Misschien verkeerde uitlaat Octavia L&K ???

Koekie

Lid
Forummers,

Is er toevallig iemand onder ons die ook een Octavia L&K uitvoering heeft?
Ik heb namelijk het volgende.
Zojuist is bij de dealer mijn auto binnengekomen. Ik mocht alvast een sneak preview nemen en stuitte tegen het volgende aan.
De uitlaat van mijn Octavia L&K uitvoering lijkt mijn inziens hetzelfde als de overige modellen. In de brochure staat een andere uitlaat afgebeeld.
Inmiddels heb ik gevraagd aan de dealer of dit geen fabricage fout is. Zij zouden er ook nog naar vragen, maar denken omdat het een diesel is, deze naar beneden gebogen uitlaten hebben.
Hieronder de twee plaatjes. De eerste uitlaat is zoals de brochure het vermeldt en de tweede (iets wat onscherp) is mijn uitlaat, naar beneden gebogen uitlaatpijpen.

In de brochure staat niet dat het optioneel is (zoals vermeld bij de sunroof), sterker nog:
"The double exhaust tailpipe lends the L&K model an exclusive feel"

Volledige brochure (bladzijde 15, plaatje 8): http://new.skoda-auto.com/SiteCollectionDocuments/Superb/Superb_OctaviaLK_Catalogue_ENG_0507.pdf

Iemand hier die mij uitsluitsel kan geven.
Bij voorbaat dank!

joergarms

Senior Member
Voor zover ik weet is normaal gesproken bij een diesel altijd een naar beneden gebogen uitlaat gemonteerd.
In mijn ogen heeft dit misschien te maken met de eventuele roet-uitstoot.
Maar helemaal zeker weet ik het niet hoor.

Koekie

Lid
Voor zover ik weet is normaal gesproken bij een diesel altijd een naar beneden gebogen uitlaat gemonteerd.
In mijn ogen heeft dit misschien te maken met de eventuele roet-uitstoot.
Maar helemaal zeker weet ik het niet hoor.

Momenteel rij ik nog Seat Leon. Dit is een Diesel met 180 Pk (Tuned).
Het model is een Topsport, welk standaard ook komt met een dubbele uitlaat.
Ook hier zie je gewoon twee rechte uitlaatstukken (zie mijn profiel, mijn auto, derde foto).

Dus ik heb toch het idee dat de fabriek er een verkeerde onder gezet heeft.

Frankie

Actief lid
In de brochure staat niet dat het optioneel is (zoals vermeld bij de sunroof), sterker nog:

Maarre, die "double exhaust tailpipe's" heb je toch nu ook al ?!? alleen gebogen en niet zo glimmend :-) Volgens mij komen de auto's nooit met de verchroomde rechte pijpen zo uit de fabriek. Die moeten er altijd door de dealer onder worden gezet. Mss is jouw dealer niet op de hoogte ofzo..

Daarbij staat natuurlijk in iedere folder dat de afbeeldingen kunnen afwijken van de werkelijkheid ;)

Alle gekheid op een stokkie, ik zou de dealer toch nog eens vragen of dit niet hun taak is..!!

Succes...

Tijg

Actief lid
Zij zouden er ook nog naar vragen, maar denken omdat het een diesel is, deze naar beneden gebogen uitlaten hebben.

Iemand hier die mij uitsluitsel kan geven.
Bij voorbaat dank!

Ik denk dat ze besloten hebben om de diesel gewoon naar beneden gebogen pijpen te geven om je achterkant nog een beetje schoon te houden. Als de dieselrook recht naar achteren wordt uitgeblazen, komt het in de onderdruk achter de auto en wordt de roet over de hele achterkant uitgesmeerd. Heb je een roetfilter, dan moet je gewoon om die rechte pijpen vragen als je ze mooier vindt.
Overigens heeft de auto op pag 12/13 van jouw folder bij mijn weten ook geen chromen pijpen... :crazy:

___JC___

Forumguru
Ik denk dat ze besloten hebben om de diesel gewoon naar beneden gebogen pijpen te geven om je achterkant nog een beetje schoon te houden. Als de dieselrook recht naar achteren wordt uitgeblazen, komt het in de onderdruk achter de auto en wordt de roet over de hele achterkant uitgesmeerd.

Ja dat heb ik inderdaad. Elke twee weken een smerige achterkant en aso veel roet achter me. Het is net een intvis af en toe. Een wolk roet en weg is ie !

Tijg

Actief lid
Ja dat heb ik inderdaad. Elke twee weken een smerige achterkant en aso veel roet achter me. Het is net een intvis af en toe. Een wolk roet en weg is ie !

Moet je toch es terug naar je dealer voor finetuning van die Abt chip. Hij zal wel roet uitstoten als elke diesel zonder filter maar hij hoort niet zichtbaar te roeten (als in "grote rookwolken in je spiegel") en zo te zien gaat hij voor de APK roettest glansrijk zakken. :smiley29:

___JC___

Forumguru
Moet je toch es terug naar je dealer voor finetuning van die Abt chip. Hij zal wel roet uitstoten als elke diesel zonder filter maar hij hoort niet zichtbaar te roeten (als in "grote rookwolken in je spiegel") en zo te zien gaat hij voor de APK roettest glansrijk zakken. :smiley29:

Een spreekwoord in dieselland zegt 'roet is goed'. Hoe meer roet, hoe beter de verbranding. Een oud-collega van me had ook een 2.0TDI met Abt chip en die had een stuk minder roet. Op een rollerbankdag bleek ik 10pk en 30NM !! meer te hebben. Dus hij roet maar een eind weg zou ik zeggen.
:xyxthumbs:

Fabia

† In Memoriam
Dat vond ook altijd leuk aan mij Golf GT TDI, zo'n heerlijk roetwolk al je plakgas weg reed of inhaalde op de snelweg.

redfoxert

Senior Member
Psies ... auto rijden doe je niet om milieubewust bezig wilt zijn maar om van A naar B(eter?) te komen op een zo prettige manier :) en dat is dus NIET met het openbaar vervoer !

Skoda_RS

Nieuw lid
Mijn RS, ook een 2.0 TDI (170 PK) heef vanaf de fabriek ook 2 rechte, verchroomde pijpen meegekregen. Ze kunnen het dus wel.

Bovenaan Onderaan