mist achterlicht

markw

Nieuw lid
heb een octavia van 2000 mijn mist achterlicht doet het niet als ik de stekker van trek haak eraf haal dan werk hij wel weet iemand daar de oorzaak van vr.gr.m wind

Ronnie

Forumguru
Dan is het goed aangesloten...... Bij een aangekoppelde aanhanger(plus verlichting) dient het mistachterlicht uitgeschakeld te worden, dit om verblinding via de spiegels te voorkomen.

Cordoba

Forumguru
Als er een stekker in het stopcontact van de trekhaak zit hoort ie niet te werken, maar hoort in plaats daarvan het mistlicht van fietsendrager, aanhanger of caravan te gaan branden in plaats van dat van de auto.
Vergelijkbaar verhaal geldt voor parkeersensoren: als er een stekker zit in het stopcontact voor de trekhaak moeten de parkeersensoren automatisch uitschakelen om te voorkomen dat ie steeds alarm geeft omdat ie de aanhanger/fietsendrager ziet.

deusjevo

Forumguru
Altijd zorgen dat je je verloopstukje van bijv 13 naar 7 polig uit het stopcontact haalt als je 't niet nodig hebt.
Geeft storingen

markw

Nieuw lid
heb stekker bij de achter licht los gehaald die naar trekhaak loopt en nu heb ik wel mistlicht

Cordoba

Forumguru
@mark: je hebt geen verloopje ofzo nog in de stekkeraansluiting bij de trekhaak zitten (dus waar de stekker van de aanhanger in moet)?

Ik begrijp dat je geen mistachterlicht hebt, als er niets is aangesloten op de stekker, en dat je de aftakking naar die stekkeraansluiting voor de trekhaak los moet halen. :confused: Dat lijkt mij een duidelijk voorbeeld van een fout in de kabelboom voor de trekhaak, of een fout in de aansluiting.

Bovenaan Onderaan