milanseegers
Forumguru
Hallo mede-skoda-ers,
Mijn Fabia heeft sinds dat ik hem van de zomer kocht een eigenaardig probleem. Heb er al eens eerder over bericht. Niet accuut maar wel irritant. Wellicht dat jullie mij hiermee kunnen helpen/tip kunnen geven waar ik dit nog meer kan zoeken.
Het betreft een onregelmatige misfire op cilinder 1 die alleen optreed bij A. een half warme start (onder de 70 graden water temperatuur) en en B. na ±30 seconden stationair draaien. De motor gaat dan over op cilinder uitschakeling met alle irritaties van dien. Ook de katalysator doe ik geen plezier..
Ter info: Bij een koude start is er niets aan de hand. Bij stationair draaien koud en warm is er ook niets aan de hand. Bij een warme start (vanaf ±70 graden watertemperatuur) is er ook niets aan de hand.
Via medeforumer @Ronnie heb ik een vervangende bobine & injector kunnen overnemen om deze zaken uit te sluiten. Deze bleken het euvel niet op te lossen. De bougies zijn deze zomer vervangen dus redelijk vers.
Heb er al meerdere malen injector reiniger door de brandstof heen gegooid.
De volgende onderdelen staan op mijn verdenkingslijstje:
- lucht massa sensor
- water temperatuur sensor
tot slot (ik hoop het niet)
- verbrande klep(pen) op cilinder 1 waardoor deze geen goede compressie meer heeft..
Wellicht hebben jullie tips waar en hoe ik als eerst het best kan gaan zoeken?
Groet, Milan
Mijn Fabia heeft sinds dat ik hem van de zomer kocht een eigenaardig probleem. Heb er al eens eerder over bericht. Niet accuut maar wel irritant. Wellicht dat jullie mij hiermee kunnen helpen/tip kunnen geven waar ik dit nog meer kan zoeken.
Het betreft een onregelmatige misfire op cilinder 1 die alleen optreed bij A. een half warme start (onder de 70 graden water temperatuur) en en B. na ±30 seconden stationair draaien. De motor gaat dan over op cilinder uitschakeling met alle irritaties van dien. Ook de katalysator doe ik geen plezier..
Ter info: Bij een koude start is er niets aan de hand. Bij stationair draaien koud en warm is er ook niets aan de hand. Bij een warme start (vanaf ±70 graden watertemperatuur) is er ook niets aan de hand.
Via medeforumer @Ronnie heb ik een vervangende bobine & injector kunnen overnemen om deze zaken uit te sluiten. Deze bleken het euvel niet op te lossen. De bougies zijn deze zomer vervangen dus redelijk vers.
Heb er al meerdere malen injector reiniger door de brandstof heen gegooid.
De volgende onderdelen staan op mijn verdenkingslijstje:
- lucht massa sensor
- water temperatuur sensor
tot slot (ik hoop het niet)
- verbrande klep(pen) op cilinder 1 waardoor deze geen goede compressie meer heeft..
Wellicht hebben jullie tips waar en hoe ik als eerst het best kan gaan zoeken?
Groet, Milan