Juan
Nieuw lid
Hallo allemaal,
Vandaag tijdens het rijden naar huis kreeg ik opeens onderstaande meldingen op het dashboard.
-Storing in het motormanagement systeem (EPC lampje)
-Storing in uitlaatgassysteem
-Storing ESP systeem
Aangezien mijn buurman vcds heeft hebben we een log van de melding.
Zie dat er een probleem is met cilinder 4 (misfire). Aangezien ik vorig jaar gestrand was in zuid Frankrijk toen bleek dat bougiekabel nummer 3 defect te zijn en is toen vervangen. Bij thuiskomst is uit voorzorg alle 4 de kabels vervangen (originele ) dat is nu ongeveer 16000 km de geleden, de bougies zitten er ook ongeveer 16000 km in.
Overigens na het uit en aan zetten rijdt de auto weer normaal.
Enig idee wat het zou kunnen zijn, weer defecte bougie kabel zou wel heel snel zijn
Vast bedankt voor jullie reacties
Vandaag tijdens het rijden naar huis kreeg ik opeens onderstaande meldingen op het dashboard.
-Storing in het motormanagement systeem (EPC lampje)
-Storing in uitlaatgassysteem
-Storing ESP systeem
Aangezien mijn buurman vcds heeft hebben we een log van de melding.
Zie dat er een probleem is met cilinder 4 (misfire). Aangezien ik vorig jaar gestrand was in zuid Frankrijk toen bleek dat bougiekabel nummer 3 defect te zijn en is toen vervangen. Bij thuiskomst is uit voorzorg alle 4 de kabels vervangen (originele ) dat is nu ongeveer 16000 km de geleden, de bougies zitten er ook ongeveer 16000 km in.
Overigens na het uit en aan zetten rijdt de auto weer normaal.
Enig idee wat het zou kunnen zijn, weer defecte bougie kabel zou wel heel snel zijn
Vast bedankt voor jullie reacties