Misshien O2 erbij ?

cvegreen

Forumguru
Beste ,
We krijgen van mijn schoonvader een vervanger voor de Vectra van mijn vrouw.
We zijn aan het kijken en een octavia 2 19TDI 105pk 4x4 elegance
De wagen moet wel aan een bepaald aantal zaken voldoen . De trekkracht om een caravan te trekken bv.
We hebben een caravan die 1500kg weegt , dus is geen kleintje.
Ik heb gezien dat de octavia 4x4 1600 kg mag trekken , is dat echter voldoende met zijn 105 pk ?
De vectra van mijn vrouw heeft er nu 150 pk en we hebben soms moeite , gaan die 45 pk het ons nog moeilijker maken of hebben we voordeel door die 4x4 ?
Nog een eis van mijn vrouw is , vrij hoog kunnen zitten . Zit je vrij hoog in zo'n wagen ?
Er zijn nog wagens die meespelen , maar daar spreek ik hier niet over omdat het een skoda forum is he .

___JC___

Forumguru
Die 105pk is echt te weinig om een sleurhut van 1.500kg te trekken. Zeker als je 150pk al te weinig vond. Of was dat 150pk uit een (hoogtoerige) benzinemotor? Het koppel van een diesel is natuurlijk wel lekker.

Het voordeel van de 4x4 heb je met name met wegrijden maar daarna is het wel weg. Als je hoog wil zitten zou ik een Scout uitvoering nemen.

cvegreen

Forumguru
Die 105pk is echt te weinig om een sleurhut van 1.500kg te trekken. Zeker als je 150pk al te weinig vond. Of was dat 150pk uit een (hoogtoerige) benzinemotor? Het koppel van een diesel is natuurlijk wel lekker.

Het voordeel van de 4x4 heb je met name met wegrijden maar daarna is het wel weg. Als je hoog wil zitten zou ik een Scout uitvoering nemen.

Die 150 pk is ook een diesel hoor , is een opel vectra 19 CDTI met 150 pk .
Die wagen gaat wel geen bout vooruit zunne . Is eigenlijk traag te noemen .

De voordelen om voor een 4x4 te kiezen is eigenlijk te verwaarlozen dan , als ik het goed begrijp tenminste .

Een scout uitvoering ziet mijn vrouw niet graag , net zoals alle andere all road stations .

___JC___

Forumguru
Neem dan tenminste een 140pk Octy als je een 150pk Vectra al niet vooruit te branden vond. Of een RS met een trekhaak??
:D

cvegreen

Forumguru
blijkt uit de intersante links hier dat het niet de aangewezen wagen is . We zullen dus uitkijken naar iets anders , jammer had haar graag ook in een skoda gezien .

TL@

Forumguru
Doe er eens een ritje mee. Die TDI is sneller dan zijn 105 pk doet vermoeden.

Die Alfa diesel uit de Vectra is idd enorm traag, valt niets mee aan te vangen.

In een O2 kan je de stoel even hoog zetten dan in een Vectra.

Misschien kan je beter wel zien naar een 2.0TDI voor zo'n zware caravan.

cvegreen

Forumguru
Misschien een SuperB 2.5 V6 TDI. :smirk:
Ook niet te versmaden.

Hier in België is een 2.5 diesel niet betaalbaar hoor voor een gewone werkmens hoor . Of je moet hem kunnen inschrijven als lichte vracht . Wat niet kan omdat we onze kindjes ook willen meenemen .
lichte vracht kan in een station , maar dan gaat de achterbank en gordels eruit .

van inkel

Forumguru
Of je koopt er een fabia bij voor je vrouw, en voor het geld wat je uitspaart door het jaar heen, huur je voor de vakantie een lekkere grote station met een dikke diesel of benziene motor.

Fabia

† In Memoriam
Hier in België is een 2.5 diesel niet betaalbaar hoor voor een gewone werkmens hoor . Of je moet hem kunnen inschrijven als lichte vracht . Wat niet kan omdat we onze kindjes ook willen meenemen .
lichte vracht kan in een station , maar dan gaat de achterbank en gordels eruit .

Of zoals wij in nederland zeggen op grijs kenteken.

cvegreen

Forumguru
Of zoals wij in nederland zeggen op grijs kenteken.

Zou kunnen dat dit hetzelfde is als bij ons " lichte vracht" .
Een pickup is altijd lichte vracht bij ons en een camionette ook.
Stationcars kunnen het zijn , maar dan verdwijnt de achterbank en de gordels achteraan. Als particulier kan je daar dan niet veel mee doen . Is eerder bedoeld voor de kleine zelfstandige die ruimte nodig heeft in zijn voertuig en dat er achteraan nooit iemand hoeft te zitten.

Bovenaan Onderaan