Misschien een Skoda rijden, dus even voorstellen

Hallo allemaal,

Ik mag een nieuwe leaseauto uitzoeken en de Skoda Superb diesel Greenline Businessline behoord tot de grote kanshebbers.
Inmiddels heb ik al wat topics doorgelezen (55 pagina's Admundsen informatie ofzo) en blijf toch nog enkele vragen houden.

Nog even wat feiten over mezelf;
Ik heet Jurgen,35 jaar, ik rij 45000 km per jaar en mijn huidige leaseauto is een Toyota Avensis Wagon 2liter D-4D businessnogwat :)
M'n huidige shortlist is: Skoda Superb, Peugeot 508 bluelease executive en de volvo S40. Ook in deze volgorde.
De kans dat het de Volvo wordt is niet zo groot, de peugeot heeft een "automaat" waar ik nogal wisselende verhalen over hoor maar waar ik pas een oordeel over geef nadat ik er in gereden heb. De Skoda is voor mij nieuw en ik hoop hier op het forum een boel wijzer te worden vwb deze auto.

Wasmachineman

Forumguru
Hallo Jurgen, welkom hier. Wat zijn je vragen nog die overblijven?
Over de automaat van Peugeot zijn inderdaad veel verhalen maar goed en verstandig om proef te rijden. Wat de een vervelend vind vind de ander niet erg. Wat ben je gewend namelijk, handbak of automaat?? De S40 is een gigantisch stuk kleiner dan de anderen dus geen partij tenzij binnenruimte geen issue is, dus succes met verder lezen hier en als er vragen zijn horen we het wel.

Dank je Wasmachineman,
Eén van de vragen die ik nog heb is wat voor aansluiting zit er op de MDI?
Is dat gewoon een USB poort of iets speciaals waardoor ik een hele verzameling kabels moet kopen om de diverse zaken aan te sluiten. M'n dealer weet dit ongetwijfeld ook wel, maar daar ben ik nog niet geweest. Ik heb me inmiddels wel opgegeven voor een proefrit in een S2 maar daarover zal Skoda me nog wel terug bellen.
Wat ik gewend ben qua overbrenging is in europa gewoon een handbak en in de USA een automaat. Ik begreep dat die van Peugeot er een beetje tussenin zweeft, maar dat merk ik vanzelf. Binnenruimte is niet echt een issue, maar ik moet wel goed kunnen zitten. Ik heb geen kinderen, ben wel getrouwd maar mijn vrouw heeft een eigen auto. Op vakantie gaan we eigenlijk altijd met het vliegtuig dus daar heb ik de ruimte ook niet echt voor nodig. "Vroeger" wel voor m'n werk (Systeembeheerder) maar sinds de TFT monitoren heb ik dat ook niet meer nodig. Voor de verdere vragen zal ik een topic openen in het juiste forum.

Wasmachineman

Forumguru
Hallo Jurgen,

MDI heb ik zelf niet besteld dus kan ik geen info over geven maar de dealer weet dat wel. En verder zal de proefrit je het meeste kunnen vertellen met beide auto's. Succes.
Beide auto's zijn ruim genoeg als je alleen bent of met 2. Dan blijven er nog vele andere argumenten over die persoonlijk zijn dus ik ben benieuwd wat het gaat worden.

Bovenaan Onderaan