Mistachterlicht.

Eastwood

Nieuw lid
Bij de aanschaf van mijn nieuwe Octavia Scout (enkele maanden geleden)heb ik door de dealer meteen een trekhaak laten monteren. Dit werd een Westfalia, en hoewel ik om een Multicom contactdoos had gevraagd werd er een Jeager gemonteerd. Volgens de dealer werd dit standaard bij de Westfalia zo geleverd en paste dit bij het canbus-systeem???
Op mijn vraag of het automistlicht uitgeschakeld werd bij aangekoppelde aanhanger/caravan werd geantwoord dat dit ook binnen het canbus-systeem geregeld werd.
Nu heb ik net mijn caravan weggebracht voor een garantiebeurt en natuurlijk de verlichting gecontroleerd.
Alles werkt behalve het uitschakelen van het automisctachterlicht.
Wie kan me hier wijzer maken?

D

Deleted member 1861

Laat alles maar even goed nalopen door de dealer.
Mijn auto stond in de eerste week na aflevering al 2 keer met een lege accu, terwijl ik dagelijks zo'n 240 km. reed.
De oorzaak bleek lekstroom te zijn, doordat een draad van de trekhaakbekabeling fout was aangesloten, af fabriek nota bene. Ook een Westfalia met Jaeger.
Succes!

skodaboy

Forumguru
Bij de aanschaf van mijn nieuwe Octavia Scout (enkele maanden geleden)heb ik door de dealer meteen een trekhaak laten monteren. Dit werd een Westfalia, en hoewel ik om een Multicom contactdoos had gevraagd werd er een Jeager gemonteerd. Volgens de dealer werd dit standaard bij de Westfalia zo geleverd en paste dit bij het canbus-systeem???
Op mijn vraag of het automistlicht uitgeschakeld werd bij aangekoppelde aanhanger/caravan werd geantwoord dat dit ook binnen het canbus-systeem geregeld werd.
Nu heb ik net mijn caravan weggebracht voor een garantiebeurt en natuurlijk de verlichting gecontroleerd.
Alles werkt behalve het uitschakelen van het automisctachterlicht.
Wie kan me hier wijzer maken?

waarom had je bij de aanschaf van je 02 geen trekhaak vanaf fabriek besteld voor op je scout?
dan had je een (ook) afneembare haak met 13 pool-stekker,er zit dan ook een verloopstekker bij van 13 naar 7 polen.
ik heb op mijn 02 4X4 zo'n afneembare trekhaak vanaf fabriek,bij aangekoppelde aanhangwagen brand het (dubbele) achtermistlicht van de auto niet en het mislicht van de aanhangwagen wel,van het moment je de stekker van de aanhanger weer uit trekt,branden deze lampen weer wel. :crazy:

Passen op CAN-bus is een lul-verhaal. De bedrading van de connectie, whatever type, dient om aan CAN-bus aangesloten te worden via een controller kastje te gaan. Die herkent of er een aanhanger is aangesloten. Indien dat zo is dan wordt dit over CAN gemeld en zal de wagen ECU niet meer het wiegen mistachterlicht inschakelen maar dat van de aanhanger.

Bij mij werkt alles perfect met een verloop naar 7 polig en een aanhangertje van 10 jaar oud.

Bovenaan Onderaan