Mistlamp kap Fabia 1 facelift. Bestaat er een dichte kap voor de rechter kant?

Cuprani

Actief lid
Hier wat plaatjes van mijn intercooler.

SFC_FMIC-1.jpg

SFC_FMIC-2.jpg

SFC_FMIC-4.jpg

Helaas is aan de rechterkant nu nog een blauwe slang zichtbaar.
Deze mistlamp kap is bij mij open omdat origineel de intercooler hier achter zit.

Maar is deze kap bij een benzine uitvoering toevallig dicht?
Zo ja welke onderdeelnummer is dat?

Cordoba

Forumguru
Nils voeg even toe dat het om een facelift model gaat: bij de pre-facelift heb je 'rechthoekige' mistlampen (of dichte roosters in die vorm), maar die gaan niet passen.

ibibi

Nieuw lid
Kun je hem niet dichtmaken met een stuk zwart kunstof?
Zo heb ik mijn beide mistlamp uitsparingen ook dicht gezet, nadat ik voor de 2e keer aan een nieuwe mistlamp toe was ivm steentjes.
Stukje kunstof wat ik gebruikt heb kwam uit een koffer van een (goedkope) accuboor...
Plaatje op maat gemaakt en met een goede kit direct achter het gat gekit, blijft super zitten.
Ook bij snelheden van 200+km/h..

Cuprani

Actief lid
Dat ga ik ook doen als er niks voorhanden is.
Zat net al even te googlen op Fabia 1 afbeeldingen, maar volgens mij is deze kap bij de benzine Fabia ook open.

Volgens mij is hij alleen bij de Fabia zonder mistlampen helemaal dicht.
Als ik niks kan vinden kit ik er inderdaad gewoon een stuk kunststof achter.

Ronnie

Forumguru
Net even gekeken bij de mijne: Links is dicht en de rechter is open....... (was me nog nooit opgevallen)
Mocht het dichtmaken mislukken is er nog geen man overboord; volgens ETKA kost een nieuw kapje net geen € 5.-.

Cuprani

Actief lid
Dat had ik ook al gezien..

Maar je hebt in die tekening een nummer 5, en een 5A.. Ik dacht dat misschien 1 van de 2 kappen dicht was, maar kan dat uit de tekening niet herleiden
Daarom dit topic, hoop dat iemand weet of deze kap ook dicht bestaat..

Cordoba

Forumguru
Ik heb op foto's wel een half dichte kap gezien (onderste helft), maar dat is dan weer bij een RS-bumper, dus dat gaat niet zomaar passen.
Matzwarte plastidip op de blauwe slang, lijkt mij ook niet de slimste keuze, dus zelf dicht zetten met een plaat lijkt mij de beste optie. Overigens is volgens mij de onderste helft van het rooster dichtzetten voldoende.

Bovenaan Onderaan