje plastic fantastic, ook zou het dashboard na een detailbeurt waarschijnlijk wat beter uit de verf komen, zag er 'droog' uit, maar daar is zeker iets moois van te maken als je daar 15 minuutjes voor uit trekt! verder zag het er keurig en sportief uit, niet te vergelijken met mijn wat luxer ogende L&K interieur, het dikke 3 spaaks sportstuur met rode bies én flippers ligt heerlijk in de hand en het handmatig schakelen gaat kinderlijk eenvoudig en is een leuke gadget.
rijden: wat me al opviel bij het 1e gezicht was dat hij hoog op de poten stond, bij het rijden constateerde ik dat ondanks de 19" wielen de RS wel erg comfortabel is, wat wiebelig en deinerig zelfs bij hogere snelheid, hij schreeuwt echt om een extra verlaging, zo hoog op de poten is hij wat meer zijwindgevoelig als ik gewend ben en helaas vanaf zo'n 120/130km/h een aanwezige windruis, moet hierbij wel vermelden dat het radio volume laag stond. wat ik echt helemaal top vond is de acc en de lane assist, werkt subliem dat is iets wat ik nu al mis op m'n S2! waar ik me zwaar aan irriteerde is de soundgenerator...... uit de speakers komt een donkere brom wat motor en uitlaat geluiden simuleert, absoluut niet mijn ding, de start stop functie zou ik uit zetten, maar alleen maar omdat ik denk dat dat beter voor de techniek is, het werkt subliem en en reageert snel! de dsg schakeld soepel en snel, handmatig met de flippers is ook prima te doen en is bovendien een leuke gadget. de drive mode selection is ook grappig, correct me if i'm wrong maar volgens mij was dit ook de enige manier om de bak in S te krijgen en dat vind ik een gemis! de motor is lekker fel en je komt lekker van z'n plek af, alleen niet te vergelijken met mijn huidige auto, ik ben vandaag tot de conclusie gekomen dat ik voor het leven verziekt ben qua koppel en aandrijving, ik miste echt m'n 4x4 want bij droog wegdek was in de eerste versnellingen ingrijpen van de electronica noodzakelijk om wielspin te verminderen, dat is iets wat ik niet meer gewend was.
conclusie: ik ben dankbaar voor de mij geboden kans, het was een leuke ervaring, de O3C RS is een mooie en stoer/sportief ogende en goed én sportief rijdende auto, waar je met veel plezier vele kilometers mee zou kunnen rijden op jaarbasis. je ziet aan de styling binnen en buiten dat het echt een auto van deze tijd is, lekker jong en fris! voor Skoda begrippen best aan de prijs, maar absoluut wel value for money!